kokemuksia cerazette minipillerereistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lily

Vieras
sain kyseisiä pillereitä raskauden ehkäisyyn, tavalliset e-pillerit ei sovi migreenin takia ja kierukkaa en ota kun aikanaan kaverin helvetillisten vatsakipujen syyksi paljastui kierukka !

Mitä täällä lukenut olen niin on sekä negatiivisia että positiivisia kokemuksia.
Riippuu varmaan ihmisestäkin.Toisille sopii,toisille ei.Kokeilemallahan se selviää.

Cerazettejä käyttäessäni minulla on ollut tihuttelu vuotoa lähes koko ajan. Ei todellakaan voi tulla raskaaksi, kun koko ajan vuotaa.
Mulla oli aluksi mahakipeä parisen viikkoa, kun laitoin hormoni kierukan. Vuotoja oli aika paljon ensimmäisen kahden kuukauden aikana. Nyt alkaa vuodot hellittään, kun kolme kuukautta on täynnä. Ei mitään sivuoireita enää. Normaalista kuulemma tasaantuu sivuoireet ensimmäisien kuukauksien jälkeen.

Kaveri käyttänyt noita 1.5v.Ei ole ollut kuin kerran alussa tiputeluvuotoa ja muutenkin sopineet.
Itse syönyt 3kk ja ainakaan vielä ei ole vuotoa tullut.
*koputtaa puuta*

Alkuperäinen kirjoittaja Huvitutti harmailee:
Cerazettejä käyttäessäni minulla on ollut tihuttelu vuotoa lähes koko ajan. Ei todellakaan voi tulla raskaaksi, kun koko ajan vuotaa.
Mulla oli aluksi mahakipeä parisen viikkoa, kun laitoin hormoni kierukan. Vuotoja oli aika paljon ensimmäisen kahden kuukauden aikana. Nyt alkaa vuodot hellittään, kun kolme kuukautta on täynnä. Ei mitään sivuoireita enää. Normaalista kuulemma tasaantuu sivuoireet ensimmäisien kuukauksien jälkeen.

Mulla oli kanssa ekat kolme viikkoa ja sit helpotti. Vielä en tosin tiijä miten nuo kuukautiset käyttäytyvät, kun niitä ei ole näkynyt enään. Synnytin 3 kk sitten ja mulla alko kai menkat niitten pillereitten myötä ja sen jälkeen tihutteluvuotoa.

Kohta aloitan sitten minäkin Cerazettet, elämäni ensimmäiset pillerit.
Odotan mielenkiinnolla mitä tapahtuu, mutta toisaalta myös jännityksellä, esim. tuleekohan painonnousua. Se juuri mietityttääkin, mitenköhän käy.. kun olen jonkun 4 kg alipainoinen, että alkaako painoa siitä huolimatta kertyä, vai pysynköhän tällaisena.

Onko kukaan ehkä ollut vastaavanlaisessa tilanteessa; aloittanut pillerit ja on alipainoinen, kuinka kävi painon kanssa?

Yhteistyössä