Kokeilkaas nyt kaikki, kuinka monelta löytyy korvan takaa

• Viestiketjun aloittaja Meegos
  • Ensimmäinen viesti
Meegos
tai kaulalta/niskalta rasvapatteja tms.?

Pojalla on molempien korvien takana ja yksi kaulalla ja niitä on näytetty lääkärillekin. Ovat sitä mieltä että ovat pehmeitä, liikkuvia rasvapatteja/rauhasia jotka itsekseen häviävät ajan kansa.
Niitä kuulema löytyy todella monilta korvien takaa ja niskan/kaulan seudulta kun alkaa tutkimaan.

Minulta ei löydy, ole kiltti ja tunnustele löytyykö sinulta?

Mulle luvattiin jatkotutkimuksia jos ei patit lähiaikoina häviä/pienene, mutta kuulema ei pitäisi olla syytä huoleen kun lapsi on normaali, virkeä itsensä ja patit ovat pehmeitä/liikkuvia eivätkä arista tutkiessa.

vieras
Mulla on korvan alla patti mut se on kuulemma suurentunut imusolmuke. Se on joskus vuonna 2006 ultrattu ja ohutneulattu mut ei siitä vikaa löytynyt, joten se sai jäädä tuohon möllöttämään.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja meegos:
onko se minkä kokoinen? pehmyt/ liikkuva pyöritellessä?
Mun korvanalus patti on ihan kova 5 mm leveä ja 1 cm pitkä. Patti on myös kiinteästi kiinni kudoksissa eikä sitä pysty liikutella. Nivusessa mulla on samanlainen mut pidempi.

m
Muistan kun huolehdin aikanaan siitä, että minulla oli toisinaan useita pehmeitä ja liikkuvia patteja kaulassa ja niskassa. Joskus kysyin lääkäriltäkin, mutta ei reagoinut oikeestaan mitenkään. Vähän kokeili. Joskus ne aristikin, yleensä ei.

Myöhemmin olen ymmärtänyt rauhasteni turpoavan jos on esim. flunssaa tms. Tällä hetkellä ei esim. ole mitään. Nuo pehmeät on kai rauhasia, kovemmat rasvapatteja(?) Todennäköisesti huolehdit ihan turhaan.

meegos
Mitä mieltä ootte, kuinka kauan uskallan huoletta luottaa siihen mitä sormituntumalla lääkäri arvioi ennen kun alan vaatia niitä jatkotutkimuksia? Kysyin lääkäriltä miten kauan voin seurata kotona niin lääkärin kommentti oli että niin kauan kun poika on virkeä oma itsensä ja mun mielenrauhani säilyy.

Uskallanko mä rauhassa odottaa parikin kuukautta vai pitäisikö jo lähteä varmistamaan ettei kyse ole mistään sen kummemmasta..?

vieras
Meillä oli pojala kans tuossa niskan ja korvan välisellä alueella muutama patti kun oli pieni. Lääkäri vaan totes et yleisiä lapsilla ja et häviää ajan mittaan. En kyl oo ees muistanu pitkiin aikoihin ees kokeilla onko siel viel jotain. Poika nyt 9v.

Meidän pojalla sellaiset suurentuneet imurauhaset on molemmin puolin takaraivoa. Ne on kuin pehmeitä herneitä, jotka muljuaa sormen alla niitä tunnustellessa.

Olen niitä näyttänyt neuvolassa kahdesti, eikä syytä huoleen kuulema ole, jos ne eivät muutu koviksi, kivuliaiksi tai kasva. Ne ovat melko yleisiä lapsilla, koska lapsilla immuunijärjestelmä vielä toimii. Esim. hyönteisen purema voi aiheuttaa imusolmukkeen turpoamisen.

kinuski
Mulla on ollut lapsesta saakka niskassa sellainen patti, ihan normaali kuulemma enkä ainakaan vielä ole tuohon kuollut. Siksi en huolestunut kun kuopukselle ilmestyi samanlainen, mutta lääkäri mainitsi asiasta jotenkin huolestuneena. Oli sitten onneksi kuitenkin ihan vaan vaaraton rasvapatti (vaimikälie) ja niitä kuulemma saattaa tulla kuumeessa, ja joskus ne häviää, joskus ei. Jos se patti ei siitä kasva mihinkään niin tuskin tarvitsee olla huolissaan.

Ryytinen
Mulla oli penskana useitakin ja ovat hävinneet ajan myötä. Aikuisena sain lapaluun päälle sellasen puolikkaan kananmunan kokosen ja se leikattiin pois, sitten ranteeseen, joka tyhjennettiin neulalla. Yleensä noi pehmeät, irtonaiset patit on ihan vaarattomia, kasvaimet tuppaa kiinnittymään alustaansa.

meegos
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Olen niitä näyttänyt neuvolassa kahdesti, eikä syytä huoleen kuulema ole, jos ne eivät muutu koviksi, kivuliaiksi tai kasva. Ne ovat melko yleisiä lapsilla, koska lapsilla immuunijärjestelmä vielä toimii. Esim. hyönteisen purema voi aiheuttaa imusolmukkeen turpoamisen.
Me oltiin just mökillä missä itikat ja paarmat söi pojan ihan ruvelle! Ja siinä vaiheessa kun ne paukamat hävisi niin huomasin nämä patit mitä kävin sitten lääkärillekin näyttämässä!
Patit ovat olleet pojalla kohta 2kk..

Yhteistyössä