kokemuksia Avent-rintapumpusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja imettäjä ihana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

imettäjä ihana

Vieras
Hankin toisen lapsen kohdalla kuulemma "markkinoiden parhaan" Avent rintapumpun, vieläpä sähköisen sellaisen, kun muistelin, että esikoisen kanssa käsipumppu ei pelittänyt. Olen kerran onnistunut saamaan siitä jotain pulloon asti. muuten sen teho on ihan yhtä tyhjän kanssa. Olen imettänyt menestyksekkäästi vauveliamme, joka on nyt 6 kk ja tosi pulska. Neuvolassakin sanottiin, että ainakin maitoa on saanut riittämiin :) että maitoa siis pitäisi rinnoissa olla.

Voiko minun maitoni olla tosiaan niin kovan työn takana, että näinkään kallis pumppu ei tehoa. Onko muilla kokemusta Avent-pumpusta?

Minulla oli käytössä tuo sähkökäyttöinen Avent monta kuukautta ja oli paras laite ikinä !
Tuota tehojuttua ihmettelen, kun itsellä jos kahvan painoi pohjaan saakka niin todella jo sattui eli minä säädin pumpun aina tosi kevyeksi. Pumppu on kyllä ilmeisesti helppo rikkoutumaan puolikuntoiseksi, joksi se minulla päätyi yhden lentomatkan aikana (laukussa ruumassa). Sittenkin teho riitti minulle, mutta piti painaa pohjaan saakka. Eli onkohan laitteesi täyskuntoinen?

Osalla vaan ei maitoa heru rintapumpulla, silloin ei varmaankaan hirveästi väliä mikä pumppu on käytössä. Itsellä molemmat lapset täysimetyksellä ilman vaikeuksia lähes 6kk, mutta pumpulla en oikein koskaan ole saanut kuin 20-40ml puolen tunnin hikisen urakan jälkeen. Joskus harvoin ihan aluksi jos vauva illalla nukahti syötyään vain toisen rinnan saatoin ihan täydestä rinnasta saada vähän enemmän.

Osalla vaan ei maitoa heru rintapumpulla, silloin ei varmaankaan hirveästi väliä mikä pumppu on käytössä. Itsellä molemmat lapset täysimetyksellä ilman vaikeuksia lähes 6kk, mutta pumpulla en oikein koskaan ole saanut kuin 20-40ml puolen tunnin hikisen urakan jälkeen. Joskus harvoin ihan aluksi jos vauva illalla nukahti syötyään vain toisen rinnan saatoin ihan täydestä rinnasta saada vähän enemmän.

Joo, mulla on nyt kokemusta kahdesta pumpusta...eikä kummallakaan onnistunut kuin pari kertaa oikein täydestä rinnasta pitkän pumppaamisen jälkeen. hankala homma muuten ottaa selville onko pumppu toimiva, koska tilasin netistä.

Viimeksi muokattu:
Jatkan vielä edellisen viestistä innostuneena, että pumpulle herumista pystyy harjoittelemaan. Itsellä oli se tilanne, että noin 5kk:n jälkeen vauva alkoi systemaattisesti kieltäytyä rinnasta ja alku pumpun kanssa ei ollut minullakaan ruusuinen (rintatulehdus). Otin käyttöön valokuvat ja videon pätkät vauvastani ja sitten vaan annoin sähköpumpun tehdä työt, kun minä keskityin rentoutumiseen. Viikossa määrät olivat kasvaneet 20-40 ml:sta 150 ml:aan ja pumppailuaika 40 min:sta 15 min:iin. Niin paljon en pumpulla saanut koskaan ulos mitä vauva, mutta heruminen helpottui huomattavasti. Ja kannattaa vielä huomata, että välissä voi olla 5 min:kin tyhjää, kun yhtäkkiä heruminen taas käynnistyy, vaikka rintakin siis jo tuntuisi tyhjältä. Aikaa siis menee, jos paljon haluaa mutta sen voi käyttää samalla telkkaria katsoen tai netissä. Minun tapauksessa vauva ei sitten koskaan rintaa enää huolinutkaan, kun alkoi pulloa saamaan. Eli onneksi oli Avent ja minulla harjoittelu onnistui

Alkuperäinen kirjoittaja ex-käyttäjä;10325464:
Jatkan vielä edellisen viestistä innostuneena, että pumpulle herumista pystyy harjoittelemaan. Itsellä oli se tilanne, että noin 5kk:n jälkeen vauva alkoi systemaattisesti kieltäytyä rinnasta ja alku pumpun kanssa ei ollut minullakaan ruusuinen (rintatulehdus). Otin käyttöön valokuvat ja videon pätkät vauvastani ja sitten vaan annoin sähköpumpun tehdä työt, kun minä keskityin rentoutumiseen. Viikossa määrät olivat kasvaneet 20-40 ml:sta 150 ml:aan ja pumppailuaika 40 min:sta 15 min:iin. Niin paljon en pumpulla saanut koskaan ulos mitä vauva, mutta heruminen helpottui huomattavasti. Ja kannattaa vielä huomata, että välissä voi olla 5 min:kin tyhjää, kun yhtäkkiä heruminen taas käynnistyy, vaikka rintakin siis jo tuntuisi tyhjältä. Aikaa siis menee, jos paljon haluaa mutta sen voi käyttää samalla telkkaria katsoen tai netissä. Minun tapauksessa vauva ei sitten koskaan rintaa enää huolinutkaan, kun alkoi pulloa saamaan. Eli onneksi oli Avent ja minulla harjoittelu onnistui

Just ajattelinkin kun taas kokeilin sitä pumppua, että sen teho perustuu aivan eri asiaan kuin vauvan imemiseen. Jaksoin 5 min hinkuttaa tyhjää ja sit alkoi herua vähäsen. Toi pitää varmasti paikkansa, että sitä pitäisi harjoitella aivan kuten vauvankin kanssa aluksi. Eihän nekään osaa imeä aluksi, ainakaan useimmat ei osaa.

Yhteistyössä