Kokemuksia spinaalipuudutuksesta?

Alkaa taas pikkuhiljaa mietityttämään tuo tuleva synnytys sit helmikuussa!

Kahdessa aikasemmassa synnytyksessä laitettu epiduraali, joka toisessa vaikutti ja toisessa ei ollenkaan! Synnytykset olleet pitkiä, mietin vaan jos tämä kolmaskin on pitkä, että mitenkohän tuo spinaalipuudutus sit toimis!

Kauankos se vaikuttaa? Voiko laittaa uudelleen? Missä vaiheessa laitetaan?
Ja sinne alaselkään kai se tuokin tulee?
Jos jollain kokemuksia niin olis kiva kuulla! =)
 
Oli kyllä niin ihana toimenpide että otteisin toistekin! Minua helpotti kovasti ja antoi voimia ponnistukseen ja alaselkään se pistettiin. Muihin kysymyksiin en osaa vastailla kun tuli oltua vähän hämärän rajamailla ennenkuin se pistettiin :D Mukavaa synnytysreissua sinnepäin :flower:
 
Mulle laitettiin, kesto oli joku vajaa 2tuntia, sitten sain uudestaan jonka laitto meni pieleen ja ei vaikuttanut, puudutti väärästä paikasta, jaloista ja alapäästä jolloin mulle ei tullut ponnistamisentarvetta.
Tyssäytti hyvin alkaneen avautumisen tuo spinaali.
Siksi se laitettiinkin epiduraalin sijasta kun synnytys eteni niin nopeaan.
En muista paljonko olin auki kun spinaali laitettiin, ehkä 5cm.
Mulla ei kokemusta tuosta epiduralista niin en pysty vertaamaan.
 
Spinaalissa oli muistaakseni ainakin se juttu, että sitä ei voi lisätä pistämättä uudelleen kuten epiduraalia. Eli jos synnytys pitkittyy,niin epiduraalipuudutuksessa on se etu että samaa katetria voidaan käyttää puudutteen lisäämiseen. Toisaalta spinaalipuudutuksen vaikutus alkaa hivenen nopeammin kuin epiduraalin.
 

Yhteistyössä