kokemuksia tunisiasta?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

noona

Jäsen
26.10.2008
255
0
16
olen lähdössä ylihuomenna tunisiaan äitini kanssa. onko kokemuksia maasta ja millaisia? kaikki hyvät ja huonot kokemukset vaan tänne päin. olisi kiva hieman tietää jotain, kun ei oikein mitään ole tiedossa. äkkilähtönä varattiin matka eilen kun oli jo todella halpaa. buffetaamiainen meillä kuuluu jo. hyviä ravintoloita ja muita sellaisia olis kiva tietää. ja hintatasosta niissä vähän. :)

Minne siellä menette? Minä olin Soussessa kauhean kauan sitten*hymyilee* Tunisia on melkein ainut maa, jonne ei ole tehnyt mieli toistamiseen matkustaa, vaikkei siellä varsinaisesti ollut mikään vialla minun matkallani. Nähtiin hienoja nähtävyyksiä, tehtiin varsinainen kielikylpyretki saksalaisten ja hollantilaisten kanssa aavikon reunalle. Oltiin aika aikaisin keväällä, joten ei ollut kovin lämmintä. Ruoka oli minusta vähän tylsää, koitti olla ranskalaistyyppistä monessa ravintolassa, mutta raaka-aineet eivät olleet kovin kaksisia.

kattokaa mitä suuhun laitatte ja mistä, älkää syökö salaatteja tai majoneesi pitoisia ruokia!! Vatsatautia oli meinaan lähes joka hotellihuoneessa.....

Taksilla ajo on hirvittävän halpaa...ja muutenkin reissaaminen esim junalla jne

Riippuen minnepäin tunisiaa menette, kannattaa olla tarkkoja rahan kanssa ja mitä esim ruokalistassa ruuan hinnaksi on merkitty...meitä yrittivät monta kertaa kusettaa ja ottaa tupla hintaa- ihan siihen pisteeseen asti että mä sanoin etten halua enää ko maahan jalallani astua. Suurissa kaupungeissa kuten Tunisissa ei tätä ongelmaa ollut.

Mukavaa matkaa!

siellä mekin oltiin... kattokaa /kysykää tosissaan esim niissä rannallaolevissa ravintoloissa että mitä asiat maksaa ennenkun päätätte ottaa siellä virvoketta kun lasku voi tosissaan olla suurempi kun olit ajatellut.

hammametista on hyvät yhteydet junalla sousseen ja tunisiin - sidi bou said (?) oisko oikein kirjoitettu oli kans mielenkiintoinen... mua jäi harmittamaan ettei ehditty käydä vanhassa carthagossa.....

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Siisti, Eurooppalaisempi kuin muut samantyyliset. Mutta myös tylsä. Pääkaupungissa varmaan kannattaa käydä, me mentiin ihan vuorobussilla jonkun tunnin matkan päästä.

Me menimme junalla, se oli myös siisti ja mukava tapa matkustaa.

Olin Soussessa syksyllä ja tykkäsin. Ruoka oli hyvää! Kaoppiaat on aika ärsyttäviä mutta pitää vaan osata suhtautua. Ihanat rannat.

(Kaveri oli vähän ennen mua Hammametissa ja se ei tykännyt yhtään)

Ei ole pahaa sanottavaa =)
Ma kävin sinkkuaikoina tyttökavereitten kanssa ja tykättiin kaikki. Taksilla ajaminen halpaa, mutta jotkut kuskit voi yrittää nyhdätä liikaa rahaa. Hyvät ruoat oli ravintoloissa. Siisti paikka ja minusta kauppiaat ei kamalan päällekäyviä olleet, ei edes kauppakujilla.

Me käytiin myös 2 pvän matkalla Saharan hiekka-aavikolla, ratsastettiin kameleilla katsomaan auringonnousua - se, jos mikä oli kaunista! :heart: Käytiin samalla reissulla katsomassa kallion sisään tehtyjä asuntoja, eläintarhassa, jossa oli mm spriteä juova kameli (joi siis itse pullosta), leijona, käärmeitä (joita laitettiin kaulalleni :o ). Voisin todellakin mennä uudestaan! =)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
kattokaa mitä suuhun laitatte ja mistä, älkää syökö salaatteja tai majoneesi pitoisia ruokia!! Vatsatautia oli meinaan lähes joka hotellihuoneessa.....

Taksilla ajo on hirvittävän halpaa...ja muutenkin reissaaminen esim junalla jne

Riippuen minnepäin tunisiaa menette, kannattaa olla tarkkoja rahan kanssa ja mitä esim ruokalistassa ruuan hinnaksi on merkitty...meitä yrittivät monta kertaa kusettaa ja ottaa tupla hintaa- ihan siihen pisteeseen asti että mä sanoin etten halua enää ko maahan jalallani astua. Suurissa kaupungeissa kuten Tunisissa ei tätä ongelmaa ollut.

Mukavaa matkaa!

Peesi. nim. salmonellan Tunisiasta saanut. En tykännyt, en kultuurista enkä ruuasta, ympäristö hotellialueiden ulkopuolella likainen´. Soussessa oltiin n 10 v sitten.

Soussessa ja Monastirissa olen ollut joskus vuosia sitten.

Ihan jees, menisin uudestaankin. Ihanat rannat, tasokkaat hotellit, hyvät sapuskat hotelleissa ja joissain ravintoloissa (toisissa taas ei). Ostosmahdollisuudet ihan ok, kulttuuria en harrastanut vaan keskityin löhöilemiseen :xmas: . Yksinäni kuljin jonkin verran, ilman mitään ongelmia (kukaan ei ahdistellut tms).

Tunisia on tuttu maa minulle. Monissa paikoissa siellä käynyt.

Mun mielestä kannattaisi ottaa puolihoito koska hotellien ruoka on hyvää ja etukäteen ostettuna halpa!

Saharan reti kannattaa tehdä se on upea!
Samoin Tunisiin retki jossa mennään sinne Sidi Bou Saidiin ja roomalaiseen museoon jne.

Hammametissa on se eläintarha joka on hieno kanssa. On vaikka mitä villieläimiä ja harvinaisia apinoita...

Hammametin lähellä on myös Yasmin Hammamet uudempi paikka jossa paljon hotelleja, ravintoloita ja se huvipuisto jossa on museo ravinloita jne. En ole varma vaan onko auki näin keväällä.

Mereen ei voi vielä mennä on kylmä mutta jos hotellissanne olisi lämmitetty allas.

MYös TUnisia on kuuluisa terveyskylpylöistään joissa saa ihania hoitoja jos kiinnostaa ...

Olen käynyt miehen kanssa Hammametissä viisi vuotta sitten ja täytyy ihan "handu pumpulla" vannoa, että sinne ei mennä enää ikinä...Yksi (harmittomin) tapahtuma matkalla oli se kun odotimme MIEHENI kanssa bussipysäkillä linja-autoa ja siihen tuli pari paikallista "miestä" pyörimään ympärille...Toinen niistä rasvaleteistä (sori, mutta kuvaava ilmaisu) hiplasi minua aivan siinä mieheni katseen alla. Tosi kiva olo tuli, ihan kuin olisin ollut joku lihapala. Eikä vaatetukseni todellakaan ollut mitenkään erityisen paljastava (caprit ja t-paita).

Alkuperäinen kirjoittaja ei:
Olen käynyt miehen kanssa Hammametissä viisi vuotta sitten ja täytyy ihan "handu pumpulla" vannoa, että sinne ei mennä enää ikinä...Yksi (harmittomin) tapahtuma matkalla oli se kun odotimme MIEHENI kanssa bussipysäkillä linja-autoa ja siihen tuli pari paikallista "miestä" pyörimään ympärille...Toinen niistä rasvaleteistä (sori, mutta kuvaava ilmaisu) hiplasi minua aivan siinä mieheni katseen alla. Tosi kiva olo tuli, ihan kuin olisin ollut joku lihapala. Eikä vaatetukseni todellakaan ollut mitenkään erityisen paljastava (caprit ja t-paita).

joo mut tota ei voi yleistää ...

Alkuperäinen kirjoittaja Mansesta:

joo mut tota ei voi yleistää ...

Tässä kyseltiin kokemuksia Tunisiasta.....Eikö tuo ole jonkun henk.koht. kokemus? Ei sitä kukaan ole pyytänytkään yleistämään.

Kyllä mustakin muutamaan otteeeseen miehet tarjos mun kavereilleni kameleita, olisivat ostaneet mut. Ja yhdellä kerralla nuoret miehet "lukitsivat" meidät kauppaansa sisään, kun eivät uskoneet, että olen suomalainen. Jankuttivat varmaan vartin, että mun on tummuuteni takia pakko olla puoliksi tunisialainen tms. Se oli sellaista harmitonta lystinpitoa ja oli siellä muitakin ihmisiä meidän lisäksi.

Aijuu...mentiin muuten yhteen rukouspaikkaan (tai mikä lie se oli) katsomaan ja siellä eräs vanhempi mies (esitteli sitä paikkaa), otti kädestäni kiinni ja kihnutti sitä etumukseensa :x Saman teki kaverilleni. Otettiin jalat allemme ja lähdettiin ilman maksamista :D Mutta se oli ainut huono "muisto" sieltä.

tunisia on helppo kohde aloittaa matkailu Afrikkaan. on erilainen mutta on kuitenkin lähempänä Eurooppaa kuin moni muu maa siellä.
keskimäärin enemmän sai olla rauhassa kauppiailta kuin esim Egyptissä, eikä miehet ole perääni vihellelleet eikä seuraa tyrkyttäneet (mutta en toki oli kulkenutkaan niukoissa vaatteissa enkä roikkunut ulkona yömyöhään).
Hygieniataso ihan ok kun kätensä putsaa käsidesillä ennen syöntiä ja vessassa ja napsii maitohappobakteereja.
näkemisen arvoisista paikoista kerrottiinkin jo mutta kerrataan ne, aavikkoretki ja kameliratsastus auringon noustessa, suola-aavikko samalla retkellä, matmatan kallioasumukset, SidiBouSaid, Karthago... ja Fgiguian eläinpuisto.
kun lähtee erilaisen kulttuurin pariin, pitää lähteä avoimin mielin eikä odottaa että asiat olisi kuin euroopassa.

Me oltiin kauan aikaa sitten Tunisiassa.
Aika lailla samoja ajatuksia kuin muillakin on ollut:
Mä sain sillä reissulla ruokamyrkytyksen ja olin tosi huonossa kunnossa 3pvää. Se tuli juustohampurilaisesta.
Hinnat kannattaa kysyä etukäteen ravintoiloissa ja baareissa.
Tingi basaareissa jne.
Silloin alkoholitarjoilut oli rajoitettuja.

tuli noista ruokapaikoista yksi ajatus viime kerran vierailulla huomattua. en tiedä voiko yleistää, mutta joissakin soussen paikoissa huomasi sen että alkoholilisenssipaikoissa ruokakin oli kalliimpaa kuin niissä missä ei alkoholia myynnissä.

10 v. sitten Soussessa näin kyllä paljon viheltelyä ja huutelua naisporukoissa liikkuville. Itse en joutunut siitä kärsimään kun matkasin miehen kanssa.

Se mikä minua ärsyttää huutelua enemmän on se käsi ojossa mentaliteetti- siis ruinaavat tippiä ihan kaikesta.

Tuo Yasmin Hammamet on kaunis paikka kylläkin turistipaikka: siis ravintoloita ja isoja hotelleja täynnä ja se hieno huvipuistoalue= Carthageland http://www.carthageland.com/index.php
Siellä ei pelkästään ole huvilaitteita vaan muita showesityksia jne. Kandee mennä.

Hyvää Matkaa sinulle!

Bon voyage.

Niin on miehet tosiaan törkeitä, juuri tänään Helsingin vilkkaalla kadulla eteeni asteli tosi siisti salkkua kantava herrasmies. Tuijotti silmiini ja kävi sitten käsiksi rintoihin. Tosi törkeetä. En enää koskaan mene Helsingin kaduille päiväsaikaan.

Yhteistyössä