Kokemuksia ja ajatuksia myöhäisillä viikoilla perätilan ulkokäännöksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dada
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

dada

Aktiivinen jäsen
23.06.2008
1 848
0
36
Helsinki
Haluaisin kuulla lukemieni tietojen lisäksi lisää kokemuksia, ajatuksia ja tietoa perätilan ulkokäännöksestä;
Millä viikoilla tehtiin/yritettiin? Mikä lopputulos? Minkälainen kokemus? Jne..
itselläni menossa siis 37+3 ja tänään todettiin pitkäaikaisesti raivotarjonnassa olleen pienokaisen kääntyneen perätilaan,
lähete meni sitten kättärille josta odotellaan soittoa käännösyritykseen.
Tietääkö kukaan;
Mitä riskejä toimenpiteessä on? Vaikuttaako siihen raskausviikot?
Onnistumisprosentti?Vaikuttaako ensisynnyttäjyys?

Kaikki ajatukset aiheesta tervetulleita.

Mulla koitettiin kättärillä kääntää kerran. Hävis hetkeksi sydänäänet, eikä toistamiseen yritetty ja hyvä niin. Tytön kaulan ympärillä oli napanuora monta kertaa, joten siinä lienee syy miksi oli pepa edellä tulossa. Sektion kautta saatiin tyttö terveenä ulos, ja jos olisi tiedetty se napanuoran paikka, ei olisi edes yritetty. En enää ikinä milloinkaan koskaan vaaranna lasta, jos samanlaiseen tilanteeseen joutuisin. Eli en siis suosittele, lapsella on syynsä olla siinä asennossa missä se masussa sattuu olemaan.

Mutta toki itse teet päätöksen, riskitön se ei kuitenkaan ole ja kättärillä kerrotaan niistä riskeistä, mm. juuri se, että lapsi voi menehtyä hyvin harvoissa tapauksissa siitä käännösyrityksestä.

Mulla esikoinen käänty kanssa perätilaan rv37 ja kättärille laittovat... jätkä vaan kerkes kääntyä takasin raivotarjontaan ennen ku kättärille kerkesin :D siellä vaan ultrassa totesivat, että "oikein päin on" ja 3 viikkoa myöhemmin synty.

Ja sitten ei oma kohtainen kokemus: mutta kaverilla sama tilanne muutama vuos sitten ja kääntivät tytön ulkokautta... kaikki ok paitsi tyttö käänty seuraavana yönä takasin perätilaan ja siinä sitten syntykin reilun viikon päästä rv39. Ei ollu napanuora kaulan ympäri eikä mitään muutakaan, ei vaan pysyny raivotarjonnassa vaikka siihen asti oli ollu siinä jo kauan.

Yhteistyössä