Kokemuksia allergioista paranemisista?

  • Viestiketjun aloittaja kkääkk
  • Ensimmäinen viesti
kkääkk
Kaipailen tässä rohkaisua ja toiveita siitä, että vaikeistakin ruoka-aineallergioista VOI parantua!???

Pian 2,5 vuotta ollaan rämmitty näiden allergioiden kanssa (mm. maito, vehnä, ruis, ohra, kaura, muna, soija, pähkinät jne.)
ja tuntuu että maitoallergiamme ainakin on vain pahentunut (männäviikolla tuli niin pahat reaktiot, että meinasi tukka nousta pystyyn).

Minkälaisia kokemuksia teillä parantuneilla on?
Miten nopeasti erityisesti vaikeaoireiset allergianne ovat parantuneet? Onko parantuminen ollut hidasta vai "naps" - yhtäkkiä vaan parannuttiin?
Onko esim. realistista edes odottaa että jos nyt keväällä maitoaltistuksesta tulee pienestä ihosivelystäkin ihan hermeettiset urticariareaktiot (ja vähän hengitysoirettakin päälle), niin jo syksyllä oltaisiinkin yhtäkkiä täysin parantuneita - vai tapahtuuko paraneminen pikkuhiljaa, eli että vähä vähältä sietokyky lisääntyy?
Ja alkavatko kaikki "vauvaiässä" alkaneet allergiat parantua yhtä aikaa sitten kun ovat parantuakseen?

Kokemuksianne, kiitos?
 
Itsekin olen tässä toivonut, että milloin tapahtuis jotain. Tyttä on jo 5- vuotta ja maidoton ja kotimaiset viljat ja kasa muita ruokia pois. Mutta allergiat alkoivat ilmetä vasta puolitoista vuotiaana. Luulen, että ovat aika yksilöllisiä nuo parantumiset. Olen kuullut että jollain ei ole vanhempana mitään allergioita ja toisaalta tuttavan poika ei pysty 20-kymppisenäkään syömään viljoja tai maitotuotteita. Pitkää pinnaa tämä vaatii ja joskus tuntuu aika mysteereiltä noi allergiat. Tytöllämme on atooppinen iho joka pahenee sitten aika ajoin.
Musta tuntuu, että en vieläkään tiedä tuleeko jostain oireita vai ei, kun reaktio ei tule ihan heti.
Oletkos käynytallergia- ja astmaliiton sivuilla, löytyy keskustelua aiheesta.
KÄRSIVÄLLISYYTTÄ!!!!
 
Meillä ei vielä allergiat ohi,mutta esimerkiksi vehnän suhteen on parantunut. Vehnäaltistuksessa vajaat 1 vuotiaana tuli välittömiä oireita mutta nyt melkein 2 vuotiaana poika syö vehnäpuuroa hyvällä halulla :) Maidon suhteen oli sama juttu 7kk:n iässä,mutta nyt on selvästi lieventynyt. Toki olen antanut jugurttia nyt vasta kahtena päivänä,mutta ei iho-oireita ainakaan vielä :whistle:
 

Yhteistyössä