Olen vähän alakuloisuuteen ja hermoiluun taipuvaista sorttia, ja nuorempana muutamat pillerit ja ehkäisyrenkaan kokeiltuani tajusin että hormoniehkäisy ei tosiaan sovi mulle. Tuli samat oireet kuin mitä muillakin tällä palstalla olleilla on ollut - erityisesti älytön mielenvaihtelu ja poraaminen syyttä suotta. Kun jätin hormoniehkäisyn pois, parin kuukauden sisällä mm. oloni keveni huomattavasti, vaikka paino ei laskenut; hiuksiin tuli luonnonkiharat(?!!); ja aloin tuntea itseni paljon viehättävämmäksi ja haluttavammaksi (olen aika varma että kyse on feromoneista!).
Nyt onkin kinkkinen tilanne (pyydän jo anteeksi äklöttäviä yksityiskohtia, haluan kuitenkin kertoa mistä todella on kyse): Kun aloitin hyvän parisuhteen, ja halusin lopettaa kondomilla pelaamisen - onhan se pitkäaikaisena ratkaisuna ihan mahdoton jos haluaa nauttia hetken huumasta - tai sitten pelkäämisen raskaaksi tulosta, kun aina ei huvittanut kortsua kaivaa. Hankin siis hyvän seksielämämme vaalimiseksi kuparikierukan...
NO, siitähän oikein riemu tuli, se on nyt ollut paikoillaan vuoden, ja olen kärsinyt koko ajan enemmän tai vähemmän kovista kivuista, rakastelun jälkeen erityisesti, ja vuodan kaikenlaista epämääräistä niin että välillä on kulunut viikkoja että on ollut vain muutama kuiva päivä. Lääkärini on typertyneesti kommentoinut, että no eihän se kai niin kauhean vakavaa ole... Hohhoijaa, miksi sitten otin kierukan? En ainakaan tuhotakseni seksielämäämme. Tälläinen jatkuva vuotaminen kyllä latistaa näköjään villinkin suhteen, sen olen nyt kokenut... Ei voi tehdä mitään spontaanisti, kun täytyy ensin tarkistella tuleekos verta tai muuta mömmöä, ja sitten kun yllättäen tuleekin, joka paikka on ruskeana, eikä hajukaan ole perin viettelevä.
Nyt en sitten enää tiedä mitä tekisin... Tuntuu että jos palaisimme vanhaan tapaan, että tuurilla vain sisään ja ajoissa ulos : ) , ainakin fiilikset ja spontaanius voisivat palautua. Olen harkinnut hormonikierukkaan vaihtamista, mutta tämänkin palstan keskusteluista päätellen sekään ei sovi naiselle, jolle ei muutkaan hormonit sovi. Haluaisin kyllä myös säilyttää luonnollisen naisellisuuteni ja haluni, joita eivät hormonit latista.
Onko teillä tällaisia kokemuksia kuparikierukasta?