Kokemuksia pölypussittomista imureista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mellan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä koen sen pölypussittomuuden tosi hankalaksi. Täällä väliaikaiskämpässä, missä nyt asumme, sellainen on ja saan sotkun aikaan kun sitä säiliötä tyhjään. Ostin just uuden pussillisen, samsungin, mut sen käytöstä en vielä tiedä.

Jossain lehdessä (pirkka/yhteishyvä) oli imureita vertailtu ja dysonia moitittiin kalliiksi ja kestävyys huono. En osaa enempää asiasta sanoa.

Dyson on varmaan ihan hyvä imuri mutta mielestäni liian äänekäs eikä imutehokaan ole hintaan nähden tarpeeksi hyvä.
Halvemmalla saa hiljaisempia ja imuteholtaan vastaavia tai tehokkaampia imureja. Sanoisin siis että kannattaa vertailla, koska dysonin ostaessa nähdäkseni maksaa vain brändistä, kun tuote ei ole mitenkään ylivoimainen.

Älä osta ainakaan sitä Dysonia, on laatuunsa nähden aivan hävyttömän kallis ja siinä on aivan järkyttävän kova ääni. Meillä ollut reilun puoli vuotta tämmönen: http://www.electrolux.fi/Products/Kodin_puhtaus/Viikkosiivous/UltraPerformer/ZUP3820B ja on kyllä vain kehuttavaa tuosta imurista! Todella helppo tyhjentää se säiliö siististi, imutehoa voi säätää, eri suulakkeita mukana (myös parketille!), pitkä toimintasäde (meillä 170neliön omakotitalon alakerran voi imuroida vaihtamatta pistokkeen paikkaa välillä). Ja tuossa on pestävät suodattimet. Ostettiin omamme gigantista ja hinta oli muistaakseni 239€, myyjä vielä haukkui sen dysonin silloin ihan p***. :D

Mulla on kaks Dysonia ja en vaihda ikinä pois. Tai ainakaan pussillista imuria en enää huoli. Mulla on ollut n. miljoona imuria ja niistä pussillisista imureista vaan häviää imuteho alle kahdessa vuodessa (eikä oo ollut pelkkiä halpiksia vaan ihan parinsadan Electroluxia, Philipsiä ja tainnut kerran olla se niin kehuttu Mielekin... mut ei pelitä), Dysonilla on sentään 5v takuu.
Jos kokee sen säiliön tyhjäämisen hankalana niin voihan sen säiliön irrottaa ja mennä vaikka ulos tai roskakatokseen suoraan avaamaan ja tyhjentämään. Tai laittaa muovipussin suht tiukasti säiliön ympärille ja tyhjentää niin (itse tyhjennän yleensä pihalla/parvekkeella).
Paljon hankalampaa (ja kalliimpaa!) on muistaa aina ostaa pölypusseja ja niitä vaihdella.

muoks: Viime viikolla(?) Kuningaskuluttajassa oli kolmen kovan vertailussa pölypussittomat imurit, löytyisköhän vielä Areenasta tms?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä