Miten saan miehen suostumaan vasektomiaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Hänestä se on miehuuden viemistä. Tämän takia sitten itseni pitäisi käyttää e-pillereitä jotka taas turvottavat, vaikuttavat mielialaan (eikä mitenkään positiivisesti), aiheuttavat aknea ja maksavat ihan järkyttävän paljon pidemmän päälle. Minulle ei kierukka tai oikeastaan mitkään muut ehkäisyt sovi kuin kondomi tai pillerit ja mies taas ei kondomia suostu käyttämään.

Mene itse munajohtimien katkaisuun, et voi pakottaa toista ihmistä vasektomiaan. Voit tietysti hommata miehelle asianmukaista tietoa, koska hänellä on selkeästi asiasta väärä kuva.

Toisaalta jos niin kovin hankalaa on, että kumpikaan ei bhalua tehdä minkäänlaisia myönnytyksiä, niin mikä tulevaisuus semmoisella suhteella on?

Mies siis haluaa säilyttää sen option että hänestä vielä tulee isä. Älä missään tapauksessa käytä hormoneja jos ne ei sulle sovi. Miehillä ei tunnu olevan minkäänlaista käsitystä siitä mitä hormonaalinen ehkäisy naisen elimistölle voi tehdä. Et voi häntä pakottaa vasektomiaan, mutta voit päättää käytätkö pillereitä vai et. Keskustele miehen kanssa, että se on joko kondomi, tai vasektomia, tai selibaatti, mutta pillerit on nyt loppu.
En koskaan voisi olla miehen kanssa joka ei minusta välittäisi lainkaan! Ja mulle ei sovi hormonaalinen ehkäisy joten käytämme kondomia. Mies sanoo että kivemmaltahan se ilman tuntuu mutta mieluummin kondomi kuin kokonaan ilman.

Et mitenkään. Päätös on yksin miehen, ja jos häne ei vasektomiaan halua, sinun on siihen tyytyminen. Raukkamaista pakottaa toista tuollaiseen. Et varmaankaan kauheasti kunnioita miestäsi?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Oletsä kokeillut hormonikierukkaa koskaan?

olen kokeillut ja se ei sopinut kuten ei kuparikierukkakaan. sen takia tämä harmittaa kun mies on kuitenkin se joka meidän suhteessa niitä lapsia ei halua enempää ja silti minun pitäisi kaikesta ehkäisystä pitää huolta.

Miksi miehesi pitäisi mennä vasten tahtoaan? Etkö voi mennä itse?

Minä taidan itse hakeutua sterilisaatiojonoon, ajattelin asiaa molemmilta kanteilta ja tuli siihen tulokseen tästä syystä: mulla hedelmällistä ikää ei ole enää paljon jäljellä muutenkaan, mutta mitäs jos minä kuolla kupshadan huomenna ja sitten mieheni vielä tapaisikin uuden (nuoremman) naisen jonka kanssa haluaisi lapsia? No ei onnistu jos miehen johtimet on poikki. Mulle asialla ei ole väliä koska hedelmällinen ikä on loppupuolella muutenkin ja lapset nyt tehty.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Et mitenkään. Päätös on yksin miehen, ja jos häne ei vasektomiaan halua, sinun on siihen tyytyminen. Raukkamaista pakottaa toista tuollaiseen. Et varmaankaan kauheasti kunnioita miestäsi?

kyllä kunnioitan erittäin paljon mutta hän tosiaan on se joka ei enempää lapsia halua ja silloin hänen pitäisi myös pitää huolta ehkäisystä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

olen kokeillut ja se ei sopinut kuten ei kuparikierukkakaan. sen takia tämä harmittaa kun mies on kuitenkin se joka meidän suhteessa niitä lapsia ei halua enempää ja silti minun pitäisi kaikesta ehkäisystä pitää huolta.

No onko mies muuten semmoinen, jonka kanssa oikeasti haluat olla? Koska mitään sterilisaatioita ei kannata tehdä, jos ei ole ihan varma, että haluaa sitä. Ja siksi ketään ei saa painostaa siihen myöskään.

No onko mies muuten semmoinen, jonka kanssa oikeasti haluat olla? Koska mitään sterilisaatioita ei kannata tehdä, jos ei ole ihan varma, että haluaa sitä. Ja siksi ketään ei saa painostaa siihen myöskään.

kyllä on. minulla on ihan se periaate(ei uskonnollisista vaan ihan muista syistä) että naimisiin mennään vain kerran. jos ero tulisi, en usko että ikinä uutta miestä hankkisin.

Eilen juuri kysyin mieheltäni, eikö hän haluaisi mennä vasektomiaan. Ja sain vastauksen "en koe siihen mitään tarvetta". Kun on vuosia tottunut, että nainen huolehtii ehkäisystä! En itsekään löydä enää sopivaa, joten nyt olisi mielestäni kiehen vuoro.

Olisihan se paljon järkevämpää miehen mennä, kun miehelle tehtään paikallispuudutuksessa pieni toimenpide, nainen nukutettaan (nukutusriskit!) ja toimenpiteessä paljon isommat komplikaatioriskit (eihän niitä yleensä tulee, mutta mistä tiedän, ettei tulee minulle??? - siis RISKI on isompi!).

Juu, et sinäkään voi miestäs pakottaa, mutta hän ei voi sinua pakottaa syömään pillereitä, laittmaan kierukkaa tai suojamattomaan seksiin (ja raskauden keskeytyksiin, kun hän on nyt se, joka ei halua lisää lapsia). Eli valinta on täysin hänen!

Ei munajohtimien klipsaus oikeasti ole mikään "iso toimenpide". No, ehkä isompi kun miehen vasektomia mutta ei nyt mikään avosydänleikkaus kuitenkaan. Jos sinulle ei muita ehkäisykeinoja (sopivia) löydy ja lapset on tehtynä niin sinuna harkitsisin sitä. Ennemmin kuin pelaisin e-pillereillä.

Jos mulla ja miehellä olis samanlainen tilanne niin kiletäytyisin seksistä sitten kokonaan jos mies olettaisi että nainen hoitaa aina ehkäisyn hinnalla millä hyvänsä. Saatan olla kova mielipiteessäni, mutta niin tekisin :ashamed:

Itse olen kyllä menossa tämän raskauden jälkeen laittamaan piuhat poikki, mutta niin menee mieskin :D

No vasektomia on kuitenkin lääketieteellinen toimenpide, ei siihen saa aikä voi ketään pakottaa tai suostutella. Jos ei kumpikaan ole valmis uhrauksiin ehkäisyn eteen, niin sitten täytyy vaan tehdä ratkaisu, että joko lapsia vaan tulee tai sitten ei harrasteta seksiä. Myöskään mies ei voi sinua pakottaa käyttämään ehkäisyä, mä en ainakaan käyttäisi mitään mitä en itse voi tai halua jostain syystä käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Bonustehtävä:
Neuvolassa luin juuri aiheesta jonkin artikkelin, etteikö jopa ollut tässä nimenomaisessa lehdessä. Lukekaapa se, sinä ja miehesi. Ja ketäänhän ei tosin saa vasten tahtoaan mihinkään suostuttaa tai pakottaa.

en missään nimessä haluaisi pakottaa mutta mielestäni sekin on väärin että MINÄ joudun hoitamaan ehkäisyasiat kun HÄN ei halua käyttää kondomia ja vasektomia vie HÄNELTÄ miehuuden. eikö sekin sitten ole tavallaan pakottamista jos sanon että seksiä ei tipu jollei mies tee asialle jotain?

Pakottaa et voi, mutta asiallinen tieto toimenpiteestä voi auttaa. Oma mieheni kävi ko toimenpiteessä ja olemme erittäin tyytyväisiä. Ei ole ollut miehisyyden menettämistä. Oli lähes kivuton, nopea toimenpide. Lääkäri on mieheni eli tiesi, mitä tekee ja tiesi, mitä hormonaalinen ehkäisy minulle merkitsi. Kondomille olen allerginen ja mies "allerginen" ;), joten ratkaisu oli tämä. Tosi kiva, kun ei tarvitse asiaa enempää miettiä. Lapsia on riittävästi molemmilla ja ikää sen verran, ettei kumpikaan tule uusissakaan olosuhteissa lasta haluamaan. Ei saa painostaa, mutta puhukaa ja miettikää asiaa rauhassa :).

Alkuperäinen kirjoittaja Bonustehtävä:
Neuvolassa luin juuri aiheesta jonkin artikkelin, etteikö jopa ollut tässä nimenomaisessa lehdessä. Lukekaapa se, sinä ja miehesi. Ja ketäänhän ei tosin saa vasten tahtoaan mihinkään suostuttaa tai pakottaa.

en missään nimessä haluaisi pakottaa mutta mielestäni sekin on väärin että MINÄ joudun hoitamaan ehkäisyasiat kun HÄN ei halua käyttää kondomia ja vasektomia vie HÄNELTÄ miehuuden. eikö sekin sitten ole tavallaan pakottamista jos sanon että seksiä ei tipu jollei mies tee asialle jotain?

Mun mielestä sä voit tossa tilanteessa sanoa, että herra joko huolehtii itse ehkäisystä tai sitten on tasan kaksi vaihtoehtoa: joko seksiä ei harrasteta tai sen seurauksena on lapsi. Mies ei TOSIAANKAAN voi jättää ehkäisyä pelkästään sinun velvollisuudeksesi.

Yhteistyössä