kokemuksia epikutaani testeistä (voiko lopettaa "kesken")

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raakkuraparperi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raakkuraparperi

Vieras
Minulle laitettiin nuo laput selkään ja kaikki kenelle se on tehty sanovat, että kutisee aivan vimmatusti. Minua ei kutita/polta tai tunnu muutenkaan miltään. Nyt elättelen toiveita jos en olisikaan allerginen millekkään niin voikohan testin jättää keskiviikkona tavallaan kesken jos mitään ei ole ilmaantunut? Elättelen vähän toiveita koska aika lämmintä on (suihkuun tekisi nyt jo mieli mennä) ja ohjeissa sanottiin, että vasta perjantain tarkastuskäynnin jälkeen saisi suihkussa käydä. Mutta jos testin jättäisi kesken pääsisi jo aijemmin suihkuun. Kehtaisikohan kysyä tarvitseeko perjantaihin asti odotella jos ke ei nääy mitään?

Kysytäänpä nyt sitten samalla. Jos jollekin on nuo testit thty niin pesittekö hiuksia jollain kuivapesu systeemillä? Jos osaatte suositella jotain niin olisin onnellinen. Voin vain kauhulla odottaa miltä hiukset näyttävt perjantaina jos en niitä tässä välissä pese.

Aika hankala on kyllä pitkiä puoleenselkään ulottuvia hiuksia pestä lavuaarissa käsisuihkun kanssa jos tarroja on kaulalla asti ja ylin testiliuska hartian päällä.

[QUOTE="aloittaja";24167723]Aika hankala on kyllä pitkiä puoleenselkään ulottuvia hiuksia pestä lavuaarissa käsisuihkun kanssa jos tarroja on kaulalla asti ja ylin testiliuska hartian päällä.[/QUOTE]

Häh? Roikotat päätäs alaspäin, tukkas on alempana kuin hartiat ja kaula. Miten ne tarrat siinä kastuis?

Minä pesen välillä tukkani (lyhyt sellainen) lavuaarissa ja kyllä se vesi vaan helposti valuu pitkin selkää, kun nostaa päänsä ylös. Ei auta vaikka olisi pyyhe vieressä, niin kyllä sitä vettä helposti karkaa pitkin ja poikin.

Ap:lle sanoisin, että älä missään tapauksessa jätä testiä kesken. Kun kerran olet tuohon hommaan ruvennut ja kärsinyt jo muutaman päivän, niin onko kiva sitten kun tulee tulos: "Ei allergioita -luultavasti"? En kyllä tiennyt että on monen päivän testejä myös olemassa, minulle tehtiin naarmutesti ja se kesti muistaakseni tunnin tai kaksi.

Ja aina voi käydä kampaamossa pesettämässä. Kun mulla oli käsi paketissa monta viikkoa, kävin pari kolme kertaa viikossa kampaajalla pesulla. Otti muutaman euron per kerta. Noissa testeissä on kyllä ihan tarkoituksensa, miksi niitä lappuja pidetään monta päivää. Miksi niitä käskettäis pitämään niin kauan, jos vähemmälläkin pärjäisi? Ei ne niitä aikoja ihmisten kiusaksi pistä...

Ai ne tekee noita testejä kesälläkin? Itellä seuraavat testit menee syksyyn kunnes nämä siitepöly ym. kaudet on ohi.

Ja mulla kyllä ihan mies pääsi auttamaan hiustenpesussa (itellä tosiaan puoleenselkään hiukset), teipattiin muovia suojaamaan nuo testit ja sitten sainkin ite roikkua pää alaspäin ja mies sai pestä :D

Mulla on kaapissa kuivashampoota, merkki Swiss o par Frottee. Ihan tykkään, joskus otsatukkaan käytän ja jos on kiire, koko päähän. Ei kannata laittaa liikaa päähän, kuten minä ekalla kerralla :D

Ja aina voi käydä kampaamossa pesettämässä. Kun mulla oli käsi paketissa monta viikkoa, kävin pari kolme kertaa viikossa kampaajalla pesulla. Otti muutaman euron per kerta. Noissa testeissä on kyllä ihan tarkoituksensa, miksi niitä lappuja pidetään monta päivää. Miksi niitä käskettäis pitämään niin kauan, jos vähemmälläkin pärjäisi? Ei ne niitä aikoja ihmisten kiusaksi pistä...

mulla käsi paketissa 2,5kk, ei ole tullut mieleenkään että vois pestä kampaajalla hiukset. nyt oon pessy niin että kaadan shampoota suoraan purkista päähän ja hieron. hoitoaineella sama juttu. tosin ainetta menee enemmän kun pitkät hiukset ja suoraan päähän kaataa aineen.

niin ja apteekista saa tehokasta kuiva shampoota.

Miksi lutraatte pelkästään lavuaarissa ? Hiukset voi pestä suihkun juoksuputken eli hanan alla, pää alaspäin, tosin varovainen saa olla siinäkin, jos laput on niskassa asti.

Vanha ketju mutta vastaan silti. Ei mulla ainakaan pitkien hiusten kanssa ollut ongelmia, vaikka laput selässä olikin. Olihan se peseytyminen hidasta, kun ensin pesi lavuaarissa hiukset, samantien päätä nostamatta pyyhe päälle ja turbaaniksi. Ja sitten vasta suihkuun siten että pesi vain edestä ja kriittiset paikat. Mutta kaikesta näköjään saa ongelman halutessaan....

Yhteistyössä