Kokemuksia puolisonne "kakkosten" kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tunteiden myrskyssä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tunteiden myrskyssä

Vieras
Haluaisin asianmukaisia kokemuksia teiltä, jotka olette olleet käryn jälkeen puheissa puolisonne "kakkosten" kanssa. Miesten kokemuksia olisi myös mukava kuulla, samoin kakkosten kokemukset voivat olla valaisevia.

Itse olen joutunut omasta mielestäni ihmeelliseen pyöritykseen. Mieheni on kertonut suhteestaan hyvin avoimesti (ei mielellään), koska ymmärtää että minä NYT olen ansainnut totuuden,
Mieheni kakkonen kuitenkin kertoo eri tarinaa, mieheni tarinaan verrattuna hyvin kaunisteltua.
Mikähän hänen motiivinsa on? Suhde on mieheni mukaan lopetettu kun käry kävi.

Minä olen vielä vuoristoradalla, miettien lähteäkö vai yrittää jatkaa ja opetella luottamaan uudelleen. Apua on haettu ulkopuoliselta, mutta tarinoiden erilaisuus hämmentää tässä tilanteessa.

molemmat ovat tehneet väärin ja ovat epäluotettavia ja moraalittomia. Ainoa, mihin uskoisin ap:n tilanteessa, on oma tunne, oma kokemus, omat arvot ja oma käsitys siitä, mikä on oikein ja mikä väärin. Jos pettäminen on vastoin sinun arvomaailmaasi, ei sinun kannata edes yrittää sitä hyväksyä, menetetty luottamus ei palaa ikinä. Kuuntele siis itseäsi ja tee päätöksesi ja ratkaisusi ihan vain itseäsi kuunnellen.

Alkuperäinen kirjoittaja tunteiden myrskyssä:
Haluaisin asianmukaisia kokemuksia teiltä, jotka olette olleet käryn jälkeen puheissa puolisonne "kakkosten" kanssa. Miesten kokemuksia olisi myös mukava kuulla, samoin kakkosten kokemukset voivat olla valaisevia.

Itse olen joutunut omasta mielestäni ihmeelliseen pyöritykseen. Mieheni on kertonut suhteestaan hyvin avoimesti (ei mielellään), koska ymmärtää että minä NYT olen ansainnut totuuden,
Mieheni kakkonen kuitenkin kertoo eri tarinaa, mieheni tarinaan verrattuna hyvin kaunisteltua.
Mikähän hänen motiivinsa on? Suhde on mieheni mukaan lopetettu kun käry kävi.

Minä olen vielä vuoristoradalla, miettien lähteäkö vai yrittää jatkaa ja opetella luottamaan uudelleen. Apua on haettu ulkopuoliselta, mutta tarinoiden erilaisuus hämmentää tässä tilanteessa.

Minä olen niin ylpeä ihminen joissakin asioissa..joten en suostuisi kuuntelemaan minkään kakkosen enkä kolmosenkaan koottuja sepustuksia.
Miestäni voisin kerran kuunnella.

Olen samaa mieltä, en minäkään pitäisi minkään kakkosen tms. puheita pätkääkään tärkeinä, enkä niille korvaani kallistaisi. Ilman muutahan nämä naiset kaunistelisivat kaikki asiat, itselleen mahdollisimman edullisiksi tietenkin. Mitä arvoa sellaisilla höpinöillä on.

Ja muutenkaan. Miksi antaa jollekin kakkoselle edes sellainen tunne, että häntä tässä nyt kuunnellaan ja pidetään jonakin hyvinkin tärkeänä henkilönä. Pariskunnan ollessa kyseessä vain heidän kahden mielipiteillä ja puheilla on merkitysytä, ei kenelläkään ulkopuolisella.

Et tule koskaan tietämään kaikkea etkä täydellistä totuutta joka ripauksesta, mutta tarvitsetko sitä tietoa johonkin? Eikö se, että mies oli suhteessa toisen naisen kanssa, riitä kattamaan jo sen, mitä tarvitset? Selityksiä, miksi menimme sinne ja miksi tapahtui sitä ja tätä, ja mikä johti mihinkin, ja milloin olimme siellä tai tuolla, ei kaipaa kukaan. Niistä ei kuitenkaan ole mitään hyötyä, eikä niille pidä niin suurta arvoa antaa, että ne mihinkään vaikuttaisivat. Pääasia on kuitenkin selvä.

Miksi alennut puhumaan kakkosen kanssa ollenkaan? En ymmärrä. Mun miehen ex ei puhu mulle mitään (olen siis entinen kakkonen ja heidän avioliittonsa rikkoja yhdessä miehen kanssa), eikä ole suostunut mua tapaamaan kuin kaksi kertaa lastensa isoissa juhlissa. Sanoi päivää ja siinä se. Enempää en odota, olen onnellinen ettei syönyt mua elävältä (niin mä olisin tehnyt).

Niinhän se mies aina sanoo, että suhde on loppu kun käry käy. Totuus on vain harvemmin näin. Se mies saa sut sillä vaan rauhottuun, sehän se tarkoitus.

Mutta mitä järkeä siinä on?Mies sanoo että suhde on loppu kun käry käy,ja kuitenkin kakkonen ja mies jatkaa?En tajua mikä juttu on,miksi ei sitten voi lähteä kakkosensa kanssa,tai jäädä vaimonsa luo,ja jättää se kakkonen?
Miksi se vaimo pitää vaan rauhoittaa?
Miten kakkoset vaan voivat jatkaa suhdetta,käryn käytyä,salailua jonkun hullun pettäjän kanssa?No,en kyllä ymmärä edes miksi pitää olla salasuhteita,kakkosia,pettäjiä,koko valehtelijoita.

Kysymys voi olla myös siitä, että on yhteiset lapset, ehkä velkaa talosta, tai maatila tai joku muu yhteinen yritys. Sitten ei vain niin lähdetäkään sen kakkosen luo ja jätetä kaikkea vaan taakseen. Oikeinhan se tietysti olisi häipyä, jos käry on käynyt, mutta ihminenkin on vain inhimillinen.

Miksi sitten leikkiä julmaa leikkiä,kakkosenkaan,jos ei edes huoli ukkoa?
Ukko joutuu sitten "veneenalle" käryn käytyä, ei huoli kakkonenkaan ja vaimokin lähtee.
No itseasiassa oikeihan se olisikin ukolle.

Tämä menee taas tähän ykkösten, kakkosten ja pettäjien mollaamiseen.
Nollatukselle: kumpi olet.
Joku yllä sanoi, että ykkönen halutaan vain rauhoittaa. Mieheni kertomus ei sitä ainakaan tehnyt, vaan hänen totuutensa oli kova.

Itse olen vielä siinä tilanteessa jäädäkkö vai lähteä. Meillä on ollut ihan yes avioliitto (15 v), mieheni mielestä olemme kuitenkin erkaantuneet, näin varmaan onkin. Minun aika on mennyt lasten (3 kanssa) kanssa ja töissä. Isäntä taas töitten lisäksi viettänyt aikaa harrastusten parissa.
Mitään taloudellisia syitä meillä ei ole avioliiton jatkamiselle, enkä näe myöskään lapsia syynä jatkaa (olen kohtuu palkkaisessa työssä.)Yritän ajatella tätä asiaa kasvattava ja ehkä uutena mahdollisuutenakin, kävi miten kävi. Meillä on kuitenkin paljon yhteistä ja hyvää elämää takana
Olemme puhuneet ja puhuneet, sekä käyneet perheterapeutilla (vielä kesken).

Pointtini ap kysymyksessä oli, että jos olette olleet yhteyksissä puoliso/suhde, niin millaisia kokemuksia teillä on ollut. Asiallista, raivoa, valehtelua, raakaa totuutta jne...
Tiedän ettei kakkosen kanssa ole mitään selvitettävää, mutta alkuvaiheen shokissa sitä tulee kaikenlaista tehtyä ; )

Itse soitin kakkoselle.Yhdessä olivat mies ja kakkonen jo sopineet mitä sanotaan jos/kun soitan,eli samat valheet.Oli kuin käsikirjoitusta olisi kakkonen lukennut,
samat sanat,samat jutut kuin pettäjällä.
Mikäpä siinä, valheeseenhan he ovat jo uponneet alunperinkin,kumpikin.

Lämmin neuvo: Niin sai meilläkin,myös rakkautta,mutta joillekin se ei riitä.Tarvitsevat "piristystä" seikailua,oman egon kohotusta vieraalta ihmiseltä.Sitten ollaan paniikissa kun perhe lähtee.

Avioliitossa olin ykkönen ja en puhunut kakkoselle mitään, en ole edes nähnyt häntä eikä kiinnosta.
Joku aika sitten olin kakkosena. Tästä vaimo ei tiedä mitään, mutta, jos sattuisi kuulemaan jostain, niin voi mies parkaa - minulla ei ole mitään salattavaa.
Suhteemme kesti vuosia.

Niin ketä tuollaisesa tilanteessa voisi enää uskoa, kuka sitten puhuukaan totta. Alunperin puolisosi on sinulle valehdellut, puhuuko nyt totta sinun mieliksesi vain vai onko tosissaan rehellinen. Itse samassa tilanteessa en kyllä kuunnellut omaa puolisoa enkä kyllä sitä toistakaan. Vaan ajattelin ihan itse omilla aivoilla ja tulin siihen tulokseen, kuka kerran on pitänyt suhdetta toiseen ja valehdellut minulle päin naamaa, esittänyt kotona ihan jotain muuta kuin ollut todellisuudessa. Saa sellainen ihminen jatkaa peliään jonkun toisen kanssa, miten voisin enää sellaiseen koskaan luottaa, milloin taas olisi joku suhde menossa ja valheet taas pelissä. Ei siinä sen kummempaa järkeilyä tarvita. Tietysti haluat uskoa ja luottaa puolisoosi, mutta koskaan ei suhteenne palaa ennalleen eikä luottamus palaa. Itse tein ratkaisun johon olen tyytyväinen, koska jos toiselle pystyy valehtelemaan ja pettämään on silloin suhde ikuisesti rikki, tämä on minun mielipiteeni tietenkin ja kait jotkut myös pettämisen jälkeen onnistuvat mene ja tiedä sitten. Mutta riski siitä, että toinen voi tehdä sen uudestaan, niin kannattaako se.

Vastaus nimimerkille 'voisi enää uskoa':
Öö, siis pettäjä kannattaa jättää, koska hän saattaa pettää uudestaan.
Mutta, eikö sellainenkin voi pettää, joka ei ennen ole pettänyt?
Kai niillä kaikilla on ekakin kerta joskus? Joten logiikallasi ei kenenkään
kanssa kannata olla koska ne voivat pettää. Hmph.

Uusimmat

Yhteistyössä