Kokardit ja uniformut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eepu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Enpä tiedä.Ite en tosin tarkoituksella ole "hankkitunut" sellaisten seuraan,mutta kahdesti olen varusmiehen kanssa seurustellut ja nykyinen mieheni on upseeri.En kyllä tiennyt hänen opiskelevan kadiksessa silloin kun tutustuttiin.

Muistan erään naisen joka oli niin lumoutunut poliiseista että tarjosi partiomiehille joka päivä kahvit ja leivokset.
Oli tietämättään naurun kohteena pienellä paikkakunnalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ankkurinappi:
Totuus on kuitenkin se ,että jotkut naiset ovat kypsää kauraa kiiltävien nappien edessä.

"Pyöritä, lennätä pellavapäätä, sä kiiltävänappinen sotilas tuo. Nuo yöt ovat valkeat, kuluvat kohta, et pellavapäätä sä omaksi saa...."

Minusta siinä on taustalla primitiivireaktio parinvalinnassa. Kautta aikain alkuasukkaatkin pukeutuvat esim. asemansa mukaan. Kyllä tämä geeneissä oleva tieto on vielä meilläkin.

Mutta on mieelnkiintoinen kysymys on taustalla naisen halu mennä turvallisen uroksen suojaan vai halu kohota arvoasteikossa puolison mukana?

Onko nyt esimerkiksi poliisin vaimo jotenkin korkeammalla arvoasteikossa kuin joku vaikkapa virkamiehen vaimo? Jotenkin tuo turvallisuushakuisuus jotenkin kuulostaisi järkevämmältä vaihtoehdolta, kun eihän uniformumiehistä ole kuin pieni osa jotenkin kovasti korkeassa asemassa yhteiskunnassa. Vai olenko käsittänyt asian jotenkin väärin, kun pidän poliiseja, palomiehiä yms. tyyppejä kuitenkin aika tavallisina työntekijöinä?

Minua henk.koht. ärsyttää käsitys, että KAIKKI naiset ovat ihan lääpällänsä virkapukuisiin miehiin. Sekä nykyinen että entinen mieheni ovat molemmat työssään virkapukua käyttäviä, minkä vuoksi ihmiset automaattisesti olettavat että olen joku uniformufriikki. Onhan se totta, että juhlauniformussa mies on komea ja seksikäs kuin mikä, mutta en sen perusteella ole miestäni valinnut. Eihän ne poliisin tai sotilaan arkivarusteet ole juuri työhaalareita kummempia.

en tiennyt mieheni työtä vasta kuin kolmansilla treffeillä joten en usko sen vaikuttaneen suhteeseemme. mutta kyllä olen huomannut että saa kiinostuneita katseita naisilta kun on pukeutuneena uniformuun. Nainen hädässä ja poliisi tulee ja auttaa - kuten auttaa miespuolisiakin - nainen jotenkin ihastuu vaikka olisi minkänäköinen äijä formun sisällä. Olen valitettavasti joutunut häirikkösoittajanaiselle sanomaan suorat sanat kun miestäni ei uskonut, luuli että mieheni oli hänen privaattiprinssinsä joka hälytettiin joka rapinan seurauksena. kyseessä oli vielä reilusti vanhempi, naimisissa oleva kahden lapsen äiti.
Meillä käytiin kovat riidat tämän eukon takia, aloin uskomaan ettei se noin kättä vie jos ei pikkusormea ole annettu...

Alkuperäinen kirjoittaja voi:
jos poliisin vaimo tulee hälytys jää rautoihin kiinni sänkyyn ei kiva!

Tosi vaikeaa selittää aviomiehelle, joka palaa reissusta ja löytää vaimon raudoissa omasta sängystään...varsinkin jos pikkarit ovat kintuissa ja liivit ties missä...

Ps siis tämä siinä tilanteessa, että poliisi on hälytyksen vuoksi joutunut poistumaan.

Mikään ei vedä komeudessa vertoja Merivoimien laivaston lomapuvulle !

Ainakin meidän poika ja hänen inttikaverinsa saivat jo pelkästään kauppakeskus Jumbossa aikaan kihinää naisten ja tyttöjen keskuudessa kun vapaalle tullessaan poikkesivat kauppakeskuksen urheilukauppaan . Lähes 190 senttiset ryhdikkäät ja raamikkaat nuoret komeat kaverit ja se MERIMIESPUKU ! Pikkutytöt pyysivät kuvauslupaa kavereilta :))
Vautsi vau ! - pakko sanoa, että ekan kerran kun poikamme tuli lomille LAIVASTON puku päällä, piti oikein hieraista silmiään, onko tuo oma poika ollenkaan !

Alkuperäinen kysyy mitä siinä on taustalla ? en osaa kyllä tuohon vastata, mutta ainakin se uniformu velvoittaa silloin kun se päällä liikutaan. Ehkä se miehen olemus huokuu, silloin itsevarmuutta, vastuuntuntoa, luottamusta.....
Ennen laivastoon siirtymistään poikani kantama tavallinen sotilaspuku ( se kurkkusalaatti puku, heh ) oli myös ihan ok, mutta ei läheskään niin sykähdyttävä kuin laivaston lomapuku !

Alkuperäinen kirjoittaja Höh:
Minua henk.koht. ärsyttää käsitys, että KAIKKI naiset ovat ihan lääpällänsä virkapukuisiin miehiin. Sekä nykyinen että entinen mieheni ovat molemmat työssään virkapukua käyttäviä, minkä vuoksi ihmiset automaattisesti olettavat että olen joku uniformufriikki. Onhan se totta, että juhlauniformussa mies on komea ja seksikäs kuin mikä, mutta en sen perusteella ole miestäni valinnut. Eihän ne poliisin tai sotilaan arkivarusteet ole juuri työhaalareita kummempia.

Ainakaan minä en väitä mitään kyseisestä aiheesta, mutta olen sitä mieltä että monet naiset ovat kiusallisenkin paljon "työvaatteiden" perään..

Alkuperäinen kirjoittaja Ohi on :
Mikään ei vedä komeudessa vertoja Merivoimien laivaston lomapuvulle !

Ainakin meidän poika ja hänen inttikaverinsa saivat jo pelkästään kauppakeskus Jumbossa aikaan kihinää naisten ja tyttöjen keskuudessa kun vapaalle tullessaan poikkesivat kauppakeskuksen urheilukauppaan . Lähes 190 senttiset ryhdikkäät ja raamikkaat nuoret komeat kaverit ja se MERIMIESPUKU ! Pikkutytöt pyysivät kuvauslupaa kavereilta :))
Vautsi vau ! - pakko sanoa, että ekan kerran kun poikamme tuli lomille LAIVASTON puku päällä, piti oikein hieraista silmiään, onko tuo oma poika ollenkaan !

Alkuperäinen kysyy mitä siinä on taustalla ? en osaa kyllä tuohon vastata, mutta ainakin se uniformu velvoittaa silloin kun se päällä liikutaan. Ehkä se miehen olemus huokuu, silloin itsevarmuutta, vastuuntuntoa, luottamusta.....
Ennen laivastoon siirtymistään poikani kantama tavallinen sotilaspuku ( se kurkkusalaatti puku, heh ) oli myös ihan ok, mutta ei läheskään niin sykähdyttävä kuin laivaston lomapuku !

Jos nuoret tytöt kuhisevat ja kihisevät nähdessään komeita poikia uniformuissaan, sehän on ainoastaa luonnollista eikä siinä ole vielä "mitään taustalla" ..päinvaston,
ellei herättäisi minkäänlaista reaktiota..olisin huolissani;)

Mulla on karissut tässä iän tuoman kokemuksen myötä kaikki tuollainen. Ihmisen ulkonäköön, asemaan, ammattiin en juurikaan kiinnitä huomiota vaan siihen onko hyvä tyyppi.

Seurustelin kerran poliisin kanssa nuorempana. Mies osoittautui alkoholistiksi varsin pian ja laitoin välit poikki. Seurasin tapausta ja joskus aina juttelimme puhelimessa (soitti aina juovuspäissään) ja hän sai jatkaa poliisin hommia siitä vielä vuosia ja vuosia eteenpäin kunnes sitten 15 vuoden kuluttua seurustelustamme ajoi kännipäissään pahan kolarin ja joutui eläkkeelle.

Alkuperäinen kirjoittaja eepu:
Alkuperäinen kirjoittaja Höh:

Ainakaan minä en väitä mitään kyseisestä aiheesta, mutta olen sitä mieltä että monet naiset ovat kiusallisenkin paljon "työvaatteiden" perään..

No ei kuulunut. Kunhan vaan halusin ilmaista mielipiteeni siitä, kuinka ihmiset automaattisesti olettavat että valitsen mieheni uniformun takia. Kun tämä nyt mielestäni kysymykseesi liittyi.

Merivoimien laivaston lomapuku on teinityttöjen mieleen. Oli se minustakin ihana silloin kun olin 15-vuotias. Nyt näyttää lähinnä hassulta, ihme merimiespuku, samanlainen kun pikkupojilla juhlissa. Jos oikeasti haetaan komeata pukua, niin ainakin merkivoimien juhlapuku sijoittuisi aika kärkisijoille vertailuissa. On se niin hieno!

En kyllä itse ainakaan ole univormujen yms. perään. Ehkä ainakin aikaisemmin jonkinlainen virkapuku oli seksikkäämpää jo ihan senkin takia, että se paljasti naisille, että tällä miehellä on vakituinen työ ja hän pystyy ammattinsa takia tarjoamaan taloudellisesti kohtuullisen asuman vaimolle. Aiemmin myös valtion ja kunnan virkamiehet olivat todella arvostettuja nykyiseen verrattuna.

Toinen syy esim. poliisin ja armeijan univormumiesten ihailuun voi liittyä ihan siihenkin, että niillähän on usein pituusvaatimuksia. Moni nainenhan haluaa pitkän miehen ja sellaisia esim. poliisit usein ovat.

Enemmän meikäläiseen vetoaa vaikkapa paidaton asfalttimies tai joku rakennusmies, koska arvostan todella paljon käsin tehtävää työtä, sillä itse vain "pyörittelen numeroita". Näinollen pukumiehet ei pukeutumisensa osalta sävähdytä. Tärkeintä tietysti on se, mitä siellä vaatteiden sisällä on ja mitä pään sisältä löytyy. Vaatteet ovat loppupelissä toissijaisia.

Katseeni kyllä kääntää komea mies, jolla on komea univormu. Yleensä he kantavat sen niin ryhdikkäästi ja arvokkaasti. Katseeni kääntää myös komea mies puku päällä. Se ei silti tarkoita sitä, että olisin heihin lääpälläni. Kesällä katselen mielikseni asfalttimiehiä paidattomina, jos nuoria ja komeita ovat. En silti haaveile heistä.

Oma mieheni kääntää katseeni aina puoleensa, oli sitten farkuissa tai smokissa.

Yhteistyössä