Kokemuksia Abortista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelokas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelokas"

Vieras
Hei. Haluaisin kuulla kokemuksia abortista. Tehtiinkö sinulle abortti lääkkeillä vai kaavinnalla ja jäikö sinulle traumat siitä? "Suosittelisitko" aborttia vai jäikö siitä niin pahat traumat ta syylisyydentunteet, ettet tekisi toiste/haluaisit peruttaa tehdyn aboritn. kadutko sitä vai et?

Lääkkeillä tehtiin, aikaa nyt 14 vuotta ja edelleen asia painaa mieltä :( En tekisi enää, nuorena pelokkaana suostuin moiseen :( En syytä ketään siitä koska eihän minua sinne kukaan ole pakolla viennyt mutta voin sanoa että yksi elämäni kauheimmista asioita. Minulla on nykyisin 2 lasta ja joskus olen miettinyt että olenko ansainnut edes olla näitten rakkaitten äiti

Ei ole tehty aborttia, mutta kiinnitin huomiota nimimerkkiisi ja muutenkin tekstisi sisältöön. Jos teet abortin, sinun tulee olla 100% varma siitä että se on oikea ratkaisu!!! Eikä saa suostua aborttiin jos joku siihen painostaa tai uhkailee!!

Kaksi aborttia tehty, kaavinnalla ja lääkkeillä. Kvaavinta oli helppo vaihtoehto koska kaikki oli nopeasti ohitse, toisin kuin lääkkeellinen.. Verta tuli todella paljon isojen hyytymien kera, hyi... Olisin valinnut kaavinnan, mutta sitä kun ei enään tehdä :( !

Pelkään olevani raskaana. Vatsassa ollut outoja kipuja, joita ei ennen ollut. Särkevää ja terävää sekä pahoja repäisykipuja. Olen lueskellut eri sivuilta, että valkovuoto on pysynyt eikä niin sanottua kuivaa kautta ole tullut jos on raskaana. Näin minulla on nyt! :O . Menkat pitäisi alkaa parin päivän sisällä. Tiedän että tulisi odottaa rauhallisesti, sillä mikään ei ole varmaa, mutta mahdollinen raskaus osuisi pahimpaan mahdolliseen ajankohtaan... :( . Lisäksi mieheni ei ole läheskään vielä valmis olemaan isä! En haluaisi aborttia tehdä ja se olisi omasta mielestäni väärin. En kuitenkaan tähän hätään näe muuta vaihtoehtoa. Opinnot ovat pahasti kesken olen n.20v. Mieheni on tosiaan antanut vahvasti ymmärtää, että abortti olisi ainoa ratkaisu tällaiseen tilanteeseen...

[QUOTE="pelokas";30440380]Pelkään olevani raskaana. Vatsassa ollut outoja kipuja, joita ei ennen ollut. Särkevää ja terävää sekä pahoja repäisykipuja. Olen lueskellut eri sivuilta, että valkovuoto on pysynyt eikä niin sanottua kuivaa kautta ole tullut jos on raskaana. Näin minulla on nyt! :O . Menkat pitäisi alkaa parin päivän sisällä. Tiedän että tulisi odottaa rauhallisesti, sillä mikään ei ole varmaa, mutta mahdollinen raskaus osuisi pahimpaan mahdolliseen ajankohtaan... :( . Lisäksi mieheni ei ole läheskään vielä valmis olemaan isä! En haluaisi aborttia tehdä ja se olisi omasta mielestäni väärin. En kuitenkaan tähän hätään näe muuta vaihtoehtoa. Opinnot ovat pahasti kesken olen n.20v. Mieheni on tosiaan antanut vahvasti ymmärtää, että abortti olisi ainoa ratkaisu tällaiseen tilanteeseen...[/QUOTE]

Eli mitään oikeaa syytä keskeytykseen ei ole. Nykyajan aikuiset on täysin pullamössöjä näköjään.

On tehty kerran, oli täysi vahinko (ehkäisy petti), ja kun lapsista en tykkää, eikä silloinen puolisokaan tykännyt, ja itselläni vielä sairauksia (psyykkiset ja fyysiset), niin tuo oli se ainut vaihtoehto.
Tuosta nyt aikaa kohta 5v. Lääkkeillä tehtiin, muuten meni kaikki ok, mutta ensimmäisen lääkkeen oksensin ulos ja piti sitten uusi hakea. Toisen lääkkeen sain niin, että pääsin jokuseksi tunniksi sairaalaan sisään, ja kyllä siinä tuli todettua että ihan hyvä niin, sen verran olin kipeä ja oksentelin lähes koko ajan.

Yhtään ei ole kaduttanut, ennen ensimmäisen pillerin ottamista ei ollut mitään erikoisempia tuntemuksia, jossittelua jne. Kun sen tiesi, että se on se ainut oikea ratkaisu.

Tehtiin 13 vuotta sitten,kaavinnalla ja kaikki meni hyvin,Itsellä ei mtn traumoja/syyllisyyttä jäänyt kun tilanne yksinkertaisesti ei jättänyt muita vaihtoehtoja.Nykyään olen ihan onnellinen perheenäiti eikä edes lasten syntymä ole saanut mitään negatiivisia asioita heräämään asian suhteen kun sen hyvin aikanaan kävi läpi ja hyväksyi osaksi elettyä elämää.

Hyvällä ystävälläni tehtiin ihan alkuraskaudesta lääkkeillä joka kuitenkin epäonnistui,myöskään toinen satsi lääkkeitä ei saanut kohtua tyhjenemään ja joutui vielä kaavintaan.Kuukausia runsaita toistuvia vuotoja,särkyjä,huonovointisuutta ja väsymystä selkä jatkuva huoli tulehduksista ym,useita lääkärikäyntejä niin naistentautienpolilla kuin terveyskeskuksessa.Ei tiedetä vaikuttiko lastensaantikykyyn:(

Ei ole tehty aborttia, mutta kiinnitin huomiota nimimerkkiisi ja muutenkin tekstisi sisältöön. Jos teet abortin, sinun tulee olla 100% varma siitä että se on oikea ratkaisu!!! Eikä saa suostua aborttiin jos joku siihen painostaa tai uhkailee!!

Totta, mutta ei pidä unohtaa sitäkään, että vaikka abortti nyt tuntuisi 100% oikealta ratkaisulta, se ei ehkä tunnukaan siltä enää vuoden tai muutaman vuoden kuluttua.

Lääkkeillä on tehty. Ja kotona olin siinä kohtaa, kun raskaus keskeytyi. Oli fyysisesti hiukan rankka kokemus, mutta henkisesti ok, koska päätös oli oikea ja tarkkaan harkittu. En ole katunut.

Kaavinta, erittäin nopea toimenpide. Ei jäänyt mitään traumoja. Elämätilanne ei ollut oikea, enkä todellakaan halunnut äidiksi.
En kadu aborttia, se oli taatusti oikea ratkaisu.

Tuntui todella hyvältä saada tulla äidiksi suunnitellusti. Ja koska kaikki meni nappiin, sain antaa lapsilleni juuri sellaisen alun elämälle kun halusin: olin vuosia kotiäitinä.:heart:

[QUOTE="pelokas";30440380]Pelkään olevani raskaana. Vatsassa ollut outoja kipuja, joita ei ennen ollut. Särkevää ja terävää sekä pahoja repäisykipuja. Olen lueskellut eri sivuilta, että valkovuoto on pysynyt eikä niin sanottua kuivaa kautta ole tullut jos on raskaana. Näin minulla on nyt! :O . Menkat pitäisi alkaa parin päivän sisällä. Tiedän että tulisi odottaa rauhallisesti, sillä mikään ei ole varmaa, mutta mahdollinen raskaus osuisi pahimpaan mahdolliseen ajankohtaan... :( . Lisäksi mieheni ei ole läheskään vielä valmis olemaan isä! En haluaisi aborttia tehdä ja se olisi omasta mielestäni väärin. En kuitenkaan tähän hätään näe muuta vaihtoehtoa. Opinnot ovat pahasti kesken olen n.20v. Mieheni on tosiaan antanut vahvasti ymmärtää, että abortti olisi ainoa ratkaisu tällaiseen tilanteeseen...[/QUOTE]

Siis sinulla on mies, joka on mukana kuvioissa? Miten niin abortti on miehesi ainoa ratkaisu tilanteeseen? Ratkaisujahan on kaksi, vauvan pitäminen tai vauvan tappaminen. Eihän sinulla ole edes mitään syytä tehdä aborttia tässä tapauksessa. Opiskeluita lapsen saaminen venyttää korkeintaan vuodella, jos silläkään. Ei mielestäni ihan ok syy tehdä abortti. Oletko miettinyt joskus haluavasi lapsia? Jos kyllä, niin miksi et nyt?

Ja juu, olen tehnyt itse abortin aikanaan, kun millään ei ollut mitään väliä... Myöhemmin, muutaman vuoden kuluttua vasta tajusin kamalan tekoni, ja ei ole päivääkään, ettenkö katuisi ja ajattelisi asiaa. Olin tyhmä, itsekäs paska. Sitä sinä todennäköisesti et ole. Älä tee aborttia. Jos olet fiksu ja sinulla on moraali, niin tulet katumaan sitä aivan varmasti.

Siis sinulla on mies, joka on mukana kuvioissa? Miten niin abortti on miehesi ainoa ratkaisu tilanteeseen? Ratkaisujahan on kaksi, vauvan pitäminen tai vauvan tappaminen. Eihän sinulla ole edes mitään syytä tehdä aborttia tässä tapauksessa. Opiskeluita lapsen saaminen venyttää korkeintaan vuodella, jos silläkään. Ei mielestäni ihan ok syy tehdä abortti. Oletko miettinyt joskus haluavasi lapsia? Jos kyllä, niin miksi et nyt?

Ja juu, olen tehnyt itse abortin aikanaan, kun millään ei ollut mitään väliä... Myöhemmin, muutaman vuoden kuluttua vasta tajusin kamalan tekoni, ja ei ole päivääkään, ettenkö katuisi ja ajattelisi asiaa. Olin tyhmä, itsekäs paska. Sitä sinä todennäköisesti et ole. Älä tee aborttia. Jos olet fiksu ja sinulla on moraali, niin tulet katumaan sitä aivan varmasti.

Mieheäni ahdistaa saada lapsi näin aikaisin. Hän haluaa vasta 30v. Tosiaan olemme molemmat erittäin nuoria vielä. Olen valmis äidiksi, mutta mieheni ei isäksi. Olen kyllä miettinyt kaikki valmiiksi, jos nyt raskaana olisin. kaikki onnistuisi hyvin, mutta tiukkaa se ainakin rahan kanssa tekisi :( . Haluaisin lapset alle 25v. En ikinä haluaisi tehdä aborttia, mutta pelkään seurauksia jos pidän lapsen. Monet pelottelevat, että mies lähtee kävelemään (omastani en sitä kyllä usko). haluan että mieheni saa elää rauhassa elämäänsä kuin tahtoo. kunnioitan mieheni päätöstä ja haluja siitä, että lapset myöhemmin. haluaisin kyllä pitää lapsen, muuta olen melkein valmis tekemään mitä hyvänsä mieheni takia... Uskon etten pysty tekemään aborttia, sillä olen erittäin herkkä ja äidillinen. Tulisin potemaan syylisyyttä koko elämäni loppuun asti.

Raskaus ei ole vielä onneksi aivan varma, en ole vielä tehnyt testiä. Menkkani alkoivat päivän etuajoissa ja alkoivat oudolla rusehtavalla tuhruvuodolla. Nyt on verisempää, mutta MITÄÄN menkkakipuja (särkyä,pahoinvointia,jomotusta) mitä on AINA ollut, ei ole. Ikinä ei ole ollut näin kivuttomia kuukautisia :O .

Tehtiin lääkkeillä 6+3. Hyvä päätös, kertaakaan en ole katunut. Ilman tuota elämäni olisi mennyt aivan toisin. Lapset sain myöhemmin oikean ihmisen kanssa. Itsessään toimenpide sotkuinen ja melko kivulias, mutta en halunnut kohtuun toimenpiteitä jos ei pakko. Sain polilla suun kautta ekat lääkkeet, supistelin seuraavn yön melko kipeästi, litalgin auttoi. Sitten tabletit emättimeen ja hyytymäinen vuoto alkoi noin tunti lääkkeistä. Reipasta vuotoa oli pari tuntia, suurimmat hyytymät noin kämmenen kokoisia. Kipu helpotti heti, kun hyytymäinen vuoto lakkasi. Sittemmin olen saanut kaksi ihanaa lasta ongelmitta. Tsemppiä sinulle mihin päädytkin!

Joooooooo voit olla raskaana, mutta se on epätodennäköistä, jos teillä on jokin ehkäisykin ollut käytössä.

Mun menkat on vuosien varrella enemmän ja vähemmän muuttaneet muotoaan, joten jos ne tulevat viikonkin tarkkuudella kuitenkin ajallaan etkä tunne oikeita raskausoireita (kuviteltuja ei lasketa) niin menee suuren epätodennäköisyyden puolelle, että olisit raskaana.

Mä en kyllä sun tilanteessa tekisi aborttia jos olisinkin, ihmettelen vähän tätä keskustelua kun ilmeisesti asut avoliitossa, sulla on opiskelupaikka, olet jo 20 ja sanot haluavasi lapsia, kaiken lisäksi alle 25 vuotiaana! Että että...

Oma päätöksesi jos raskaana olisit, mutta sen voin sanoa, että tuskin MITÄÄN tulet ikinä katumaan niin paljon, kuin jonkun painostuksesta tehtyä aborttia. Ja tällä viittaan mieheesi.

Tehtiin lääkkeillä 6+3. Hyvä päätös, kertaakaan en ole katunut. Ilman tuota elämäni olisi mennyt aivan toisin. Lapset sain myöhemmin oikean ihmisen kanssa. Itsessään toimenpide sotkuinen ja melko kivulias, mutta en halunnut kohtuun toimenpiteitä jos ei pakko. Sain polilla suun kautta ekat lääkkeet, supistelin seuraavn yön melko kipeästi, litalgin auttoi. Sitten tabletit emättimeen ja hyytymäinen vuoto alkoi noin tunti lääkkeistä. Reipasta vuotoa oli pari tuntia, suurimmat hyytymät noin kämmenen kokoisia. Kipu helpotti heti, kun hyytymäinen vuoto lakkasi. Sittemmin olen saanut kaksi ihanaa lasta ongelmitta. Tsemppiä sinulle mihin päädytkin!

Kiitos :heart:

Joooooooo voit olla raskaana, mutta se on epätodennäköistä, jos teillä on jokin ehkäisykin ollut käytössä.

Mun menkat on vuosien varrella enemmän ja vähemmän muuttaneet muotoaan, joten jos ne tulevat viikonkin tarkkuudella kuitenkin ajallaan etkä tunne oikeita raskausoireita (kuviteltuja ei lasketa) niin menee suuren epätodennäköisyyden puolelle, että olisit raskaana.

Mä en kyllä sun tilanteessa tekisi aborttia jos olisinkin, ihmettelen vähän tätä keskustelua kun ilmeisesti asut avoliitossa, sulla on opiskelupaikka, olet jo 20 ja sanot haluavasi lapsia, kaiken lisäksi alle 25 vuotiaana! Että että...

Oma päätöksesi jos raskaana olisit, mutta sen voin sanoa, että tuskin MITÄÄN tulet ikinä katumaan niin paljon, kuin jonkun painostuksesta tehtyä aborttia. Ja tällä viittaan mieheesi.

En tiedä. Mieheni ei edes halua puhua lapsista. kyllähän nyt olisi loistava ajankohta sinänsä. J
uu ei ole ainakaan mitää huomattavia raskauoireita eikä kuviteltuja. Ainoastaan vain nuo miltään tuntuvat menkat... Ehkäisyä ei tässä kierrossa melkeinpä lainkaan käytetty..keskeytetyllä mentiin...Typeräähän se oli :( .

anteeksi, pakko päästä purkamaan tätä jonnekin. Hirvittävä stressi asiasta

No joo saa kaikenlaisia keskusteluja tehdä, mä oon vaan aina karvat pystyssä kun joku, joka haluaa lapsen, miettii aborttia, kun mun mielestä siinä ei ole järkeä, niin moni asia elämässä voi yllättää myöhemmin. Mutta totta kai lapsen saaminen väärällä hetkellä voi myös olla vaikeaa. Sähän sen sitten tietäisit, että mikä tuntuisi oikealta, mutta sitä kumpi tuntuu väärältä ei kannata tehdä sanoi muut mitä vaan :)

No joo saa kaikenlaisia keskusteluja tehdä, mä oon vaan aina karvat pystyssä kun joku, joka haluaa lapsen, miettii aborttia, kun mun mielestä siinä ei ole järkeä, niin moni asia elämässä voi yllättää myöhemmin. Mutta totta kai lapsen saaminen väärällä hetkellä voi myös olla vaikeaa. Sähän sen sitten tietäisit, että mikä tuntuisi oikealta, mutta sitä kumpi tuntuu väärältä ei kannata tehdä sanoi muut mitä vaan :)

Kiitos :heart:

Tehtiin 13 vuotta sitten,kaavinnalla ja kaikki meni hyvin,Itsellä ei mtn traumoja/syyllisyyttä jäänyt kun tilanne yksinkertaisesti ei jättänyt muita vaihtoehtoja.Nykyään olen ihan onnellinen perheenäiti eikä edes lasten syntymä ole saanut mitään negatiivisia asioita heräämään asian suhteen kun sen hyvin aikanaan kävi läpi ja hyväksyi osaksi elettyä elämää.

joo peesailen tätä, itsellä tosin kauemmin ekasta abortista, kaks olen tehnyt. kumpaakaan en ole katunut. koskaan.

Yhteistyössä