kokemuksia päiväkodista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Oma lapsi on syksyllä menossa. Mikä on ollut hyvää ja mikä huonoa? Onko lapsesi ollut siellä joka päivä? Onko ollut väsynyt? Minkäikäisenä lapsesi aloitti hoidon?

Kiitos, jos viitsit vastata. Vähän jännittää.

Aloittaessa oli kolmikko 4v8kk ja 3v2kk. Todella loistavasti mennyt. Yhtenä aamuna jäi pienemmät itkeen ekalla viikolla, ei enää sen jälkeen. Yleensä ovat 5pv/vko 7-15.30. Toki välillä väsyttää iltasella, mut erittäin hienosti on meillä mennyt.

Hyvin se teilläkin menee =)

Mun 3 v ja 5½v lapset aloittivat reilu 1½kk sitten. Erittäin hyvin on mennyt. Alussa tietenkin pienempi itkeskeli, sinne viedessä ja pois haettaessa, tai vieläkin purksahtaa itkuun kun haen, mutta kivaa aina ollut. Mikä hauskinta, nyt sen huomaa kotihoidetun ja päivökotihoidetun lapsen eron :D Ihan pilalle olen lapseni passannut, eihän ne osanneet edes pukea itse kun sinne menivät, mut äkkii oppivat. Oli ihanaa hoitaa itse lapset kotona, mut vielä ihanampaa oli palata töihin. Aikaansa kutakin.

Reilu vuosi sitten lapset aloitti päiväkodissa, ikää silloin 3v ja 5v. Nuorempi on viihtynyt mainiosti, mutta isompi ei niin mainiosti. Eivät väsy päiväkodissa vaan päinvastoin ovat aivan liian energisiä iltaisin kun pitäisi mennä nukkumaan. Nuo ovat onneksi olleet suurimmaksi osaksi vain ½päivää tai osaviikkosia, vaikka hoitosopimus on ihan "täysiaikainen".

Itsellä pelkästään hyviä kokemuksia päiväkodista. Alkusopeutumiseen on mennyt molempien kanssa n. kuukausi, sen jälkeen mennyt tosi hienosti. Varaudu siihen että annat iltaisin -ainakin alussa- kaiken ajan lapsellesi.