Kokemuksia rintapumpuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja talvikukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

talvikukka

Vieras
Olen hankkimassa sähkökäyttöistä rintapumppua. Kysyisinkin nyt mielipiteitä eri merkkisistä pumpuista. Hyviä ja huonoja puolia sekä hinta-laatusuhdetta?

Minä pumppasin 3kk ainun sähköpumpulla. Minulla pumppu oli todella kovassa käytössä, sillä pumppasin 8krt/vrk.(siis kaiken mitä vauva tarvitsi) Minä tykkäsin siitä, sillä on erittäin helppokäyttöinen ja helppo puhdistaa. Kovaääninen se monien mielestä on, mutta esim. kylässä minulla oli käsipumppu mukana. Citymarketissa maksoi 80€. Tuolla ainun pumpulla sain pumpattua maidon aika nopeasti. 100ml sain täyteen n. 7 minuutissa, eli n.3,5min per rinta. Minulta ei kuitenkaan sitä maitoa niin hirvittävästi tullut. Koskaan ei suihkunnut, valunut tai paita ollut märkä. Kyseisessä pumpussa on minusta aika luonnollinen stimulaatio. Hinta-laatusuhde mielestäni erinomainen. Kokeilin nimittäin kerran myös aventin sähköpumppua, hyvin sain pumpattua silläkin, mutta minusta 150€ oli kuitenkin liikaa, sillä tulos oli kutakuinkin sama, kuin ainulla. Sitäpaitsi tuttavani oli sitä joutunut aikalailla metsästämään, kun taas ainu löytyy suoraan suurimpien markettien hyllyltä..

Ei oo kokemuksia muista ku siitä ja sairaalan pumpusta. Muutaman kerran oli käytössä, mut pakko oli hommata. Sillon 2005 se makso prismassa joku 40€, eli ei ees ollu kallis investointi. Hyvä oli mun mielestä. Paremmasta en tiedä!

Ainun sähköpumppu on minulla ollut, ja hyvin toiminut. Ääni on aika kova, mutta pääasia eli itse pumppaaminen onnistuu hyvin. Tehon säätely ilman muuta plussaa.

Heitän nyt kommentin, vaikka oletkin ostamassa sähkökäyttöistä.
Kun itse kävin ostamassa pumpun, minulle myyjä suositteli käsikäyttöistä Avent Isis -pumppua sähkökäyttöisten sijaan. Piti parempana. MInä uskoin :) ja hyvä on pumppu ollut. Sähkökäyttöisestä ei siis ole kokemusta kuin sairaalasta.

Mulla oli sähköpumppu neuvolasta lainassa. Muuten ihan hyvä, mutta ehkä liian kova imu ja karmea ääni..Sitten hankin Avent Isis käsipumpun, joka kuulemma vastaa sairaalan sähköpumppuja. Siinä on myös sellaisia nystyröitä, jotka stimuloi maidoneritystä. Olin todella tyytyväinen. Ei ollut raskas pumpattava ja voi käyttää myös kun vauva nukkuu, vaikka yöllä, koska ei pidä ääntä.

Olen kokeillut yhtä jos toista pumppua...Sähköpumput sattuu mulle liikaa,on herkkänänni kait..Käsik´äyttöisiin oon pahasti pettynyt,kunnes löysin AVENT ISIS pumpun.
On hellä tisuille ja maitoa tuli siis ihan kuin ei mitään!!!
Ei tuntunut venytystä eikä kipua millään lailla ja maito suihkus vaan.
Noin 5 minsassa oli tullut se pikkupullo täyteen,120 ml.
Öisin kun vauva alkoi nukkumaan hyvin,pumppasin silmät kiinni suurimmat pakotukset pois,ja siinäkin ihan puoliunessa koko pullo täyttyi.

Mä todella vannon sen pumpun nimeen!!!
On hinta ja laatu siis niin kohillaan!!Eikä tule mitään ääntä ettei häiritse muita,eikä tarvitse sähköä..Ihan ravintolareissussa veskissä pumppaus käy kätevästi!!Kun pääsee vähän viihteelle!!=)

osaatteko kertoa, oisko tosiaan ainua (käsikäyttöinen) parempi pumppu esim. tuo avent isis?

mulla oli esikoisen kanssa paljon maitoa, pumppua käytin lähinnä siksi, että välillä oli pakko pumpata vähän pois (esim. yöllä). Mulla oli varmaan markkinoiden halvin pumppu, ainun käsikäyttöinen. Huomasin, että yleensä en herunut pumpulle lainkaan! Vauvan imiessä maitoa suorastaan suihkusi, mutta pumppupulloon sai tehdä töitä yleensä. Vauvan ollessa n.3kk tuntui, että pumpulla en saanut enää oikein mitään irti, vain muutamia kymmeniä millejä, mutta vauvalle maitoa tuli.

Eli mietin, kannattaisko ostaa parempi pumppu toisen lapsen syntyessä?

eka ostos oli chiccon perus lasipumppu, ei toiminut sitten millään, maito ei vaan lähtenyt herumaan vaikka imautti tissin "käyntiin" ensin vauvalla. sitten ostin chiccon kahvapumpun (saman tyyppinen kuin avent) ja sillä nyt sai sentäs jotain pumpattua mutta kuitenkin oli aika työn takana saada edes 100ml yhteensä pulloon, helpommin sai maitoa kerääjillä varastoon. kunnes sitten pumppu meni matkalaukussa rikki ja ostin avent isis pumpun - olisinpa vaan heti ostanut!!! pumppaaminen suorastaan helppoa verrattuna edellisiin! maitoa tulee hyvin. suosittelen.

Avent Isiksen nimeen mäkin vannon! Sairaalasta kotiuduttua mulla oli Ainun käsikäyttöinen enkä herunut sille ollenkaan.. Avent Isiksen hain kaupasta heti kun kynnelle kykenin ja se on ollut mitä mainioin, sen vähän mitä oon pumppua tarvinnut mut niin hintansa väärti etten kyllä malta myydä/antaa/lainata jos toisen lapsen viä sais... (-;

Mä olen ollut ihan tyytyväinen Ainun sähkökäyttöiseen. Ostin 20 eurolla huuto.netistä. Yhdellä lapsen aikana käytetty. Avent Isistä tosiaan kehutaan myös joka paikassa, mutta kokemusta ei ole...

Ainun käsikäyttöisellä en saanut kovin montaa pisaraa rinnasta, tosin kokeilinkin sitä aivan alussa, joilloin maidontuotantokin oli kai vasta viriämässä. Avent Isis-käsikäyttöisellä saan kovalla uurastuksella noin desin puristettua. En suosittelisi oman kokemukseni mukaan siis kumpaakaan käsikäyttöistä. Ja ilmeisesti sähköversioita olet ostamassakin. Niistä taas ei ole kokemusta... Voisitkohan testata jollain tutulla ennen ostoa? Mutta siis sähköversio voisi itsellenikin olla se paras, en vain raski ostaa...:( Lapsi kasvaa hyvin rintamaidolla, en vain tunnu heruvan pumpuille.

Tuo Ainun käsikäyttöinen oli aivan kamala. Kädet maitohapoilla heti! ja muutenkin ihan tolkutonta veivaamista. Mutta tämä oma mielipiteeni.

Suositteln myös käsikäyttöisistä Aventin Isistä tai älä ainakaan osta tuota Ainun "käsiveiviä".

Yhteistyössä