Kokemuksia marsusta lemmikkinä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja XXS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

XXS

Aktiivinen jäsen
19.04.2007
4 997
1
36
Pojalla on kauhea hinku saada marsu lemmikiksi. Te, kenellä sellainen on, kertokaa kokemuksia eli onko työläs hoitaa, kuinka ison häkin vaatii, annatteko olla kotona marsun vapaana, kauanko pärjää itsekseen, mitä ongelmia ollut marsun kanssa, jne...?

Vapaana pitää olla, muuten elukka sekoaa ja siitä syystä lattiat on kusiläikissä. Muovimatosta ei lähde virtsa pois helpolla, jos vähänkään jää läikkä huomaamatta ja pinttyy muutaman tunnin.
Kurnutus ja vikinä käy hermoille. Kynsien leikkaus on yhtä hel.vettiä.
Nämä muistikuvat siitä, kun pikkusiskolla oli aikoinaan marsu.

juuri nyt ei oo mutta joskus ollu.. suositus ois että niitä ois kaks. ihania ne on eikä mielestäni kovinkaa työläitä.. mitä isompi häkki tietysti sen parempi. meillä ainakin oli kerran päivässä aina vapaana..

meillä oli niitä 3 ja erittäin hankala hoitoisia!! voi sitä paskan määrää ym. uikutusta aamusta iltaan ja häkki oli siivottava päivittäin. Vapaana pitää saada olla paljon... suosittelen ennempään vaikka gerbiilejä, niitä mulla oli 4 kappaletta ja ne oli todellakin helppoja ja kivoja!

Kiitos kamut. Taidanpa tulostaa tän ketjun ja näyttääpojalle,kun seuraavan kerran asia otetaan esille... Mulle kun riittäisi enemmän kuin hyvin tuo meidän erittäin määrätietoinen kissaherra!

Meillä oli ihana valkonen pitkäkarvanen marsu joka oli ennen ollu taikurilla. Sillä oli kynnet niin pitkät että ne meni kierteelle ja edes eläinlääkäri ei pystyny niitä leikkaamaan. Vikisi ja vinku joka ikinen kerta ku jääkaapin avas... Saatiin se eläinkaupasta ilmaseks =)

Minkä maalaisia marsuja teillä on ollut??? :o

Siis mulla aikanaan on ollut marsuja, aina yksi kerrallaan ei koskaan kahta yhtäaikaa ja ne oli ihania kun ne jutteli ja tahtoi syliin ja piti sitä ihanaa pulputusta ja tunnisti nimensä ja olivat ystävällisiä.Siis mieluummin otan marsun kun täysin mykkätontun gerbiilin tai kanin.Marsu on helppo hoitaa, tai riippuu tietenkin siitä kuinka sitoutunut on siihen lemmikkiin, eihän kenenkään hoitaminen ole kivaa tai helppoa jos se on pakkopullaa.Marsun kynsien leikkaaminen on aika vaikeaa aluksi mutta kyllä ne siihenkin tottuu ja osaavat sitten käyttäytyä sen aikaa nätisti...

ja voisin vielä lisätä että mulla on nyt koira ja VÄITÄN että koira on helpompi hoitoinen kuin marsu!!!
ja mun gerbiilit oli kyllä tosi seurallisia..käden kun laittoi häkkiin niin samantien loikkasi kädelle ja kiipesi olalle!

Heippa. Meillä tytöllä 9 vee kaksi marsua. Mukavia ovat, mutta työläitä kieltämättä. Tyttö syöttää ja sylittää, mutta kaikki siivous ym. huoltohommat mulla (niin iso häkki, että tytön häkkiuksen jälkeen saisin siivota puruja lattialta koko illan...). Että näiden jälkeen EI enää häkkieläimiä meille tule.

Marsuja olisi hyvä olla aina kaksi. Ovat niin laumaeläimiä, muuten tulee helposti alakuloisia paikallaan jököttäjiä. Sitten papanoiden, kuikutuksen yms. määräkin tuplaantuu. Ja miettisin kyllä tarkaan yhdistelmää kissa ja marsu.

Kaiken kaikkiaan, löytyy sekä mukavia että negatiivisia asioita. Tytölle ovat rakkaita. Tosin, marsu ei ole ihan pienen lapsen i, se ei pysty mitenkään pitämään puoliaan, ja tiedetään tapauksia, joissa lapsi on jopa halannut marsun hengiltä. Lykkyä marsuiluun.