Kokemuksia ehkäisyrenkaasta?

Kertokaahan. Hyvät ja huonot. Sain tänään kaks ehkäsyrengasta pillereiden tilalle. Oon vähän epäluulonen tota rengasta kohtaan ja mietinkin tässä, että menenkö apteekista hakeen pillerit, vai kokeilenko tota rengasta. Tauko loppuu keskiviikkona, et siihen mennes pitäs tehä päätös..
 
kannatan! on ollut käytössä monta vuotta... mulle sopi paremmin ku en koskaan niitä pillereitä ois muistanut päivittäin ottaa :D

tosin siitä renkaasta voi olla haittaa sekstaillessa, mutta jos tuntuu et se on tiellä, sen voi ottaa siks ajaks pois...
 
Mulla on ja ihan ok. Ei mitään hirveästi moitittavaa. Miestä se joskus häiritsee seksin aikana, mutta saahan sen ottaa siksi aikaa pois. Tosin suosittelen tehtäväksi wc:ssä miehen näkymättömissä, koska sen renkaan mukana voi toisinaan tulla limaista valkovuotoa mukana.. ei kovin kiihottavaa :D
 
motso
Täällä on ollut rengas käytössä 3kk ja olen TODELLA tyytyväinen, en vaihtaisi enää pois. Aivan ihanaa, kun ei tarvi päivittäin muistaa ehkäisyä. Asettaminen ja poistaminen helppoa, ei oo ikinä valunut pois. Minua tai miestä se ei kumpaakaan häiritse seksi aikana. Mitähän vielä? Matalan hormonierityksen vuoksi mielialat ovat pysyneet tasaisempina ja alakerta on vihdoinkin normaali kosteuden suhteen, minipillereillä oli limakalvot aivat kuivat ja hellät.
 
renkaan ex-käyttäjä
Käytin sitä noin vuoden, mutta sitten oli pakko lopettaa kun migreenikohtauksia tuli monta kertaa viikossa. Muuten olisin jatkanu pidempään, aika helppo ja varma ehkäisymuoto. Sitten siirryin hormonikierukkaan ja sekin lähtee kohta. Emätintulehduksia jatkuvasti :/ Pilleritkään ei sopineet. Vaikeaa tämä ehkäisyn metsästäminen :D
 
Mulla oli toi kapistus käytössä muutama vuosi sitten enkä koskaan ikinä milloinkaan enää ota (enkä edes saisi) sitä uudestaan käyttöön. Mulle tuli kaikki mahdolliset sivuoireet siitä, myös ne erittäin harvinaiset. Migreenikohtaukset alkoi olla arkipäivää ja maha oli niin turvonnut että näytin raskaana olevalta...
 
mulle ei käynyt
Aloitin renkaan toiveikkaana ohjeen mukaan kierron ensimmäisenä päivänä ja muutaman päivän päästä alkoi joka päiväinen kunnon itkukohtaukset, joita ei kestänyt kukaan (siis minä eikä mieheni). Lopetin renkaan kesken ensimmäisen kierron, ei vain sopinut mulle. Aloittamaan houkutteli kovasti se helppous, mutta näin mulla.
 
tonttu24
Ajattelin imetyksen jälkeen siirtyä käyttämään mielummin rengasta taas, koska pilllereiden syöntitulos kohta 6kk makaa nyt lattialla vieressäni :D mulle sopi loistavasti, alkuun aattelin et hitto kun tää hankaa, mut kunhan laitoin tarpeeks syvälle, niin johan alko luonnaamaan. en muistanut koko renkaan olemassaoloa, koska ei häirinnyt missään kohtaa, ei esim. yhdyntäkään. oikeastaan söin pillereitä niiden halvemman hinnan takia..
 
Nefa
Mä lopetin muutama kuukausi sitten renkaan käytön vuosien jälkeen siitä syystä että se vei halut. Ihanaa olla nyt luonnollisessa olotilassa ja tuntea puhdasta himoa ihan eri sfääreissä kuin vuosiin!
 

Yhteistyössä