kokemuksia Dormicum lääkkeestä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Meillä pojalle määrättiin Dormicum 7,5mg otettavaksi ennen hammaslääkärikäyntiä. Kysyin voinko viedä pojan kotiin pyörällä toimenpiteen jälkeen ja lääkäri arveli onnistuvan... Onko kokemuksia miten veteläksi vie? Poika 6v.

nukahtamislääke ilmeisesti, googlettamalla vähän yritin löytää tietoa, jossain luki että aikuisilla normaali aloitusannos tuo 7,5mg. Lääke pitää ottaa 45 min ennen toimenpidettä, saankohan vietyä edes hoidosta hammaslääkäriin? matkaa 1km.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kysyin lääkärimieheltäni. Vaikutus voi olla yksilöllinen. Väsyttää varmasti. Jos on vaihtoehto, en veisi enkä hakisi pyörällä.

Jep, täytyy toivoa että joku tuttu ehtisi auttaa, mulla ei autoa eikä korttia.

Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Meillä poitsu sai tuota keskiviikkona ennen nukutushoitoa, kun hampaat paikattiin. Mies sanoi, että muutamassa minuutissa poika oli ihan vetelä.

siis meni veteläksi heti lääkkeen oton jälkeen? Oliko miten pitkään "rentona"?

tuollahan jo tavallinen normaalisti unilääkkeitä käyttämätön aikuinenkin käsittääkseni nukahtaa. tiedän tapauksen kun tuttu hampulääkäri kirjoitti aikuiselle jonkun muka miedon rauhoittavan ja potilas nukahti ja ei kun uusi aika varaukseen kun tarkoitus hoitaa hereillä. Minä en tuollaisen lääkkeen jälkeen varmaankaan pysyisi edes tuolissa istuallani ilman remmejä.
mutta oliko ap.n lapselle oikeasti tuota vai oliko joku "väärinkäsitys" vaikka tai jotakin....

heh. meillä 5v poika sai tuota tuoli tablettia kun mentiin hammastapoistaan. Eipä rauhottunu poika ollenkaan, silmät pyöri päässä kummasti ja vähän kiltimmin istu sylissä mutta niin pontevadti jakso taistella että jäi hammas ottamatta.:) Ensi viikolla uusi yritys ja lääkitys kotona ja kokonaisella tabletilla.

Mulle on annettu 6v diapamia tai jotain vastaavaa ( semmoista vaaleanpunaista litkua) ihan vaan sen takia että pelkäsin niin paljon hammaslääkäriä. Muistan edelleenkin ihan selvästi sen kun kaikki vaan pyöri mun ympärillä ja kävelemisestä ei tullut mitään, mutsi vei rattailla sinne lääkäriin.

Tänään poika (helmikuussa 5v.) sai kotona tabletin dormicum 7.5mg. Mentiin sitten suoraan hammaslääkäriin (matkaa n. 2km) mutta tablettipa ei vaikuttanutkaan YHTÄÄN MITÄÄN. Elikäs jäi hammas poistamatta. Seuraavaksi viedään poika nukutettavaksi jotta saadaan kipeä hammas pois.

olen syönyt itse dormicumia ihan unilääkkeeksi muutaman kuurin vuodessa (15mg) jo muutaman vuoden ajan ja kyllä sillä miedommallakin pitäis pikkulapsen tipahtaa kun iso mieskin menee aivan sekaisin eikä edes tiedä vaimonsa nimeä.

Meille annettiin ko. lääkettä tänään 6v. tytön hammaslääkäripelkoon, otettiin n. puoli tuntia ennen lääkärin vastaan ottoa. Lääke aloitti vaikutuksen pienellä kikatuksella ja hoitohuoneeseen päästyä oli jo askeleessa pientä hapuilua, pelko ei kuitenkaan laantunut vaan mielestäni tämä SEKAVA tila(ei unelias ja rauhallinen kuten sanottiin) sai aikaan lapsessa vielä suuremman pelkoreaktion kun ilman lääkettä! Tyttö nähkääs meni todella itkuiseksi ja hysteeriseksi :( (tässä vaiheessa lääkärin mmärryskin loppui ja komensi lasta olemaan hiljaa kovalla miehen äänellä!!) Toimenpide ei onnistunut ja nyt aika nukutukseen ja hampaan poistoon! Kotiin mennessä lapsi pelkäsi taivaalla lentävää lentokonetta jonka auton ikkunasta näki! Jos olisin tällaisen vaikutuksen tiennyt en todellakaan olisi lääkettä lapselleni antanut! Onneksi kokonaisvaikutus kesti vain n.2h mutta kyllä lapsikin huomasi ettei olo ollut ihan normaali!

Meillä poika sai kyseistä lääkettä sairaalassa rauhoitus tarkoituksessa ennen kuvaukseen menoa, mutta jäi kuvat ottamatta kun reaktio aivan päin vastainen. Rupesi riehumaan että meitä oli kolme aikuista että saatiin kuusi vuotias kestämään sängyn laitojen sisäpuolella.

Moikka, löysin tämän palstan kun etsin tietoa dormicum... meillä sitä käytettiin pojan esilääkkeenä ennen nukutus leikkausta, ja se lääke ei auttanut yhtään, ei mitään tai tavallaan vaan pahensi tilannetta... poika oli aivan hirveässä ahdistuskohtauksessa ja huusi kuin peijoona, leikkauksen/nukutuksen jälkeen kasvotkin olivat itkusta aivan kirjavat...
Hammaslääkärissä (yksityinen) hän käy hampaiden puhdistuksessa, ja ottaa reilu tunti sitä ennen diapam 10 mg ja ei sekään auta mutta hän on sentään ihan normaali oma itsensä ja jotenkin se hampaiden puhdistus onnistuu...

Voi että, onko olemassa mitään kunnollista rauhoittavaa, sellaista mikä toimisi???

Itse sain yhden Dormicumin synnytyksen jälkeen kun en ollut moneen yöhön saanut nukuttua. Oli aivan kamala lääke, ikinä en suostu enää samaa ottamaan! Ensin tuli huono ja tukahduttava olo, nukahdin, olin puoliksi hereillä ja näin harhoja. Hälytin kellolla hoitajan kun olo oli huono ja näin hoitajan sijaan tulevan hirviön... Kamala ja ahdistava kokemus. Olin muutenkin häärännyt yön aikana omituisia, mm. kiertänyt lankojen päässä olevat korvatulpat yöpöydän ympärille ym... :/

Yhteistyössä