Kolmen saksasta tuodun auton kokemuksella en enään osta suomiautoa, ellei hinta ole huomattavasti halvempi.
Perustelut:
-Autot ovat olleet parempikuntoisia kuin vastaavat suomiautot.
-Lamput, lasit ja maalipinta ei ole niin hioutunutta kuin suomessa nastojen ja hiekoituksen aiheuttaman kvartsipölyn takia.
-En ole löytänyt ostamieni autojen suomimalleista mitään teknisiä eroja muun euroopan markkinoille valmistettuihin verrattuna.
-Laajempi valikoima haluamillani varusteilla olevia. Automaatti, automaatti ilmastointi, verhoilumateriaalit, xenon, ajonvakautus ym. härpäkkeet.
-Suomen teiden hoito ainakin suuremmissa kaupungeissa on niin huonoa, että jousitus nivelineen tehnee yhdessä talvessa enemmän liikkeitä kuin keski euroopassa koko käyttö aikanaan. Suolasta nyt puhumattakaan.
-Pienempi mahdollisuus saada auto, joka on kadunvarteen muutamaksi viikoksi hautautunut suolaiseen kireäksi juntattuun jää ja lumivuoreen. Sieltä sitten pohja raapien heijaamalla pois, jipii!
Saksakin on iso maa ja ihmiset ovat aika erilaisi maan eri osissa. Omat kokemukseni autoista ja ihmisistä on tuosta Bremenin paikkeilta. Autoni on hankittu yksityisiltä myyjiltä, mitään hussein ali babaa ei välissä ole ollut. Perinteinen aikuinen nahkahousu on ilmeisesti vaatinut huollosta rahoilleen vastinetta paremmin kuin suomihissukka, joka jupisee pettymystään katkerana itsekseen.
Penkinlämmitimet, jos nyt vaikka mobilesta etsit niin laita ruksi kohtaan "sizheizung". Itse olen tykännyt että sellainen on.
Nämä ovat minun kokemuksiani.
Puhutaan pienemmistä lämppärinkennoista, sähkölaitteista ym. Olisin kiinnostunut kuulemaan jos joku on saanut auton jossa on noin ollut, edes pienemmällä akku kotelolla. Kalliiksi kävisi valmistajalle tehdä rakenteeltaan erilaisia suomiautoja, ja silti suomiautojen veroton myyntihinta on halvimmasta päästä.