Kokemuksia Egypti Makadi Bay??

Oltiin makadi bayssa muutama vuosi takaperin. Paikka on siisti ja kaiken tarpeellisen löytää lomakylästä. Koko paikkahan on rakennettu aavikolle. Silloin olivat rakentamassa golf kenttää sinne hietikolle. Ehdottomasti kannattaa yhdistää matkaan luxorin retki. Pelkkä makadi jää aika vaisuksi muutoin kun egypti kuitenkin on historiallinen kohde. Altaassa on hyvä uida, merenranta on aika nopeasti syvenevä ja virtaukset voi olla voimakkaita lisäksi hiekka on korallihiekkaa, joten uimatossut jalkaan. Saa ostettua myös paikanpäältä. Itse olimme huhtikuussa matkalla.

Ainut miinus on siitä että kaikki ostokset suklaapatukasta lähtien on tingittävä ja hinta määräytyy naamakertoimen tai kansallisuuden tai muuten vaan kauppiaan mielentilan mukaan. Itse makadissa hinnat hieman korkeampia, mutta Luxorissa saa tinkiä reilusti ja hinta myös tulee alas vaikka lähtöhinta on aina karmea. Itse otimme hevoskyydin ja sovimme että ajaa luxorissa nähtävyyksillä. Kuski otti suunnan sivujujille ja ajoi suoraan johonkin basaariin. Siellä sit myyjät kauppasi tuotteitaan, kultakoruja ym mattoihin saakka. Hyvä kun selvisi ilman ryöstöä pois. Oli sellainen kokemus ettei toiste samaan kyytiin lähde. :D .
 
Makadi Bayssä on myös supermarket, jossa on kiinteät hinnat. Sieltä on helpoin ostaa. Muuten kannattaa tinkiä reilusti. Alueella on apteekki, josta kannattaa hakea pillereitä, jos vatsatauti meinaa iskeä.

Mihin hotelliin olette menossa?
 
Saraya Suitesissa mekin olimme vajaat 2 vuotta sitten. Ihan ok paikka. Kaksi allasaluetta, joissa kummassakin yksi pienten allas ja yksi iso allas. Lisäksi toisella alueella oli iso lämmittämätön allas.

Varsinaisia ravintoloita alueella oli kaksi. Suomalaisille suositellusta Sunflowerista emme tykänneet paljoa, mutta venäläisten ja saksalaisten käyttämästä ravintolasta tykkäsimme enempi. Ruuat olivat hyviä eikä vatsatauti yllättänyt, vaikka lapset söivät jäätelöä ja itse söin kermaleivoksia. Maksusta ruokaa sai muistakin ravintoloista, mutta meillä oli all inclusive, joten tyydyimme siihen.

Tinkaaminen on tottumattomalle hankalaa. Oikea hinta lienee noin 30 % pyydetystä hinnasta. T-paidat ja hupparit olivat hyvälaatuisia paitsi Dieselin t-paidat, jotka hajosivat käsiin.

Retkiä emme tehneet kauemmas, vaikka tarjolla olisi ollut. Olisi ollut turhan rankkaa lähteä Kairon reissulle keskellä yötä.
 

Yhteistyössä