kokemuksia citalopram-nimisestä mielialalääkkeestä?

  • Viestiketjun aloittaja masis
  • Ensimmäinen viesti
masis
Aloitin eilen syömään citalopramia. Kuinkahan nopeesti alkaa vaikuttaa,ja miten? Oon ollut jo jonkin aikaa masentunut,ruoka ei maistu ja turhat asiat itkettää,lisäksi aina yksin kotona ollessani "maalaan piruja seinille", eli siis epäilen miestäni kaikesta mahdollisesta ja muistelen aiemmin kokemiani vääryyksiä,pelkään että minulle kostautuu kaikki mitä olen aiemmin tehnyt väärin muita kohtaan jne. Eli ahdistaa ja masentaa.
Toivon että tuosta lääkkeestä olisi jotain apua,en haluaisi pilata elämääni miettimällä "turhia".
 
väsynyt äiti
tässä voit jotain itsekin selvittää lääkkeistä ja vertailla muihin. muuten en osaa auttaa vaikka itsekin kärsin masennuksesta. ei ole vielä lääkitystä päällä, unilääkettä olen saanut. raskaus vain monimutkistaa asian.... :/

linkki tässä http://www.coronaria.fi/www/mtv3/laakkeet.php
 
masis minäkin
ihan oli ap:n teksti kuin mun kirjoittamaa, tosin sain tosi raskaita ahdistuskohtauksia ennen lääkitystä. olen syönyt citalopramia nyt jonkin aikaa, alku oli tosi vaikeaa aikaa koska odotin lääkkeen auttavan heti, vaikka niinhän ei käy. nyt kuitenkin mieli on hieman tasaisempi ja joskus jopa ihan naurattaa. julmat ahdistus ja itkukohtaukset eivät pääse enää niin yllättämään ja jos niin käy, niihinkin nyt on lääke lähellä enkä ensimmäisenä ajattele kaikesta luopumista ja itseni tappamista.
voimia sinulle, puhu paljon, kerro tuntemuksistasi äläkä säikähdä rajuja tiputuksia hyvistä päivistä huonoihin, jossakin vaiheessa elämään kuitenkin aina paistaa aurinkokin :)
 
minäkin
aloitin helmikuussa ja auttoi parissa päivässä. nyt ei ole masennuksesta tietoakaan: vaihdoin tyotä ja pomoa. lopetin lääkkeen käyton lääkärini kehoituksesta kun olin n.4 vko raskaana. en olis kyllä lopettanut jos olisin vielä lääkettä tarvinut. positiivinen kokemus eikä ollut vaikeaa lopettaa.
 
Heips! Citalopram alkaa vaikuttamaan melko nopeasti ja jos sopii sulle, niin on mitä mainioin lääke. Minä ainaskin oli tosi tyytyväinen siihen ja taas pääsi tuntemaan itsensä normaaliksi. Muista vain että ylä- ja alamäkiä yleensä tulee lääkityksestä huolimatta. Itsestäni huomaan että menee alavireiseksi ennen kuukautisia ja ovulaatioaikaan... Toivottavasti lääke sopii sulle ja tulet kuntoon,oikein paljon voimia ja halauksia sinulle. :flower: :hug:
 

Yhteistyössä