Kokemuksia Emmaljungan City kopasta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JonnaMari80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JonnaMari80

Vieras
Hei!

Vaunujen osto edessä ja Emmaljungan City Koppa mietityttää. Valmistajan suositusikä kopalle on 0-6 kk. Miten pitään teidän vauvanne ovat mahtuneet/viihtyneet kyseisessä kopassa? Meillä vauva syntyy keskikesällä ja tuo 6kk tulee täyteen siis keskellä talvea jolloin koppaan pitäisi vauvan lisäksi mahtua myös jotain lämmikettä ympärille. Siinäpä pulma, mahtuuko sinne?

Entäs kun City Kopan pohja ei ole säädettävissä, eli lasta ei saa "istuma-asentoon" siellä. Tiedän, että lapset ovat erilaisia, mutta pitäisikö kopassa olla mahdollisuus muuhunkin kuin makaamiseen?

Meillä on vaihtoehtoina Emmaljungan Edge tai sitten City Cross City Kopalla. Edgen makuupituus on 79cm ja City Kopan 75cm. Onko tuo 4cm ratkaiseva ero? City Koppa on myös sentin kapeampi.

Jos nyt City Crossiin ja Koppaan päädytään, niin vaatiiko tammikuussa ratasosaan siirtyminen Quadroliftin (tai Duopussin) käytön? Kai se vaatii, onhan tammikuussa vielä täysi talvi... En ole itse kovin innostunut ratasosan ja "pussin" yhdistelmästä, ja siksi tuo kunnon perinteinen kova vaunukoppa on ollut vaatimuksena.

Onko kellään mitään muuta ajatusta City Kopasta, sen eduista tai huonoista puolista?

Ei ole kokemusta kyseisestä kopasta, mutta kyllä 4 cm merkittävä ero mielestäni. Olisin ollut todella tyytyväinen jos vauvani olisi mahtunut vielä edes muutaman viikon vaununkoppaan joulukuun lopulla. Kyllä tuo 4cm antaa mahdollisuuden käyttää koppaa vähintäänkin kuukauden pidempään.

Mulla on citycrossit citykopalla. Vauva on nyt 5kk yli 65cm ja kyllä se sinne mahtuu mutta on siellä jo ahdasta jos on enemmän toppapussia tai muuta vauvan ympärillä. Sinällään sitä selkänojan nostoa en kaipaa, koska se on rattaissa ja nyt on siirryttävä ratasosaan kuitenkin. Tätä ennen sitä selkänojaa ei ole tarvinnutkaan, eihän pieni pysty istumaan ja on nukkunut aina makuullaan. Ratasosaan olen hommaamassa jonkin ohemman pussin kevääksi.
Muuten koppa on ollut hyvä. Kesävauvalla siellä on kyllä ilmastointitilaa ja suojaisampaa ehkä kuin ratasosassa. Mutta jos ostat pehmeän kantokassin ratasosaan niin siinä on integroitu hyttyssuoja kesäksi. Kaikella puolensa. Ei se lapsi siihen pehmeäänkään koppaan loputtomiin mahdu.
Itse olen tykännyt kopasta koska sinne saa esim tavaroita, on mielestäni korkeammalla kuin ratasosa (pakokaasut ym ei pääse niin hyvin) ja on suojaisampi pienelle lapselle. Olen ollut tyytyväinen. Miinusta on se että kun on käynyt neuvoloissa ym, olisi ollut helpompi napata kantokoppa rattaista kuin topattu lapsi ja tavarat kainaloon. Mutta kesävauvalla ei tuota ongelmaa ole, kun et sitä toppa-asussa kuitenkaan kuljeta :)

Puolensa molemmissa.

Yhteistyössä