Kokemuksia kaulan alueen muutoksista, ohusneulanäytteestä ja siitä eteenpäin.. Pelottaa.

  • Viestiketjun aloittaja E.v
  • Ensimmäinen viesti
E.v
Eli, menin lääkäriin kolmisen viikkoa sitten kaula/kurkku/korvakipujen takia. Nielu peilattiin, kaikki ok. Ultrassa "sattumalöytönä" löytyi jotain. Otettiin ohutneulanäyte ja lähetettiin patologille. Näyte oli ok mutta patologin kirjeessä muistutettiin että ohutneulanäytte ei ole luotettava näissä asioissa. No, lääkäri laittoi sitten konsultaatio pyynnön korvaklinikalle että pitääkö alkaa kys muunnosta kuitenkin jotenkin seuraamaan, meinasi itse että tuskin tarttee. No kutsu nyt kuitenkin tuli ja mietin että mitä ne nyt sitten tutkii? Kun siis ultra otettu ja se ohutneulanäyte. Mitä siis seuraavaksi? Pelottaa kun viikko sitten löysin patinkin toisen korvan takaa..... :(
 
"..."
Mulla joitakin vuosia sitten tuli kaulalle, leuan alle puolikkaan golf-pallon kokoinen patti. Otettiin verikokeet, ultrat ja röntgen omalla terv.keskuksella. Sen jälkeen laitettiin lähete keskussairaalalle, jossa otettiin uudet verikokeet, ultra paremmilla laitteilla ja ohutneulanäyte. Kokeitten tulokset oli puhtaat ja ajastaan tuli kutsu patin poistoleikkaukseen. Diagnoosina nestekysta. Ei tiedetä, mistä on tullut tai tuleeko uudestaan. Joka tapauksessa täysin vaaraton.

Kipuja mulla ei kyllä ollut missään vaiheessa, mutta lääkäri sanoi, että jos olisi jostain syystä tulehtunut olisi kivut voineet olla kovatkin.Toivottavasti sullakin on vaan nähty siellä joku nesterakkula. Armaan haluavat siitä uuden ultran ja katsoa, onko koko muuttunut mihinkään suuntaan... Korvan takana oleva patti on varmaan vaan imusolmuke. Mulla on ainakin molempien korvien takana tuntuu pienet "herneet".
 
Toivottavasti pattisi on harmiton. Mutta hyvähän se on, että tutkitaan kunnolla!

Multa löytyi lääkärin tarkastuksessa kaulalta patti monta vuotta sitten. Kävin ohutneulanäytteessä, ja en muista mikä se oli mut vaaraton joka tapauksessa. Tuossa se kaulalla vieläkin on. Kilpirauhasta kans on tutkittu ku siinäki oli jotain ylimääräistä. Ja mulla on kans korvan takana patti, se on rasvapatti.
 
"Aapee"
[QUOTE="...";25165296]Mulla joitakin vuosia sitten tuli kaulalle, leuan alle puolikkaan golf-pallon kokoinen patti. Otettiin verikokeet, ultrat ja röntgen omalla terv.keskuksella. Sen jälkeen laitettiin lähete keskussairaalalle, jossa otettiin uudet verikokeet, ultra paremmilla laitteilla ja ohutneulanäyte. Kokeitten tulokset oli puhtaat ja ajastaan tuli kutsu patin poistoleikkaukseen. Diagnoosina nestekysta. Ei tiedetä, mistä on tullut tai tuleeko uudestaan. Joka tapauksessa täysin vaaraton.

Kipuja mulla ei kyllä ollut missään vaiheessa, mutta lääkäri sanoi, että jos olisi jostain syystä tulehtunut olisi kivut voineet olla kovatkin.Toivottavasti sullakin on vaan nähty siellä joku nesterakkula. Armaan haluavat siitä uuden ultran ja katsoa, onko koko muuttunut mihinkään suuntaan... Korvan takana oleva patti on varmaan vaan imusolmuke. Mulla on ainakin molempien korvien takana tuntuu pienet "herneet".[/QUOTE]


Joo tää munkin on sellainen "herne" ja välillä se ikäänkuin katoaa, riippuu missä asennossa pidän päätäni. Mutta jännä että se ilmaantui sopivasti tässä muiden oireiden kera.... :(
 

Yhteistyössä