kokemuksia miehen sterilisaatiosta?

  • Viestiketjun aloittaja nainen
  • Ensimmäinen viesti
nainen
Onko keiden miehille tehty sterilisaatio, kumman ajatus se oli, miten mies suhtautui ajatukseen, millainen oli toimenpide ja toipuminen ja ennekaikkea mitä elämä ja ertyisesti seksielämä on ollut sen jälkeen?

Mulle kun ei tunnu löytyvän mitään sopivaa ehkäisy menetelmää niin oon koittanut miehelle vihjaista sterilisaatiosta. Periaatteessa hän olisi valmis (lapsilukumme on täynnä ja ikääkin jo on...) mutta on kuulemma lukenut ja kuullut haittavaikutuksista..... syöpää yms. ja tuntuu mietityttävän että ottaako sen jälkeen enään eteen ollenkaan?

Kokemuksia??
 
Moi!
Mun miehelle tehtiin vasektomia kaks viikkoo sitten.
Ihan samat mietteet oli meillä ennen operaatiota. Mies pelkäs että se on nips, naps, pippelit poikki-tyyliin :LOL:
Mut ei. Hyvin meni. Itse operaatio kesti n. puoli tuntia. Kaks pientä viiltoa kiveksiin, pari itsestään sulavaa tikkiä sai. Sairalomaa sai viisi päivää, josta kaksi piti ja meni sitten jo töihin. Nivuset tuli operaation jälkeen vähän kipeeks, mut buranalla selviää. Kahdeksan viikon päästä toimenpiteestä pitää viedä siemenneste näyte. Siihen asti pelaillaan vielä kortsujen kans. Niin ja tärkein, toimii SE vielä tän jälkeenkin, testattu on! ;)
 
nainen
KIITOS,

mies kun luki tuon niin totesi vain että jos töissä tulee joskus tosi tiukkaa niin tietää ainankin miten saa viikon lomaa...

Ei tainnut viellä vakuuttua, muita kokemuksia?
 
Meilläkin mies oli lukenut jostain netistä että saattaa edistä eturauhasayöpää ja tuli mukaan lääkäriin. Lekuri etsi sitten netistä itse sivun ja totesi sen luotettavuuden olevan seiska lehden luokkaa. Eli ei itse luota tuohon tutkimukseen joka on tehty Intiassa. Mutta jääräpää ukkoni ei suostu sittenkään operaatioon. Kylläpä lääkärit ovat suositelleet sitä miehelle, varsinkin kun ikää alkaa jo olla. Minäkin olen sanonut että seuraavat lapset saavat oll lastenlapsia ja niitä jaksaa vielä vähän odotella.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2007 klo 13:11 vieras kirjoitti:
Meilläkin mies oli lukenut jostain netistä että saattaa edistä eturauhasayöpää ja tuli mukaan lääkäriin. Lekuri etsi sitten netistä itse sivun ja totesi sen luotettavuuden olevan seiska lehden luokkaa. Eli ei itse luota tuohon tutkimukseen joka on tehty Intiassa. Mutta jääräpää ukkoni ei suostu sittenkään operaatioon. Kylläpä lääkärit ovat suositelleet sitä miehelle, varsinkin kun ikää alkaa jo olla. Minäkin olen sanonut että seuraavat lapset saavat oll lastenlapsia ja niitä jaksaa vielä vähän odotella.
Tuossa voisi kysyä mieheltä, että "mikä sitten nykyaikana EI aiheuta syöpää?". Tuntuu nimittäin, että joka toinen sairastuu johonkin syöpään joka tapauksessa elämäntavoista riippumatta ja joka päivä lehdet kirjoittelee, mikä aine nyt muka on myrkkyä ja pahasta... Sitäpaitsi, papallani oli eturauhassyöpä ja hänelle lääkäri sanoi, että siihen ei kuole kun se etenee niin hitaasti, että vanhuus ehtii edelle. Pappakin eli varmaan kymmenisen vuotta tuon syövän toteamisen jälkeen eikä kuolemaa edes aiheuttanut tuo syöpä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2007 klo 13:11 vieras kirjoitti:
Meilläkin mies oli lukenut jostain netistä että saattaa edistä eturauhasayöpää ja tuli mukaan lääkäriin. Lekuri etsi sitten netistä itse sivun ja totesi sen luotettavuuden olevan seiska lehden luokkaa. Eli ei itse luota tuohon tutkimukseen joka on tehty Intiassa. Mutta jääräpää ukkoni ei suostu sittenkään operaatioon. Kylläpä lääkärit ovat suositelleet sitä miehelle, varsinkin kun ikää alkaa jo olla. Minäkin olen sanonut että seuraavat lapset saavat oll lastenlapsia ja niitä jaksaa vielä vähän odotella.
Tuota syöpää olen myös ite ajatellut (toivon, että mies menee toimenpiteeseen...) ja just noin, että mistäpä sitä ei nykyään saisi. Onhan naisten e-pillerit myös rintasyöpäriski, mutta kenenpä mies on estellyt vaimon pillereiden syöntiä syöpäriskiin vedoten?! Naiset saa aina (useimmiten) kantaa vastuun ehkäisyn suhteen ja nyt kun MIEHEN pitäisi tehdä osansa, niin kaikki riskit luetaan suurennuslasilla yms. Suututtaa! Vaikka en toki toivo, että mieskään mitään syöpää saa.... tai edes sen suurentunutta riskiä...silti...
 
Hei!
Miehelleni tehtiin sterilisaatio n.4-v.sitten.Hänen aloitteestaan mutta tietenkin oli lopulta yhteinen päätös,koska lapsia ei enää lisää haluttu.
Itse leikkaus kesti.1/2 h ja sairaslomaa mies ei tarvinnut ottaa.Suoraan lähti töihin asemalta.
Pientä kipua alapäässä oli n.viikon ajan,mutta ei muuta.
Mitään sivuoireita ei ole ollut,ja seksikin tuntuu nyt turvallisemmalta ja paremmalta kun ei enää ehkäisyä tarvitse miettiä.
Mutta korostan sitä,että miehen kannattaa miettiä asia tarkkaan.ja olla todella henkisesti siihen valmis.Puhua asioista.
 
nainen
Kiitos asiallisista vastauksista.

Mies on kyllä ihan asian kannalla, mutta ymmärrän kyllä ettei se ole yhtä helppoa kuin joku luomen poisto leikkaus, joten se mietityttää.

Omalla kohdallani en halua ko. toimenpiteeseen koska pelkään siitä olevan jotain hormonaalisia vaikutuksia, olen sellaisista ainankin lukenut, harvinaisia ne taitaa kuitenkin olla mutta, sitten vaikeita hoitaa ja korjata myöhemmin. Mulla kun tuo hormooni toimita on erittäin ailahtelevaista muutenkin.

Minne sitä pitää miehen ottaa yhtetyttä että voisi saada asiallista tietoa eikä niitä netistä tulevia "seiskapäivvää"- juttuja. Työpaikkalääkäri vai jokin erityinen instanssi?
 
nainen
Niin ja vielä yksi tyhmä kysymys lisää....

Onko miehillenne kerrottu että mitä niille siittiöille sitten toimenpiteen jälkeen oikein tapahtuu??

Muodostuuko niitä vieläkin kokoaja lisää ja pallit vaan kasvaa? :LOL:

...miettii mieheni...
 
Työpaikkalääkäri on ihan hyvä paikka alkaa ensin keskustella asiasta. Tai ihan oman alueen terveyskeskuslääkärikin. Heiltä ainakin saa tietoa itse toimenpiteestä ja he ohjaavat kyllä eteenpäin.

Ja mitä siis siittiöille tapahtuu. No siis kiveksethän alkavat tuottaa siittiöitä pieniä määriä kai jo ihan lapsuuden loppuvuosina tai viimeistään teini-iän alkuvaiheissa. Ihan tarkkaan tätä en muista, enkä oikein tiedäkkään kun lääketiedettä en ole lukenut. Ja ne kivekset siis jatkavat siittiöiden tuottamista koko miehen eliniän ajan. Mutta, jos mietit kuinka moni pikkupoika ja sen jälkeen aikuinen mies saa siemensyöksyjä koko ikänsä läpi tasaisesti poistaakseen siittiöt kiveksistä, niin aikas harvassa näitä on. Mietippäs vaikka munkkeja, jotka elää vuosikymmeniä selibaatissa... Siittiöt on ihan samanlaisia soluja kuin mitkä tahansa muutkin elimistön solut, jos niitä ei tarvita, niin ne hajoavat ja päätyvät imukanaviin (tai jotain tämän tapaista) josta elimistö kuljettaa ne pois samoin kuin muunkin kuona-aineen elimistöstä.
 
Katiaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2007 klo 21:04 nainen kirjoitti:
Kiitos asiallisista vastauksista.

Mies on kyllä ihan asian kannalla, mutta ymmärrän kyllä ettei se ole yhtä helppoa kuin joku luomen poisto leikkaus, joten se mietityttää.

Omalla kohdallani en halua ko. toimenpiteeseen koska pelkään siitä olevan jotain hormonaalisia vaikutuksia, olen sellaisista ainankin lukenut, harvinaisia ne taitaa kuitenkin olla mutta, sitten vaikeita hoitaa ja korjata myöhemmin. Mulla kun tuo hormooni toimita on erittäin ailahtelevaista muutenkin.

Minne sitä pitää miehen ottaa yhtetyttä että voisi saada asiallista tietoa eikä niitä netistä tulevia "seiskapäivvää"- juttuja. Työpaikkalääkäri vai jokin erityinen instanssi?

Tuo pisti silmään....

Mutta siis, itse asiasta lääkärin kanssa juttelin kun kaksplussaa liikkaa seuranneena tuota pelkäsin :LOL: .
Niin nauroi päin naamaa!

Eihän niillä klipseillä ole mitään tekemistä naisen hormooneiden kanssa...

Ja tosiaan, ei ole ole ollut... :wave:
 
Tuohon edelliseen viitaten; kyllä minäkin olen kuullut, että sterilisaatiosta VOI tulla vaihdevuosien kaltaisia oireita. Itellä myös hormonit heiluu ylös ja alas enkä taatusti uskalla ko. toimenpiteeseen mennä.

Tottakai gyne nauraa päin naamaa, heillehän se on bisnestä. Eivätpä itse kärsi potilaidensa oireista.
 
Katiaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2007 klo 11:51 vieras kirjoitti:
Tuohon edelliseen viitaten; kyllä minäkin olen kuullut, että sterilisaatiosta VOI tulla vaihdevuosien kaltaisia oireita. Itellä myös hormonit heiluu ylös ja alas enkä taatusti uskalla ko. toimenpiteeseen mennä.

Tottakai gyne nauraa päin naamaa, heillehän se on bisnestä. Eivätpä itse kärsi potilaidensa oireista.

Kysyin kyllä asiasta ihan lääkäriltäkin.. mutta itsekin nyt jälkikäteen olen miettinyt että hei, miten 2 klipsiä sais myllerrykset aikaan kehossa!!!

Ja kun tarpeeksi selaa netissä, nauraa sille moni ihan moni taviskin!!

Monien sattmusten summa, että jos jolle kulle sattuu vaan keho tekemään juuri silloin tepposet niin siitä kasvaa kauhee haloo ja sitten palstoilla paisutellaan...

Kyllä se niin on että enempi se niin on että miehiltä voi mennä kyky. Kun se tarpeeksi menee korvien väliin niin se kans menee, eikä meinaa... :whistle:
 
nainen
?? :eek: mitä meinaat?

Miksi se pitäisi aina olla nainen joka siitä ehkäisystä huolehtii?
Vetää hormooneja vaikka ne ei kävisikään (ja mitä sivuvaikituksia niistä on?) tai pitääkö se sitten naisen laittaa pillit poikki ettei miehen vaan tarvitsisi? En itse ainenkaan ymmärrä miksi naisten tarvitsisi tässä asiassa "uhrautua" jotenkin enemmän kuin miesten? Asia on yhteinen, ja molempien on sen ratkaisun eteen jotain mahdollisuuksiensa mukaan tehtävä! :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2007 klo 20:05 jäppinen kirjoitti:
älkää nyt hyvät"naiset"kuohitko miehiänne!
johan koirakin siitä menee sekaisin niin miksei miehenne!
Just tällaisten taukkien mielipiteet saa verenpaineet koholle.

Hemmetti siinä mitään kiveksiä poisteta vaan piuhat poikki ja se on siinä. Vehkeet pelaa kyllä kuten ennenkin. Aaaarrggh! Astupa jo 2000-luvulle!

Meille miehen sterilointi olisi ihanne kun mulle ei MIKÄÄN hormonaalinen ehkäisy sovi ja kondomin käyttö 50-vuotiaaksi ei oikein houkuttele.
 
leikkurin hoitaja
meillä on kans miehen sterilisaatio tulevaisuudessa edessä. Mies kannattaa myös asiaa. Miehelle riskittömämpi ja yksinkertaisempi tehdä kuin naiselle. Yhdynnässä voi olla ilman ehkäisyä, kun sperma-analyysi on tehty ja ei siittiöitä. Kivesten toimintaan ei vasektomia vaikuta, eli muodostavat testosteronia ihan kuten ennenkin.
 
Katiaanalle ja muille jotka väittävät että naisten sterilisaatio ei voi johta hormonaalisiin ongelmiin. Tästä voi lukea enemmän vaikka Susanna Sumailan väitöskirjasta : Naisen sterilisaatio aiheuttaa mitattavissa olevia muutoksia hormonitoimintaan.
http://domino.utu.fi/tiedotus/tiedotukset.nsf/06a4bfeb2992787ec2256b39005e6031/014aee9a465ff096c2256a540025a118?OpenDocument
 

Yhteistyössä