Kokemuksia ehkäisyrenkaasta sekä hormonikierukasta? (haluttomuus)

Elikkä onko kokemuksia molemmista? Itselleni rengas aiheutti selkeää haluttomuutta ja nyt olen harkinnut hormonikierukkaa. Onko se aiheuttanut teille haluttomuutta? Miten entä olisiko kokemusta että rengas olisi aiheuttanut haluttomuutta muttei esim minipillerit? Hormonikierukka on niin kallis sijoutus jos aiheuttaa samalla tavalla haluttomuutta kuin rengas. Haluisin kuulla kokemuksia erityisesti jos rengas on aiheuttanut haluttomuutta ja on kokemusta myös hormonikierukasta tai mahdollisesti esim minipillereistä.
 
Olen entinen renkaankäyttäjä ja nykyisin hormonikierukalla mennään..
Pillerit teki musta mielialahirviön..Haluttomuuttakin oli. Renkaalla ja hormonikierukalla olen näiltä vaivoilta säästynyt !! (plussaa myös, ettei turvota yhtään niin kuin pillereitä käyttäessä! )
 
Kerkesin käyttää rengasta 6kk ja se aiheutti mulle kamalan ahistavan haluttomuuden.Vkon nyt syöny e-pilleitä(yaz) mut nyt joudun ne jo huomenna lopettaa kun neurologi antoi mulle migreeni diaknoosian...joka on todennäkösesti auraperänen. :/ Joten mun ei passaa syyä noit pillereit...ku päänsärky nyt paheni pari päivä niien alotuksen jälkeen.Huomenna en enää pillereit popsi...ootetan seuraaviin menkkoihin ja sit alotan tod.näk.cerazetet...ja HIEMAN!!! Pelottaa alottaa ne ku niistä on nii paljo kaikkee negatiivista kokemusta... :( Mä tuun onneton vielä nii helposti raskaaks...et en uskaltas pelata pelkillä kumeilla..ja mä inhoon niit niiiiiiiiiiii paljon...noit kumeja.. :/
Mä en haluuu kärsii enä haluttomuudestakaan...en yhtään...se on kauheeta ku sen ite tajuaa... :/ huoh...
OOn kyl voimakkaasti kallistumaan jättämään kaik pois ja opetelemaan kiertoni..ja sen mukaan sit... :p
 
Itse olisin toivonut, että toi kierukka olisi toiminut (haave ettei menkkoja pitkään aikaan tai edes harva säännöllinen kierto) mutta toisin kävi. Asetettiin mulle kyllä kesken e-pillereiden TYKS:ssä naistentautienpoliklinikalla. Tuli sitten mukavat supistelut kohtuun, mut itse asetus ei ollut paha. Pari viikkoa meni ihan normaalisti, ei menkkoja, kunnes alkoi tiputtelemaan, tiputteli varmaan 2 kuukautta välillä enempi ja vähempi (kuuluu kuulemma asiaan) ja sitten alkoi kierto, 2 viikkoa menkat ja kivuliaimmat ikinä (luulin että kierukka oli jo puhkassu kohdun tjn) ja 1 viikko tiputtelua 1 viikko ei mtn ja samaa rataa 8 kk. Yhtenä yönä heräsin elämäni kamalimpaan vatsakipuun ja itkin koko yön. Aamulla päätin, että nyt riittää ja kävin poistattamassa. Palasin takasin Marvelon pillereihin ja tidii.. nyt nekin ovat alkaneet temppuilla (läpäisyvuotoa). Tosin olen kokeillut jo kaiken maailman ehkäisujä (hormonaalisia) jo 6 vuotta. Että luulen tämän johtuvan ihan omasta perimästäni. Ehkäsyrengasta käytin 6 kk joskus vuosien 2006-2008 välissä, oli ihan ok toimis ja sillai, mutta koin tosi epäkäytännölliseksi seksiä harrastaessa. Haluihin en huomannut kyllä kummankaan vaikuttavan.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä