Kokemuksia alkuraskauden tuhruilusta?

Kertokaapa ystävälliset kokemuksianne alkuraskauden vuodoista? Plussasin viime viikon lopulla, joten ihan alussa mennään. Tänään paperiin on tullut pyyhkiessä hieman ruskeaa vuotoa? Vuotoa tuli aamulla ja nyt.
Neljä lasta on jo, eikä ikinä tullut mitään vuotoja. Yhdestä km kokemusta, mutta silloin alkoi saman tien kirkas ja runsas vuoto.
Voi itku, että ahdistaa tämmöinen :'(
Ultraankaan on turha näin aikaisessa vaiheessa mennä.

Heippa
Ruskea vuoto voi merkitä myös alkavaa keskenmenoa MUTTA Itsekin tuota tuhrua ja jopa kirkasta verta alkuraskaudessa vuotaneena voin sanoa, ettei se aina merkitse mitään vaarallista :)
Naistentautien erikoislääkäri sanoi minulle esikoisen aikaan, että joka viidennellä odottajalla esintyy jonkin sorttista vuotoa raskauden aikana, yleensä alkumetreillä. Joten jos vuoto pysyy aisoissa (ei muutu kovin runsaaksi ) eikä kipuja ole, todennäköisesti vuoto on aivan harmitonta.

mulla on joka raskaudessa tullu vuotoa. Kahdessa ekassa tuli parin ekan "menkkojen" aikana, mut täs kolmannessa tulikin sitten plussauksesta kymppiviikolle asti. Tässä raskaudessa oli joku sikiökalvo irronnu, joten aluksi tuli tuhrua ja tummaa verta, mutta sitten runsaasti ja kirkasta verta ja pitkään. Kaikki kuitenkin masussa kunnossa, joten aina tuhruilu/vuoto ei tarkoita keskenmenoa :heart:

Mulla on ollut tässä raskaudessa (nyt 26+6) sekä aluksi tuhrua (ruskeaksi värjäytynyttä valkovuotoa kai ennemminkin) että myöhemmin kunnon vuotoa. Kuitenkin mahassani pyörii nytkin eloisa pikkukaveri. Vanha ruskeaksi muuttunut veri tai uusikin veri voivat olla vaarattomia, varsinkin jos niihin ei liity mitään kipuja. Kävin gynekologilla ultrattavana silloin, kun tuli sitä ruskeaa valkovuotoa (viikkoja noin 6), hän selitti, että esimerkiksi istukan pureutuminen kohdunseinämään voi saada aikaan pientä vuotoa. Myöhempi kirkas vuoto rv12-15 johtui istukassa katkenneesta verisuonesta.

Ymmärrän kuitenkin, että sua ahdistaa, niin ahdisti muakin ja kovasti, kun edellinen raskaus päättyi keskenmenoon.

Voimia! Toivotaan parasta! :hug:

Ihanaa porukkaa täällä :hug:
Juu eihän tässä muu auta kuin odotella, mitä tuleman pitää. Mutta mukavaa kuulla, että monilla on vuodoista huolimatta kaikki ollut kunnossa.
Mä olen vaan sitten just niin hassu, että en saa hetkenkään rauhaa. Ramppaan koko ajan katsomassa vessassa, onko tullut lisää tuhrua ja onneksi ei ole.

Yhteistyössä