KOKEMUKSIA 4D-ULTRASTA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pessi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pessi

Aktiivinen jäsen
12.06.2007
18 535
1
36

Kysytäänpä täältäkin...
Millä viikoilla kävitte ja missä? Oliko hintansa väärti, ts näkyikö kaikki mitä pitikin? Saitteko selville sukupuolen?

Olemme menossa parin viikon päästä (silloin viikkoja noin 20). Hinta on 190e, josta saa Kelan vähennyksen.

kävin turussa medisonarissa.. oli oikeen hyvä kokemus, tosi selkee kuva oli!! ja sukupuoli näky hyvin, jos sen tahtoo tietää...
mä suosittelen lämpimästi!!

kävin vissiinkin n.21-22 viikolla. oli ehkä hiukan aikaisin.3-4vkoa myöhemmin vauvan piirteet olisivat olleet ehkä selkeämmät ja paremmin näkyvät. kuvat ovat kyllä ihania. kävin helsingissä. hintaan ei kuulunut mitään dvd.tä. lääkäri oli tosi paljon myöhässä ja ultra kesti ehkä max.20min. mainoksessa oli luvattu pidempää aikaa, mutta tulihan tuossakin ajassa kaikki tärkeimmät terveydelliset asiat selvitettyä. minusta ei ollut noin kallis. ehkä siinä 150e paikkeilla. missä päin maksaa 190e?

Lahdessa maksaa 190e. Eikä edes saa dvd:tä :/ Meillä kun ei täällä kaupunki tarjoa rakenneultraa, niin pakko mennä yksityiselle jos siihen haluaa. Tietenkään ei pakko olisi 4D:hen mennä.

Aikaa varatessani virkailija sanoi, että tehdään rv 18-22 (jos oikein muistan).

joo rakenneultra tehdään niillä viikoilla. itse kävin rakenneultran lisäksi tuossa 4d;ssä kun halusin nähdä vauvan kunnolla tietää sukupuolen.muistaakseni olen kuullut että 4d:ssä kannattaa käydä ennen viikkoa 30. aika outoa ettei lahdessa ole rakenneultraa...sehän on kuitenkin tärkeä juttu...

Eli .......... kävit siis sekä rakenneultrassa että 4D:ssä?
On kyllä omituista, ja epäreiluakin, että käytännöt vaihtelevat kaupunkien kesken näin kovasti. Mielestäni Kelan pitäisi korvata tutkimus niille, joiden kotikunta ei sitä tarjoa :|

Kovasti jo jännittää, menisi nyt nopeasti nämä 2 viikkoa... =)
Mies ei halua tietää sukupuolta, yritän vielä taivutella..

Olen käynyt. Ekassa raskaudessa viikolla 12 ja 20 ja tässä raskaudessa viikoilla 12 ja n. 19. Molemmat olivat np-ultria ja rakenneultria, joita ei kuntamme tarjoa eli käytiin tarkistamassa, että asiat ovat kunnossa. Sukupuolta emme käyneet utelemassa, emmekä sitä tahtoneet tietää.

Tosi tarkkahan tuo 4d-ultra on ja kaikki näkyi tosi hyvin, myös vauvan profiili.

Kelan mukaan 4d-ultraa ei korvata ellei kyseessä ole ns. lääketieteellinen syy sille. Itsekin sain korvauksen rakenneultrasta nihkeästi, mutta mulla oli hyvä perustelu se, ettei kunta sitä tarjoa, jos kunta olis ultrat tarjonnut, niinkuin aika monessa kunnassa tekee, ei olisi korvausta tullut. Tämä sääntö pitäs olla koko maassa. Mulla ultra maksoi 230e, sisälsi toimistomaksun, kelakorvaus oli n. 50e.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Eli .......... kävit siis sekä rakenneultrassa että 4D:ssä?
On kyllä omituista, ja epäreiluakin, että käytännöt vaihtelevat kaupunkien kesken näin kovasti. Mielestäni Kelan pitäisi korvata tutkimus niille, joiden kotikunta ei sitä tarjoa :|

Kovasti jo jännittää, menisi nyt nopeasti nämä 2 viikkoa... =)
Mies ei halua tietää sukupuolta, yritän vielä taivutella..

Luin äsken vatsa nuo muut viestit ja ehdin jo omani lähettää. Siis sullakin sama tilanne, kun mulla, ettei kunta ultria tarjoa. On tosi epäreilua, että tosiet joutuu máksamaan noista ultrista, kun toiset saa ne ilmaiseksi.

Muista perustella hyvin eli laita hakemuskeen, ettei kunta rakennultraa tarjoa, jotta saat tuon kelakorvauksen.

Noissa hinnoissa on eroja ja korvauksissakin, valitettavasti. Tuntuu siltä, että esim. Helsingissä hinnat ovat edullsiet ja korvauksen saa myös ne, jotka vain uteliaisuutta siellä käy.

Kuopiossa saa 4d-ultrasta saa dvd.n ja tutkimus kesti n. 45 min.

Kannattaa tuohon ultraan mennä vaikka maksaakin, on se kuitenkin paljon tarkempi tutkimus kuin, jos joku kätilö rakenneultran tekis.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
kävin viikolla 27 ja sukupuolen näytti kyllä väärin!
ja maksoi 170e.

Kyllähän se 4d-ultrakin pitää osata tulkita, siis lääkäri tulkitsee. Tärkeää onkin, että kokenut lääkäri tekee ultrat. 100% mitkään ultrat ei ole, joten sukupuoli kyllä selviää synnytyksessä.

Yhteistyössä