Kokemuksia Ikean matoista? Onko ne mistään kotoisin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hei

Vieras
En osaa linkittää kuvaa, mutta Ikean Bettan- tai Hemmet-mattoja oon miettinyt.

Bettan on valkoinen, missä on mustia aaltomaisia kuvioita kooltaan n. 133-195 (muistaakseni) ja Hemmet on iso, yksi värinen (200x300 cm), lateksipohjainen matto.

Kerääköhän noi pölyä ja roskaa puoleensa? Tietäskö kukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Bettan on valkoinen, missä on mustia aaltomaisia kuvioita kooltaan n. 133-195 (muistaakseni) ja Hemmet on iso, yksi värinen (200x300 cm), lateksipohjainen matto.

kerran erehdyin ostamaan ikeasta maton ja toista ei tule. Imee pölyä kuin magneetti, kaks kertaa päiväs sais olla imuroimassa...

Alkuperäinen kirjoittaja pilkku:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:

kerran erehdyin ostamaan ikeasta maton ja toista ei tule. Imee pölyä kuin magneetti, kaks kertaa päiväs sais olla imuroimassa...

Tätä just vähän mietin... Kun oon tähän asti ostanut Hobbarilta Heatset-käsiteltyjä ja ne hylkii pölyä hyvin. Mut kaverilla on ollut yks Ikean matto ja se oli kuin pölyharja lattialla: kaiken se imi puoleensa. ...mietin, et onkohan noissa sama juttu.

...ei taida uskaltaa ostaa...

Ostin 5v sitten persialais/turkkilaisen maton ja aivan ihana.Helppo hoitoinen ja imurillla lähtee helposti kaikki irtoroskat. Ostaisin lisää mutta kun rahat finaalissa.

Siis eri kuosisia mattoja vaikka millä mitalla,ei voi yleistää liikkeeseen.
Samalla logiikalla en ikinä ostaisi Anttilasta mattoa, saakelin kalliita olivat, ostin 2kpl ja hitto mitä pölynkerääjiä ja imurilla ei saa mitään irti.Kontattava teippiharjan kanssa joka vko hiuksia poistamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja lilli:
Samalla logiikalla en ikinä ostaisi Anttilasta mattoa, saakelin kalliita olivat, ostin 2kpl ja hitto mitä pölynkerääjiä ja imurilla ei saa mitään irti.Kontattava teippiharjan kanssa joka vko hiuksia poistamassa.

Juu ei voikaan. Mutta sitä mietin, kun ainakaan suurinta osaa niistä ei ole käsitelty mitenkään pölyä ja likaa hylkiväksi, että kuinka ne ottaa? Sama koskee tietty muitakin ei-käsiteltyjä mattoja. :)

Alkuperäinen kirjoittaja lilli:

ostapas eläintarvikeliikkeestä metallinen suka, toimii paremmin kuin teippiharja =)