Kokeilkaas nyt kaikki, kuinka monelta löytyy korvan takaa

• Viestiketjun aloittaja Meegos
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mulla on ollut vuosi kausia toisen korvan takana. Kova, liikkumaton, noin 0,5X0,5 cm. Samoin tulee toiseen korvalehteen alas sellaisia pehmeämpiä pyöreitä patteja joskus. Niitä sitten päiväkaudet pyörittelen sormilla, kunnes häviävät tai joskus on tullut pienen pieni reikä, josta tulee jotain valkoista paksua ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja meegos:
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Olen niitä näyttänyt neuvolassa kahdesti, eikä syytä huoleen kuulema ole, jos ne eivät muutu koviksi, kivuliaiksi tai kasva. Ne ovat melko yleisiä lapsilla, koska lapsilla immuunijärjestelmä vielä toimii. Esim. hyönteisen purema voi aiheuttaa imusolmukkeen turpoamisen.
Me oltiin just mökillä missä itikat ja paarmat söi pojan ihan ruvelle! Ja siinä vaiheessa kun ne paukamat hävisi niin huomasin nämä patit mitä kävin sitten lääkärillekin näyttämässä!
Patit ovat olleet pojalla kohta 2kk..
Meillä tosiaan on pojalla ollut ihan vastasyntyneestä asti eikä neuvolalääkäri ole niistä ollut huolissaan. Samoin kuin Ishtarilla, sanottiin ettei ole syytä huoleen, mutta seurata etteivät ala kasvamaan jne. Eli meidän pojalla ollut siis kohta 3v ne..

Alkuperäinen kirjoittaja meegos:
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Olen niitä näyttänyt neuvolassa kahdesti, eikä syytä huoleen kuulema ole, jos ne eivät muutu koviksi, kivuliaiksi tai kasva. Ne ovat melko yleisiä lapsilla, koska lapsilla immuunijärjestelmä vielä toimii. Esim. hyönteisen purema voi aiheuttaa imusolmukkeen turpoamisen.
Me oltiin just mökillä missä itikat ja paarmat söi pojan ihan ruvelle! Ja siinä vaiheessa kun ne paukamat hävisi niin huomasin nämä patit mitä kävin sitten lääkärillekin näyttämässä!
Meidän pojalla toukokuusta, enkä enää niistä huolehdi, kun muuttumattomana pysyvät.

Kaverin pojalla niitä on ollu vauvasta asti ja poika nyt 5,5 vuotta. :)

Meegos
Kiitos teille kaikille! Kyllä mä nyt uskallan luottaa lääkäriin ja seurailla niitä kotona. Painun sitten uudelleen näyttämään niitä jos huoli kasvaa kovaksi tai pateissa tapahtuu jotain muutoksia..
Kiitos kovasti!!!!!

lkj
Juu, älä turhaan huoli. Niitä tosiaan on monella. Työkaverini on kalju mies ja hänen takaraivossa on muutama patti rivissä. Se on aika hassun näköistä. Itselläni on yksi niskassa ja omalla lapsellani takaraivolla.

Meillä myös lääkäri sanoi, että 2v pojan korvan takana oleva patti (toisella puolella myös ihan pieni) on suurentunut imusolmuke ja voi tulla hyttysten pistoistakin, (mitään muuta infektiota en ole havainnut pojalla, joiden jälkeen näitä yleensä kuulemma tulee). Minä myös huomasin patin sen jälkeen kun itikat olivat päässeet aikalailla syömään...

Meegos
Alkuperäinen kirjoittaja joan:
Meillä myös lääkäri sanoi, että 2v pojan korvan takana oleva patti (toisella puolella myös ihan pieni) on suurentunut imusolmuke ja voi tulla hyttysten pistoistakin, (mitään muuta infektiota en ole havainnut pojalla, joiden jälkeen näitä yleensä kuulemma tulee). Minä myös huomasin patin sen jälkeen kun itikat olivat päässeet aikalailla syömään...
Hävisikö sun pojalta patti jossain vaiheessa vai jäikö se korvan taa siitä huolimatta vaikka itikan purema parani?

Mulla on ollu joskus nilkassa rasvapatti mutta hävinnyt itsestään. Meidän pojalla on kaulassa patteja, lääkäri sanoi, että ovat suurentuneita rauhasia mutta eivät vaadi enempiä tutkimuksia tai toimenpiteitä, kun ovat sileitä ja liikkuvia ja jos eivät kasva.

Meegos,
ei ole hävinnyt meidän pojalta se patti, on ollut samanlaisena jo 3kk. Otettiin kuukausi sitten kyllä verikokeetkin varmuuden vuoksi, ja niissä ei ollut mitään erikoista. Näytin vielä uudemman kerran toiselle lääkärille, samalla kun vauvalla oli lääkärineuvola, ja hän myös oli sitä mieltä ettei aihetta huoleen, häviämiseen voi mennä kauankin.

vierailija
tai kaulalta/niskalta rasvapatteja tms.?

Pojalla on molempien korvien takana ja yksi kaulalla ja niitä on näytetty lääkärillekin. Ovat sitä mieltä että ovat pehmeitä, liikkuvia rasvapatteja/rauhasia jotka itsekseen häviävät ajan kansa.
Niitä kuulema löytyy todella monilta korvien takaa ja niskan/kaulan seudulta kun alkaa tutkimaan.

Minulta ei löydy, ole kiltti ja tunnustele löytyykö sinulta?

Mulle luvattiin jatkotutkimuksia jos ei patit lähiaikoina häviä/pienene, mutta kuulema ei pitäisi olla syytä huoleen kun lapsi on normaali, virkeä itsensä ja patit ovat pehmeitä/liikkuvia eivätkä arista tutkiessa.

Yhteistyössä