kokemuksia paksusuolen tähystyksestä?

täällä
kamala mutta tärkeä juttu. piti tehdä ilman nukutusta, mutta niin kipiää teki jotta oli pakko keskeyttää operaatio ja nukuttaa meikä että saivat homman hoidettua loppuun. Jos paikat kipeänä (ärtyneenä) valmiiksi; pyydä nukutus. älä jätä menemättä jos lähete on, sillä selviää monta tärkeää juttua.
 
kamala. tähystettiin koko suoli ja teki niin kipeää että piti kesken jättää. mutta jos tarve mennä niin kannattaa mennä. pyydä vaikka nukutus heti alkuun niin ei pelota niin paljon. olikohan tarpeeksi epäselvä vastaus :whistle:
 
Mun miehelle tehään säännöllisesti ja ei siihen kuulemma kuole =) Riippuu tekijästä. Joku osaa tehä todella taidokkaasti, ettei juurikaan satu kun taas toinen ei yhtään ajattele postilasta :kieh: Ite oon ollu useasti mukana tähystyksessä. Se kait siinä inhottavinta on ,että joutuvat laittaa ilmaa mennessään, että saavat letkun menemään. Ja sitten, mitä rennommin pystyt olla sitä paremmin se menee. En mie ainakaan mitään nukutusta vaatisi :whistle:
 
itse olen ollut kolme kertaa, ja se ei todellakaan mitään mukavaa ole.. mutta kyllä sen kestää, pitää vaan koittaa rentoutua.. ja vaikka pyytää että voisi hetken ajan pitää taukoa/hengähtää jos alkaa tuntua liian kivuliaalta/vastenmieliseltä. eli ei kannata kyllä pyytää nukutusta alkuun, vaan kokeilla ensin ihan normaalisti. myös rauhoittavaa/kipulääkettä on mahdollista saada ennen toimenpidettä :) tsemppiä!
 
Pai
Kipeää tekee, mutta kyllä sen kestää. Mulle vaan antovat nukahtamislääkkeen ennen toimenpidettä ja en todellakaan pitänyt siitä, että menetin kontrollin (eli siis itkin ku sattu, normaalisti oisin purru hammasta yhteen). Pyysin siis kipulääkettä, mutta antovat nukahtamislääkettä... No, nukuin kuitenkin koko matkan kotiin.
 
ei hätää
Minulle tehtiin ko toimenpide muutama vuosi sitten, eikä siinä ollut mitään ongelmia. Tylsintä oli lähinnä pyllistellä puolitutulle mieshoitajalle.... :snotty: En tarvinnut mitään kipulääkettä, enkä todellakaan mitään unilääkettä!!
Toimenpiteen kivuliaisuus riippuu paljolti siitä, mitä löydöksiä suolen sisällä on, eli jos esim. paljon haavaumia tai kovin mutkainen suoli, silloin kivuliaampaa.
Tässä, kuten monessa muussakin, etukäteen kuullut jutut yleensä paljon pahempia kuin oma kokemus tutkimuksesta! Älä siis pelkää.
 
näinpä
mulle tehtiin vastikään. Kivuliasta oli se kun työnsivät sen jutun sisään, oli niin mutkalla koko suoli! mutta sit helpotti, ja loppuaika ei tuntunu missään, siis se kun ottivat koepalat yms. Ohjeissa sanottiin et voi pyytää kipulääkettä, mut sillon ei pysty ajamaan autolla joten en ottanut. Jos vielä joskus joudun samaan, aion kuitenkin pyytää kipulääkettä, oli se alku sen verran kivulias.
 

Yhteistyössä