Kokemuksia suonikohjuleikkauksista?

Olen menossa suonikohjuleikkaukseen, joko ruskutushoitoon tai perinteiseen leikkaukseen, lääkärin mukaan kumpikin mahdollista. Onko teillä kellään kokemuksia näistä hoidoista?

Toisen jalan sääressä oli toisen synnytyksen jälkeen tromboflebiitti ja siitä alkoi suonikohjutaudin kehittyminen. Millaisia kokemuksia teillä jo leikatuilla on? Millainen oli lopputulos leikkauksen jälkeen? Toipuminen? Entä uusiutuvatko kohjut ja miten nopeasti? Omat kinttuni eivät ole vielä kauhean pahat, mutta suonta vetää usein öisin.

Olen kiitollinen kaikista kommenteista.
 
Mimmi811 harmaana
Mä olin perinteisessä leikkauksessa reilu viikko sitten.Kummatkin jalat leikattiin, saikkua sain 4vkoa.Nyt rupee pärjää ilman kipulääkettä, viikon söin tasaisesti panacodia ja burana 600:sta.Mustelmat on aikamoiset, mutta jalat niin sileät :whistle: .Ja, ihanaa, kun ei ole enää kauheita suonikohjuja.Kunhan noi mustelmat tosta häviää viel.
Mut leikattiin siis selkäydinpuudutuksessa.Jännitin turhaan sitä puudutteen laittoa.
Toimenpide oli nopea, kummatkin jalat alle 2h:ssa esivalmisteluineen.
Kotiin pääsin samana iltana.
 
mami harmaana
Itsellä ei ole kokemusta leikkauksesta, mutta tarvetta olisi. Kävin julkisella puolella tutkimuksissa, mutta en päässyt hoitoon, jalat eivät olleet tarpeeksi pahat. Julkisella puolella hoitoon pääsee sitten, kun kohjuissa on haavaumia ja ihomuutoksia. Nyt olen menossa yksityiselle hoitoon, jalka on kipeä koko ajan ja kauhean näköinen. Olitko hoidossa julkisella puolella vai yksityisellä? Jos olit yksityisellä, mitä leilkkaus maksoi, siis noin arvio.

 
Mimmi811 harmaana
Olin julkisella puolella.Mulla tosiaan oli muutamassa kohtaa iho menny jo rikki, ku kohjuja kutitti niin ja särki.Kyselin työterv.lekurilta kerran, et paljo yksityisellä maksaa perinteinen kohjuleikkaus.Sano, et useita tuhansia euroja.Siihen päälle tulee sit ilm. viel verikokeet, yms.
 

Yhteistyössä