kokemuksia masennuslääkityksestä raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syysomppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

syysomppu

Uusi jäsen
29.04.2007
25
0
1

Onko kellään kokemuksia masennuslääkityksestä raskausaikana. Itselläni käytössä tällä hetkellä sepram 20 mg ja fluanxol 0,5mg. Teratologisesta tietopalvelusta sanoivat, että molempia voi syödä raskausaikana, sepram tosin hyvä lopettaa ennen synnytystä. Mietityttää kuitenkin..

Onko jollain ylipäätään kokemusta fluanxolista, itselläni se on uusi lääke. Tuntuisi ihan toimivan.

Moikka!

Itelläni ei ole kokemusta, mutta lähipiirissä on useampia ystäviä, jotka ovat ainakin sepramia syöneet (kait juuri tuon 20mg). Yksi onnistui lopettamaan ennen synnytystä, toinen ei, mutta kaikki meni silti ihan hyvin. Vauva otettiin hetkeksi tarkkailuun. Uskon, että voit olla ihan rauhallisin mielin ja luottaa siihen mitä asiantuntijat sanovat. :)

Olen syönyt Sepramia v. 1999 alkaen ja lopetin vähän ennen raskautta. Viisi kuukautta kestin kunnes olotila vaati uudelleen aloituksen ja nyt on hyvä olla. Aion lopettaa ennen synnytystä, tarkat ohjeet vielä saamatta.

lutuliini 25+0

citalopram ja sepram on sama lääke... mä joudun pojan aikana rv 30 sairaalaan vakavan masennuksen takia olin kolme viikkoa sinä aikana lääkitys aloitettiin mutten ottanut kun kerran.. en halunnut mitää riksejä.. tapasin jopa keskosten lääkärin joka kertoi miten lääke vaikuttaa vauvaan jne mut silti en.... ja kuitenki ko lääkkeestä ei ole paljon kokemustaraskauden aikana tai siis mulle sanottiin noin... mulla helpotti olo ton sairaala reissun jälkeen.. mulla oli silloin paljon stressiä nii luultavasti johtui ihan siitä :/

Yhteistyössä