Kokemuksia osittaisesta vanhempainvapaasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

--

Vieras
Esikoista tässä odotellaan ja mietimme mieheni kanssa jos äitiyslomani jälken jäisimme osittaiselle vanhempainvapaalle eli kävisin töissä kolmena päivänä viikossa ja mies kahtena. Itse haluaisin nopeasti töihin ja mies haluaisi olla kotona. Onko jollain kokemuksia tällaisesta järjestelystä?

Varmasti hyvä järjestely tuo kun lapsi saa olla kotona, mikäli siis perheen rahatilanne kestää. Itse teen neljä päivää töitä ja yhden hoidan lapsia. Rahaa tietty tulee vähemmän, muuta heikkoa en keksi. On se silti ihanaa kun aikaa lapsille on enemmän. Itsekkin jaksaa paremmin kun on enemmän kiireettömiä aamuja jolloin saa nukkua lasten kanssa pitempään.

Aika harvinaista varmasti että tuota mahdollisuutta käytetään. imetyksen ja yöherätysten vuoksi en itse kyllä yhtään hinkunut töihin vauva-aikana.
Me oltiin edellisen hoitovapaan aikana puoli vuotta miehen kannsa 50-50 kitona, toinen ma ti ja jokatoinen ke ja toinen sitten loppuviikon. Aloitettiin kun nuorimmainen oli 1v. Toimi sinänsä hyvin, mutta ite koin rankkana sen että enimmäksern oli kotirutiineissa kiinni kun oli viisikin vapaapäivää putkeen ja sitten yhtäkkiä piti tarttua (minun kohdallani) varsin hektiseen työhön. En siis tykänny.

Yhteistyössä