Ihan hyvät kokemukset huonetovereista.
Esikoisen synnytyksen jälkeen jouduin jopa muutamaksi tunniksi ensin käytävälle, vauva kainalossa odottelin vapautuvaa huonetta. Jostain ne sai tyhjennettyä jonkun pienen huoneen, jossa sain olla yksin. Seuraavana päivänä mut siirrettiin 2 hengen huoneeseen. Romaninainen oli huonetoverina. Ei juteltu, mutta ei siitä vaivaakaan ollut. Muistan vaan et se kiikutti yöks vauvansa hoitohuoneeseen ja tosi kipeä se oli. Mutta ei siitä haittaa ollut?
Kuopuksestakin olin 2 hengen huoneessa. Kerkes vaihtua kahden päivän aikana vierustoveri. Eka oli joku jolla oli ollut imukuppisynnytys ja hää oli tosi kipeä ja vauva ei jostain syystä ollut vierihoidossa, selkeesti halusi olla rauhassa, en sitten sen enempää viritellyt keskustelua. Seuraavan päivän nainen oli 6. synnyttämässä ja muutamia juttuja vaihdettiin, keskityin enemmän omaan vauvaani ja perheeseeni.
Itse asiassa ite ainakin oon niin hurmoksessa uudesta tulokkaasta että ei ole tippaakaan haitannut vierustoveri - yötkin on mennyt ilman että heräisin hoitajien/vierustoverin ääniin. Keksityn vain imetykseen ja vauvan katseluun, vieraitten kanssa poistuin yleensä sinne yhteiseen oleskelutilaan, ettei oltais häiriöks.