Kokemuksia synnytyksestä vauva kasvot ylöspäin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Onko jollain lapsi syntynyt kasvot ylöspäin? Oliko vaikea synnytys? Minulla nelikiloinen poika syntyi kasvot ylöspäin ja oli todella hankalaa. Ei laskeutunut normaalisti synntyskanavassa kovasta ponnistamisesta huolimatta. Imukupilla sitten auttoivat ja kaikki meni loppujen lopuksi hyvin. Oma olotila sen jälkeen oli aivan kamala. Vuosi synnytyksestä ja vieläkin tuntuu että alapää olisi valahtunut ja pahasti.

Siis ns. avosuisena. Keskimmäinen syntyi ns. avosuisena, eli nenä minun napaan päin. Epistomia tehtiin, jotta olisi hieman enemmän tilaa, mutta silti pojulla oli nenä mustana. Pojalla oli painoa hiukan yli 3,5 kiloa, mutta todella nopeasti toivuttiin molemmat. Mitään jälkivaivoja ei jäänyt.

mulla sama tilanne ja ei meinannut laskeutua millään ja epiduraali vei ponnistustarpeen.imukupilla autettiin kun neiti alkoi voida huonosti, niin ja iso eppari tehtiin sen vuoksi :( ponnistusvoimista ei ollut kiinni vaan tarjonnasta...
kaikenlisäksi lapsivesi oli vihreää puuroa jota sitten ehti mennä kurkkuun asti kun valui koko ajan naaman päältä kun pää syntyi....kriittisiä hetkiä.ei ollut neidillä keuhkokuume kaukana.

Yhteistyössä