Kokemuksia turvakiellosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pesky Pixie

Aktiivinen jäsen
11.09.2008
26 526
2
36
Millaisia kokemuksia turvakiellosta? :) Miten ja miksi haitte, miten se on toiminut, onko ollut hankaluuksia sen hakemisesta? Koskeeko turvakielto kaikkia perheenjäseniä?

Mä hain ja sain tänään turvakiellon ja tuntuu kyllä, että tippui iso kivi sydämeltä. :'(

Miksi ap hait turvakieltoa? miten sait sen?

Mieheni olisi halunnut turvakiellon, mutta häneltä evättiin se, koska ei ole esim. Poliisi, vaan halusi sen siksi, ettei muutamat väkivaltaiset tyypit saisi yhteystietojaan ynnä muita selville.

Ei ole turvakieltoa mutta salainen osoite ja puhelinnumero. Tarvetta ei olisi mutta eipä ainakaan soittele lehtimyyjät ja mun nimellä ei tule mitään mainospostia. Esim esikoisen synnyttyä kaikki kirjakerho- , Libero- ym mainosposti tuli miehen nimellä.

No mä sanoin, että haen turvakieltoa ex-miehen takia. Mies on syyllistynyt useisiin väkivaltarikoksiin, joista osa mun pahoinpitelyitä. Ja on uhannut tappaa mut ja lapset jos haen eroa. :| No, ero tuli voimaan reilu puoli vuotta sitten, ja mies aikoo muuttaa naapuripaikkakunnalle. Me muutimme, ja mies ei tiedä uutta osoitettamme. Turvallisuuden takia sen siis hain ja myös sain.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole turvakieltoa mutta salainen osoite ja puhelinnumero. Tarvetta ei olisi mutta eipä ainakaan soittele lehtimyyjät ja mun nimellä ei tule mitään mainospostia. Esim esikoisen synnyttyä kaikki kirjakerho- , Libero- ym mainosposti tuli miehen nimellä.

Muoks. poliisi ehdotti osoitteen ja numeron salaamista aikoinaan.

Meillä on, kuin myös uudella miehelläni joka ei asu samassa taloudessa.

Entisen miehen väkivallan takia juurikin, lukuisia minuun ja kahteen lapseen kohdistuneita pahoinpitelyjä, kaikki eron jälkeen. uutta miestä ampui jalkaan, joten ihan ymmärrettävästi suoja on hälläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
No mä sanoin, että haen turvakieltoa ex-miehen takia. Mies on syyllistynyt useisiin väkivaltarikoksiin, joista osa mun pahoinpitelyitä. Ja on uhannut tappaa mut ja lapset jos haen eroa. :| No, ero tuli voimaan reilu puoli vuotta sitten, ja mies aikoo muuttaa naapuripaikkakunnalle. Me muutimme, ja mies ei tiedä uutta osoitettamme. Turvallisuuden takia sen siis hain ja myös sain.

:'( Ihan kauheeta mitä joudut pelkäämään ja tällaisia keinoja joudut käyttämään, mutta onneksi sait :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja On:

Entisen miehen väkivallan takia juurikin, lukuisia minuun ja kahteen lapseen kohdistuneita pahoinpitelyjä, kaikki eron jälkeen. uutta miestä ampui jalkaan, joten ihan ymmärrettävästi suoja on hälläkin.

:/ Onko tuo turvakielto mielestäsi toiminut hyvin? Onko siitä jotain haittaa ollut? Oletko joutunut soittamaan ylimääräisiin paikkoihin, että osoite on salainen?

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
:'( Ihan kauheeta mitä joudut pelkäämään ja tällaisia keinoja joudut käyttämään, mutta onneksi sait :hug:

Kiitos. :hug: Kyllä tää nyt tästä, oli aika tunteellinen hetki kun notaari sanoi vahvistavansa turvakiellon. :'( Antoi mulle turvallisuudentunteen, jollei muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja On:

:/ Onko tuo turvakielto mielestäsi toiminut hyvin? Onko siitä jotain haittaa ollut? Oletko joutunut soittamaan ylimääräisiin paikkoihin, että osoite on salainen?

Ei mitään haittoja, joskin mies sai jostain taholta selville mun uuden numeron enkä vieläkään voi käsittää että mistä. Eihän se miehen yrityksiin vaikuta, mutta kokeiltiin aikanaan pelkästään tavallista salattua numeroa ja osoitetta, ei ollut hyötyä ei.. Jostain syystä Suomi on perheen turva-asioissa yhtä isoa porsaanreikää.

Mulla tuli se suoja voimaan samaan aikaan kuin muutin, joten yksikään paikka ei saanut uutta päivättyä osoitetta, vanha voi jossain ollakkin. Ei siis ole tarttenut mitään muuttaa.

Kiitos kun jaoit kokemuksiasi, "On". :) Pitkään olen tätä omalla kohdalla miettinyt, ja nyt sain sen aikaiseksi tehdä, ja se olikin helpompaa kuin luulin. Aika näyttää miten meillä sujuu. :)

Sillee aika hyvä, ettei mun osoitetietoja näy.. mut nyt ku oon raskaana nii en saa omalta terveysasemalta edes palvelua!! heittävät pihalle jos meen sinne.. ja pitää odottaa 16 asti et pääsee sen jälkee iha päivystykseen esim. meilahteen tai jorviin tai tyksiin tai ihan minne vaan.. :D

Sillee aika hyvä, ettei mun osoitetietoja näy.. mut nyt ku oon raskaana nii en saa omalta terveysasemalta edes palvelua!! heittävät pihalle jos meen sinne.. ja pitää odottaa 16 asti et pääsee sen jälkee iha päivystykseen esim. meilahteen tai jorviin tai tyksiin tai ihan minne vaan.. :D
Älä puhu p*aa. Minulla on turvakielto. Ainut mitä en ole saanut tehtyä on Veikkauksen online tilin avaaminen heti netissä.

minulla oli joskus turvakielto, mutta purkasin sen, koska kun on lapsia, niin ei minun eikä lastenkaan osoitteet näkyneet edes sairaalan tietokannassa, eikä puhelinnumeroa saanut tallentaa sairaalassa henkilötietoihin vaikka itse sitä pyysin. Hätätilanteessa ei olisi sitten mistään saanut yhteyttä minuun = vanhempaan kun tiedot oli niin salattuja. Päädyin sitten vain osoitteenluovutuskieltoon ja salaiseen puhelinnumeroon, niin sentään sairaalassa näkyy yhteystiedot

Yhteistyössä