Kokemuksia terriereistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harkitseva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harkitseva

Vieras
Ollaan tässä jonkun aikaa mietitty erään tietyn terrierirodun hankkimista ja tuntuu, että ihmisillä on hirveästi negatiivisia ajatuksia terriereitä kohtaan. Miksi?
Samoin olen monesti lukenut kaikenlaisista kuvauksista sanan "terrierimäinen" , mutta mistään en löydä yleistä tietoa mitä käytännössä tarkoittaa terrierimäinen. Valaiskaa minua terrierien omistajat!

Vilkkaita ja kovapäisiä koiria. Hyvin koulutettuna mainio koira. Ilman kunnollista kouluttamista ja osaamista olette suoraan sanottuna kusessa. En suosittelisi ensimmäiseksi koiraksi kenellekkään enkä ainakaan lapsiperheeseen tai pariskunnalle, joka aikoo tulevaisuudessa hankkia lapsia.

Meillä on cairnterrieri ja kaksi lasta. On loputtoman väsymätön, iloinen ja pirteä koira. Ja todella lapsirakas. Haluaa jopa liiaksi asti olla kaikessa mukana välillä. On myös tosi kovapäinen, samat jutut saa opettaa tuhanteen kertaan, ennen kuin mikään menee perille. Meidän pentu myös on tehnyt todella paljon tuhoja verrattuna edelliseen cairniin.

Itse olen aivan hullaantunut. Kovapäisiä joo, mutta myös lakkaamattoman kiinnostuneita, aktiivisia, ainakin meillä äärettömän lapsirakkaita. Persoonia isollaa Peellä:) Australianterrierejä meillä. Toki on olemassa hyvinkin haastavia terrierirotuja, asiaan kannattaa perehtyä.

Meillä on russeli pentu ja on tosissaan lapsirakas.Pihalla pysyy irti,ei tee tuhoja yksin ollessaan.Meidän 1v syöttää sille aamulla nappuloita ja ne on sellanen parivaljakko muutenkin että huh huh.Ainoa miinus on että isottelee isommille koirille(omalle ja tuttavan koiralle),mutta siinäkin on se että isot koirat eivät ole tehneet arvojärjestystä selväksi.Mietin nakun ja uroksen välillä(edellinen russeli oli tyttö),mutta en ole katunut tuota meidän urosta,ei ole niin kovapäinen kuin luulin.

Ollaan tässä jonkun aikaa mietitty erään tietyn terrierirodun hankkimista ja tuntuu, että ihmisillä on hirveästi negatiivisia ajatuksia terriereitä kohtaan. Miksi?

Ainakin vanhemmat ihmiset tuntuvat mieltävän kaikki haukkuvat, housunpunttiin käyvät koirat terriereiksi. Ilman koulutusta semmoisenkin tehopakkauksen niistä voi valitettavasti saada, sitä tarmoa kun on purettava jollain. Ja saatan kuvitella, että koiranpito vaikka 50-luvulla on ollut omiaan pilamaan koirien mainetta, taitaa olla ollut vähän semmoinen kylärakkimeininki vielä Suomessakin

Ei terrieri välttämättä tarvi kovaa koulutusta, isommat terrierirodut ovat vaativampia, mutta se tulee aina muistettua, että vaikka pieni terrierivauva on suloistakin suloisempi, niin sille pitää olla jämäkkä ja asettaa rajat. Terrierimäisyys on juurikin sitä terrierin jääräpäisyyttä ja omistajalta vaaditaan kyllä ymmärtämystä ja pitkää pinnaa.

Meillä oli kerry narttu :) eli 14v. Se ei tykännyt pienistä lapsista, mutta ei ollut tottunutkaan kun meihin kouluikäisiin! Tottelevainen ja pysy pihalla vapaana. Toisille koirille isotteli, mut ihana koira oli. Voisin ottaa uudelleen, mutta nyt meille tulee staffi pienten lasten perheeseen.

Yhteistyössä