Kokemuksia kuparikierukasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ropsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulle muistaakseni tulee puolvuotta ku laitettu. Kierukka laitettiin vuodon lopussa eikä tuntunut missään ja seksi sujuu ihan hyvin ja vuotokin on pikku hiljaa vähentynyt. Alussa ku vuosin vko:n pikku tihkuja ja sit perään vko:n runsaasti niin nyt on enää muutama pv. pikku tihkua ja muutama pv. vähän runsaampaa.
Eli viel ei ainakaan minulla ole valittamista kierukasta.
Eli toistaiseksi tyytyväinen =)

Mä tykkä sin kuparikierukasta, mulle sopi hyvin ja vuotokin oli ihan ok.
Siis tykkäsin siihen saakka, kunnes menkkoja ei kuulunut ja tein plussa- testin. Kolmessa ultrassa(5,8,11 viikoilla) kierukkaa ei ole näkynyt, eli ilmeisesti elimistöni on hylkinyt sitä ja se on pudonnut(menkkojen aikana) vessanpönttöön. Siitä mulla ei ole hajuakaan, kauan kierukan poistumisesta on. Kierukka on laitettu 9/04 ja tarkastettu 12/04 ja plussa- testin tein 8/05. Kolmatta siis nyt yllätykseksi odotetaan meille syntyväksi ensi kesänä.

En toki halua pelotella raskaudella, mun elimistöni vaan ei ilmeisesti tykännyt kierukasta, mutta se ei tietenkään tarkoita sitä, että kaikille käy samoin

Mulla on nyt toista kertaa ja mä oon ollut ihan tyytyväinen! Tosin ekalla kertaa ei kerennyt olla kauaa kun päätettiin ruveta toista lasta tekeen, mut nyt otin tosiaan uudestaan ja hyvin on sujunut ilman kipuja tms. imetän vielä joten en tiedä miten menkkoihin vaikuttaa... Ekalla kertaa aiheutti kipuja aluks...

Just laitatin kolmannen kuparisen, aika harvinaisia varmaan noi raskaudet kuitenkin. Itse olen otattanut pois ja sit "normaalisti" raskaudet. Mikäänhän ei ole koskaan 100%. Mulle kun ei kans sovi hormooni hässäkät yhtään niin paras vaihtoehto :) Mulla aluksi runsaammat menkat mut sit rauhottunu aina. Nyt laitoin eka kerran heti jälkitarkastuksen yhteydessä ja vähän tiputteli viikon. Vielä ei menkkoja kuulunut.

Niinpä ei se kovin yleistä ole kierukan aikana raskaaksi tulo kun ottaa huomioon kuinka paljon loppujen lopuksi naisia suomessa esim. on.
Minullakin on aika suuri tuttava/sukulaispiiri ja yksi ainut on tullut raskaaksi kierukan kans.
Ja eihän sitä voi tietää ennen ku kokeilee.

Yhteistyössä