Kokemuksia TEMPUR-sängyistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanna80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sanna80

Aktiivinen jäsen
24.05.2004
14 725
5
36
Mikkeli
Onko kellään? Paikallinen jälleenmyyjä on myymässä varastoa tyhjäksi (lopettaa) ja mä kävin eilen ihailemassa noita. Alkaisi jo -40% alessa olla meikäläisen kukkarolle sopiva. Kannattaako hommata? Onko hintansa väärti?

Koita saada viikon kokeiluun sellainen. Meillä oli viikon koekäytössä eikä tykätty yhtään,ei patjasta eikä tyynyistä. Ahdisti nukkua kun siihen uppoaa niin syvälle.

Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Koita saada viikon kokeiluun sellainen. Meillä oli viikon koekäytössä eikä tykätty yhtään,ei patjasta eikä tyynyistä. Ahdisti nukkua kun siihen uppoaa niin syvälle.

No se mitä mä tuota eilen kokeilin, niin ei kyllä upottanut syvälle!!

Voisi kysyä tuota koeaikaa, mutta pahoin pelkään että eivät anna. Niillä kun on tosiaan loppuunmyynti menossa niin eiköhän ne halua vaan tavarasta eroon eikä enää mitään koeaikoja myöntele. Myyvät semmoiselle joka on varma kaupoista, eivät esim. varauksia suostuneet ottamaan. :|

No, taitaa jäädä haaveeksi tämä, mies tulee vasta huomenna työmatkalta ja mä pahoin pelkään että se sänky on jo myyty siihen mennessä.

Me laitettiin keväällä. Tai siis meillä normaali joustin patjat alla ja sit ne 7 cm tempur patjat päällä. Miehellä oli ongelmia käden kanssa. Puutui aina yöllä tunnottomaksi. Patjan vaihdon jälkeen ei enää tuota ongelmaa.
Mies tottu heti uusiin patjoihin. Mulla meni viikko ennenkuin opin nukkumaan. Ja ei todellakaan ole pehmeä. ennemminkin tosi kova. Mutta ei mulla mitään valittamista noista ole. Tyynyä en varmaan ottais kun luultavasti liian kova.

Mä tykkään kovasta, siksi mä en ole koskaan tykänny tuosta meidän jenkkisängystä, alunperinkin oli minulle liian pehmeä ja nyt vielä jouset kuoleentuneet keskeltä ja niin reunassa ei pysy että olisi hyvä nukkua, keskellä kamala kuoppa vaan.

Paras sänky mun selälle on ollu ihan vanhanaikaiset kovat vaahtomuovipatjat, halvatkin kun mitkä, mutta mies ei tykkää niistä eikä meillä ole sänkyä niille. Nyt on sitten ollu viritelmä jenkkisängyn runkopatja - joustinpatja - vaahtomuovipatjat - paksu petari ja se on ihan jees niin kauan kun kestää kasassa, mutta aamuyöllä ne vaahtomuovit alkaa luistella reunoille ja keskellä on pahimmillaan 40 cm rako. Kiva herätä aamulla takamus siitä kolosta ja selkä huutaa hoosiannaa.

Mä olen kärsiny koko ikäni selkävaivoja ja kuitenkin ihminen viettää NIIN paljon aikaa sängyssä, että siitä ei ole oikein varaa pihistellä. Mies haluaisi Hästensin, mutta niiden halvin malli maksaa enemmän kuin yksikään Tempur ja mun selälle ne on kaikki aivan liian pehmoisen tuntuisia.

Pitää vissiin molemmille ostaa oma sänky... :whistle: :headwall:

Siis eihän siihen syvälle uppoa, mutta mua äsytti se kun se patja ympäröi nukkujan niin tiiviisti, kun siihen tulee se nukkujan muotoinen kolo. Tyynyssä sama homma, en pitänyt siitä että puolinaamaa jämähtää tyynyyn kuin muottiin.

En väitä etteikö olisi joillekin hyvä., mutta suosittelen koenukkumista ennen ostamista.

Jonkun tempur-mainoksen mukana tuli meille mini tempurtyyny ja se on kyllä aivan yliveto rannetuki hiirikädelle.

Mulla on Tempurin tyyny ollu jo vuosia ja siihen ei todellakaan "puoli naamaa jämähdä kuin muottiin" vaan se muotoutuu ja pehmenee lämmön vaikutuksesta ja on ai-van loistava. Ei ole päänsäryt vaivanneet huonosti nukuttujen öiden jälkeen kun niitä ei enää ole. Otan oman tyynyn aina mukaan kun johonkin lähden.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mä tykkään kovasta, siksi mä en ole koskaan tykänny tuosta meidän jenkkisängystä, alunperinkin oli minulle liian pehmeä ja nyt vielä jouset kuoleentuneet keskeltä ja niin reunassa ei pysy että olisi hyvä nukkua, keskellä kamala kuoppa vaan.

Paras sänky mun selälle on ollu ihan vanhanaikaiset kovat vaahtomuovipatjat, halvatkin kun mitkä, mutta mies ei tykkää niistä eikä meillä ole sänkyä niille. Nyt on sitten ollu viritelmä jenkkisängyn runkopatja - joustinpatja - vaahtomuovipatjat - paksu petari ja se on ihan jees niin kauan kun kestää kasassa, mutta aamuyöllä ne vaahtomuovit alkaa luistella reunoille ja keskellä on pahimmillaan 40 cm rako. Kiva herätä aamulla takamus siitä kolosta ja selkä huutaa hoosiannaa.

Mä olen kärsiny koko ikäni selkävaivoja ja kuitenkin ihminen viettää NIIN paljon aikaa sängyssä, että siitä ei ole oikein varaa pihistellä. Mies haluaisi Hästensin, mutta niiden halvin malli maksaa enemmän kuin yksikään Tempur ja mun selälle ne on kaikki aivan liian pehmoisen tuntuisia.

Pitää vissiin molemmille ostaa oma sänky... :whistle: :headwall:

Osta omalle puoleelle tuo tempurin 7 cm patja. Meille myyjä sanoi et ei sen paksumpaa tarvi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on Tempurin tyyny ollu jo vuosia ja siihen ei todellakaan "puoli naamaa jämähdä kuin muottiin" vaan se muotoutuu ja pehmenee lämmön vaikutuksesta ja on ai-van loistava. Ei ole päänsäryt vaivanneet huonosti nukuttujen öiden jälkeen kun niitä ei enää ole. Otan oman tyynyn aina mukaan kun johonkin lähden.

Tätä yritinkin sanoa joillekin hyvä toiselle kauhea ja sen lisäksi aika kallis investointi. Mullakin oli suuret toiveet niskakipujen lähtemiseksi mutta kun ei tykkää niin ei tykkää.

Hassua että mun miehellä oli just samat fiilikset kokeilu viikon jälkeen, ei tuon nyt niin pahasti pitäis tossun alla olla.

Onko kellään? Paikallinen jälleenmyyjä on myymässä varastoa tyhjäksi (lopettaa) ja mä kävin eilen ihailemassa noita. Alkaisi jo -40% alessa olla meikäläisen kukkarolle sopiva. Kannattaako hommata? Onko hintansa väärti?

Missä päin tämä on?
Olen haaveillut tempur patjasta, nyt on käytössä kopio sijauspatja ja on ollut kyllä mun pelastukseni. En enää heräile niin usein yöllä puutuneena ja kipeänä.

Onko siellä patjoja myynnissä? Vai pelkkä koko sänkypaketti?

Alkuperäinen kirjoittaja tempuria:

Missä päin tämä on?
Olen haaveillut tempur patjasta, nyt on käytössä kopio sijauspatja ja on ollut kyllä mun pelastukseni. En enää heräile niin usein yöllä puutuneena ja kipeänä.

Onko siellä patjoja myynnissä? Vai pelkkä koko sänkypaketti?

Mikkelissä Vepsäläinen lopettaa. Ja en osaa sanoa pelkistä patjoista, mä kattelin koko pakettia, kun meillä ei ennestään ole sänkyä, pitäisi siis ensin ostaa semmoinen. Tuota jenkkisänkyä on aika hankala lähteä soveltamaan.

On Tempur Flex -sänky ollut 3 viikkoa, ja aivan ihana! Kipeä selkä tykkää.

Eli runkopatjasänky ja 7 cm petari. On hyvin erilainen kuin tavalliset sängyt, mikä voi alussa hämätä. Oli ennestään Tempur-tyyny, mikä EI ole kova! Sekin on yliveto. Siitä oikeastaan sain virikkeen ostaa sängyn samaa sarjaa.

Meillä on tavallisen runkopatjan päälle laitettu Tempurin 7cm petari, ja ajaa kuulemma täysin saman asian kuin jos olisi koko paketti Tempurilta. Erään patjamyyjän kanssa olen asiasta jutellut. Hinnan vuoksi mekin päädyimme ottamaan vain petarin ja on ollut hyvä ratkaisu!! Selkäkivut ja alaselän jäykkyyys on kadonnut kokonaan, aamulla on aina levännyt ja hyvä olo. Otimme myös Tempurin Millennium-tyynyt ja en kyllä koskaan tule siitä luopumaan!! Niskasäryt ja päänsäryt ovat hävinneet. Sekä patjaan että tyynyyn totuttelemisessa meni ainakin viikko. Ensimmäinen yö patjalla oli ihan hirveä ja jouduin kesken yön vaihtamaan tavalliselle patjalle. Mutta sitten keho alkoi tottumaan ja nyt en enää tavallisella patjalla nukkuisikaan.

Nyt ensimmäinen viikko kokemusta TEMPUR FLEXible sängystä ja Millenium tyynystä. En ole katunut hetkeäkään. Kyllä uni tulee nopeasti ja syvää unta riittää aamuun saakka. En vaihtaisi pois .

VISKOELASTINEN-PATJA JA KEMIKAALIHERKKYYS
2.1.2017

Viskoelastisia eli älyvaahto-patjoja ei suositella ensisijaisesti ympäristöherkille (monikemikaaliyliherkkä, tuoksuyliherkkä, homealtistunut) ihmisille. Ohjeistus liittyy uuden viskoelastisen materiaalin muita voimakkaampaan ominaistuoksuun. On havaittu, että toistaiseksi tuntemattomasta syystä viskoelastinen materiaali saattaa ajoittain "tuoksua uudelle" määrittelemättömän ajan. Aika voi olla muutaman päivän tai jopa viikkoja. Uutuuden haju voi olla voimakkaimmillaan juuri ensimmäisinä päivinä, kun tuotteen avaa kuljetuksen aikana käytetystä likaantumista estävästä muovisuojakääreestä.

Viskoelastinen materiaali soveltuu allergisille materiaalien näkökulmasta, mutta erityisesti ympäristöherkkä voi aistia tuotteessa muita voimakkaammin "uutuudenhajua". Tuotteen materiaaleissa ei käytetä hajustekemikaaleja. Ympäristöherkän ihmisen kannattaa tutustua tuotevalikoimiin laajasti, vaikka älyvaahtomateriaali on tällä hetkellä hyvin suosittu materiaali esimerkiksi sijauspatjoissa.

Suomessa ei toistaiseksi ole huonekaluille ja patjoille olemassa matalapäästöisyystestauksia.

VISKOELASTINEN-PATJA JA KEMIKAALIHERKKYYS
2.1.2017

Viskoelastisia eli älyvaahto-patjoja ei suositella ensisijaisesti ympäristöherkille (monikemikaaliyliherkkä, tuoksuyliherkkä, homealtistunut) ihmisille. Ohjeistus liittyy uuden viskoelastisen materiaalin muita voimakkaampaan ominaistuoksuun. On havaittu, että toistaiseksi tuntemattomasta syystä viskoelastinen materiaali saattaa ajoittain "tuoksua uudelle" määrittelemättömän ajan. Aika voi olla muutaman päivän tai jopa viikkoja. Uutuuden haju voi olla voimakkaimmillaan juuri ensimmäisinä päivinä, kun tuotteen avaa kuljetuksen aikana käytetystä likaantumista estävästä muovisuojakääreestä.

Viskoelastinen materiaali soveltuu allergisille materiaalien näkökulmasta, mutta erityisesti ympäristöherkkä voi aistia tuotteessa muita voimakkaammin "uutuudenhajua". Tuotteen materiaaleissa ei käytetä hajustekemikaaleja. Ympäristöherkän ihmisen kannattaa tutustua tuotevalikoimiin laajasti, vaikka älyvaahtomateriaali on tällä hetkellä hyvin suosittu materiaali esimerkiksi sijauspatjoissa.

Suomessa ei toistaiseksi ole huonekaluille ja patjoille olemassa matalapäästöisyystestauksia.

Aika monta eri viskoelastista patjavalmistajaa löytyy joten pitäisi myös täsmentää mitä on testattu ja löytyykö eri valmistajilla terveydellisiä eroja. Nyt on vaan kaiki mätätty yhden tarinan alle. Ja linkki kyseiseen tutkimukseen puuttuu.

Tempur on hintaa laatu suhteeltaan täysin kupla. Sänky ei toimi kuin hetken uutena. Sen avusolu rakenne kadottaa ominaisuutensa muutamassa kuukaudessa, Tempurin mielestä se on ominaisuus koska kyseessä avosolurakenne jonka kuuluu jäädä käytönjälkeen auki. Itsellä nyt karvas kokemus kyseisestä tuotteesta. Luvattu takuu ei toimi. Isku koitti saada Tempurin edustaajaa meille tutkimaan sänkyä, meni yli vuosi ja sitten kyseinen edustaja jo jäikin eläkkeelle eikä useista lupauksista huolimatta koskaan saapunut. Isku halusi kiusallisesta välittäjään hommasta pois ja aloin hoitamaa edustajan käyntiä suodaan Tempurin kanssa. Noin puolivuotta meni silti. Sitten asteli sisään mies joka muutamalla käden painalluksella totesi että runko viallinen. Ensin vaihtoivat rungon. Ei muutosta. Se 100mm petari oli se ongelma. Sama edustaja tuli ja totesi ettei sängyssä mitään vikaa. Ei edes koe maannut. Pelkkä käden painallus riitti .
Nyt odotellaan riitalautakunnan päätöstä.

Täällä myös yksi Tempurin petauspatjaan pettynyt. Tein tarkkaa pohjatyötä, luin käyttökokemuksia, joita oli puolesta ja vastaan ja sain petarin 7 cm yhden yön lainaan myyjältä, siitä pointsit Metropolille. Petauspatja toimi testissä ja maksoin melkein 1000 euroa 120 cm petarista, kovuus 11 eli pehmeämpi kuin Original.
Petari oli uutena ihana ja toimi hyvin 6 kk vanhan joustinpatjasänkyni päällä - olo oli rentounut eivätkä paikat puutuneet. Patja ei ollut myöskään hikikaukalo enkä maannut kuopassa.

Reilun 3 kk kuluttua tapahtui jotain? Olkapäät puutuivat kyljellä ja selällään maatessa, myös oikea jalka ja lantio tuntui puutuvan yö yöltä. Tempur muuttui sietämättömäksi nukkua eikä enää tuntunut tukevan kehoa. Kituutin yö toisensa jälkeen ja ostin lopulta tilalle Ikean Tusseaun, joka toimii 150 euron patjana paremmin!

Yritin kysyä patjan myyneestä myymälästä, että mistä muutos johtui, ostinko kenties liian löysän patjan? Kyselin Tempurin solukon avautumisesta ja sanoin, että uskon niin tapahtuneen mutta miksi tuki katoaa täysin? Myyjä on myynyt Tempuria 17 vuotta eikä ollut koskaan edes kuullut Tempurin avosolukosta. Hän ei kommentoinut patjan kovuuden merkitystä lässähdykseen tai mihin muuhunkaan. Pyysi vain reklamoimaan suoraan Tempurille ja pesi kätensä asiasta ilmoittaen, että hänen mielestään äänensävyni oli jo varsin riitaisa (kumma homma...).
Eli omalla kohdallani Tempurin petauspatja kovuudella 11 petti täysin muutaman kuukauden jälkeen. Tiedän jo nyt, etten saa rahojani koskaan takaisin mistään suunnasta ennakkotapauksista päätellen. Aion silti reklamoida asiasta kirjallisesti liikkeeseen, Tempurille ja kuluttajanvalituslautakuntaan. Pakkohan tähän asiaan on Tempurinkin reagoida, jos näitä reklamaatioita tulee riittävästi.

Itseäni kiinnostaisi tietää, että kun on kyseessä Tempurin petauspatjaan tyytyväiset käyttäjät, niin mikä petauspatjatyyppi heillä on ja mikä on kovuus? Sama myös varsinaisten patjojen suhteen: mikä malli ja mikä kovuus? Sama vielä myös Tempurin sänky+petari yhdistelmät: mikä sänky ja kovuus?
Itse en voi suositella ainakaan Tempurin petauspatjaa kenelläkään, koska 1000 euroa ja 3 kk käyttöaika tulee aika kalliiksi. Olen tyytyväinen, etten ostanut paksumpaa 3000 euron arvoista patjaa, olisi kyllä ottanut päähän vielä enemmän.
Seuraan myös Tori.fi Tempur myyntipalstaa ja aika monet myyvät paksuja patjojaan noin 2-3 vuoden jälkeen, petareita vähän aiemminkin.

Tempur tilattu, luvattu toimitusaika on nyt venynyt pidemmälle ja heidän käytännön mukaan 6-8 viikon toimitusaika voi venyä jopa 12 viikkoon,
Joten jos olette aikomassa ostaa tempur niin varautukaa mitä ihmeellisempiin selityksiin ja ilmeisen pitkiin ja muuttuviin toimitusaikoihin.
Palvelu on hyvää siihen asti kunnes olette maksaneet puolet ( puolet maksetaan kaupanteon yhteydessä ja loput myöhemmin)

Yhteistyössä