Kokemuksia hormonikierukasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Menin tänään sellaisen sitten itselleni laitattamaan... Vauva on 3kk ja uutta raskautta en heti perään jaksaisi (5 kk 24/7 oksentamista) mutta pillereitä mun pää ei kestä. Lääkäri vannotti, että hormonikierukasta ei samanlaisia mielialaan liittyviä oireita tule ja mä nyt sen verran häneen uskoin että uskalsin siihen ratkaisuun päätyä.

Nyt siis kyselin täältä, että mitä kokemuksia teillä on ko. ehkäisystä?

Minulla on ollut hormonkierukka kohta neljä vuotta. Alkuun oli muutaman viikon sellaista tiputteluvuotoa. Ennen kuukautiset oli minulla runsaat, mutta nyt vuoto on melko vähäistä määrällisesti. Kuitenkin jonkinlaista vuotoa on noin 5 päivänä. Toisilla kuukautiset loppuu kokonaan. Minä en ole huomannut kyllä mitään muita oireita tuon kierukan aiheuttavan. Tyytyväinen olen ollut.

mulla toistamiseen hormonikierukka,ekasta jäi kuukautiset kokonaan pois ja tästä oon tiputellut laittamisesta asti .. :(
laitettiin jälkitarkastuksen yhteydessä.
mut se "kuukautiskireys"on poissa eli v"""taa tasaisesti aina ,kuten mieheni kauniisti asian ilmaisi =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:18 SUSSU74 kirjoitti:
mulla toistamiseen hormonikierukka,ekasta jäi kuukautiset kokonaan pois ja tästä oon tiputellut laittamisesta asti .. :(
laitettiin jälkitarkastuksen yhteydessä.
mut se "kuukautiskireys"on poissa eli v"""taa tasaisesti aina ,kuten mieheni kauniisti asian ilmaisi =)

Voi, sitä mäkin toivon, että se "kuukautiskireys" poistuisi... :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:16 vieras kirjoitti:
Mulla on ollut kierukka jo kaksi vuotta. Tykkään kovasti. Mitään sivu oireita ei oo tullut.

1.5v paikalla ja menkkoja ei juuri ole näkyny... olen tykänny kovasti laitteesta... tietty jokaisella henk.koht kokemukset, mut mul vaan plussaa

Mulla ollu reilun vuoden. Alkuun vuoti lähes koko ajan. Vuoden oltuaan, ei montaa viikkoa ole ollut vuotamatonta.
No nyt helpottanut, viimeksi vuotanut helmi-maaliskuussa, en edes tarkkaan muista. Valkovuotoa tulee ajoittain reippaastikin.
Kasvot kukkii senkin edestä. Eli ei mieleinen kokemus tämä. Mutta paras, koska mulla saattoi pillerin otto unohtua välillä eikä nyt olla valmiita kolmanteen. :)

voi että ku keksittäis joku joka sopii satavarmasti kaikille! :/ tostaki kapistuksesta turha maksaa niin paljoo jos ei sovikaan :ashamed:
mulla tulee lähes kaikesta ihan hirvee päänsärky!joten en tiiä uskaltaisko tuotakaan kokeilla :/

Vuoden nyt ollut.

Plussaa on se että EN OLE plussannut B)
ja se että menkkoja ei ole, tai joskus tulee pientä tiputtelua.

Miinusta taas on
koko tää "möykky" tässä hartioiden välissä on suuri rasvapallo :o
(siis kun ihan kokoajan on hiukset ja naama ihan rasvaset, pesis niitä millä aineilla tahansa)
ja tiettynä aikana kuukaudesta ois kaikille turvallisinta jos mut suljettas pehmeeseen huoneeseen viikoksi
(siis mieliala vaihteluja, joskus tosi rajujakin)

mulla nyt ollut sellainen marraskuusta lähtien ja olen odottanut ku kuuta nousevaa milloin tää v..tus ja kireys lakkaa (siinä ku sanottiin että puolisen vuotta voi olla jotain oireita). Ja pitäis soittaa terkkarille että se kattoo onks ok. Mulla oli laittamisen jälkeen kauheita synnytyskipuja ja joka kuukausi tulee ssellaiset kivut. pelkään että koko härveli on väärin asennettu, mutta ku ei viittis aina lähteä kaikkia tarkistuttamaan. Mulle kierukka oli ilmainen, koska se oli ensimmäinen. ottakaapa selvää kunta tai kaupunki voi tarjota teille sen!!! se on melko kallis, luulisin reilu 100 euroa ainakin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 14:20 vieras kirjoitti:
mulla nyt ollut sellainen marraskuusta lähtien ja olen odottanut ku kuuta nousevaa milloin tää v..tus ja kireys lakkaa (siinä ku sanottiin että puolisen vuotta voi olla jotain oireita). Ja pitäis soittaa terkkarille että se kattoo onks ok. Mulla oli laittamisen jälkeen kauheita synnytyskipuja ja joka kuukausi tulee ssellaiset kivut. pelkään että koko härveli on väärin asennettu, mutta ku ei viittis aina lähteä kaikkia tarkistuttamaan. Mulle kierukka oli ilmainen, koska se oli ensimmäinen. ottakaapa selvää kunta tai kaupunki voi tarjota teille sen!!! se on melko kallis, luulisin reilu 100 euroa ainakin.

Höh! Missä kunnassa asut? Meillä Vantaalla kunta tarjoo kyl kuparikierukan, mutta hormonikierukan saat ostaa ihan itse. Mun maksoi 154e.

niin kierukasta saa kelakorvauksen jos lääkäri on kirjoittanut reseptiin sairauden hoito (eli runsaat kuukautiset tai kovat kivut).
Hyvinkäällä asustelen ja täällä omalääkäri oikein sanoin, että ekan saa ilmaiseksi noiden runsaan vuotojen takia. Se käytäntö oli just tullut täällä Hyvinkäällä voimaan tuolloin syksyllä 2006. Että jotaki positiivista Hyvinkäästä!!!

niin kierukasta saa kelakorvauksen jos lääkäri on kirjoittanut reseptiin sairauden hoito (eli runsaat kuukautiset tai kovat kivut).
Hyvinkäällä asustelen ja täällä omalääkäri oikein sanoin, että ekan saa ilmaiseksi noiden runsaan vuotojen takia. Se käytäntö oli just tullut täällä Hyvinkäällä voimaan tuolloin syksyllä 2006. Että jotaki positiivista Hyvinkäästä!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 14:05 pienenhetken kirjoitti:
voi että ku keksittäis joku joka sopii satavarmasti kaikille! :/ tostaki kapistuksesta turha maksaa niin paljoo jos ei sovikaan :ashamed:
mulla tulee lähes kaikesta ihan hirvee päänsärky!joten en tiiä uskaltaisko tuotakaan kokeilla :/

Samaa toivon myös minä :wave:
Mulla oli 1,5v hormonikierukka ja oli ihanaa kun menkat jäi pois kokonaan. Tosin tilalle tuli sitten vuoden käytön kieppeillä 24/7 migreeni :o (Päänsäryt alkoi pikkuhiljaa pahenemaan, eli ei kuiten ihan yhtäkkiä yllättäen tullut)
Siihen tyssäs sitten sen kierukan käyttö, niin helppo ja hyvä ehkäisy kun se muuten oli :/

Yhteistyössä