koivunsiitpölyallergiasta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MIIA72
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MIIA72

Vieras
pojalla 5v todettu nyt koivunsiitepölyallergia ja muutamia ruoka-aine allergioita.nyt minua "pelottaa" tuleva kevät ja koivunkukinta ika...mitä voi olla edessä?millaisia oireita? pitääkö pysyä sisätiloissa+Voiko autossa käyttää ilmastointia?miten tulisi rajoittaa elämää,jottemme saisi oireita?millaisia oireet pahimmillaan on?olen aivan kauhuissani-pelkää tulevaa kevättä.

Eipä niitä siitepölyjä paljon karkuunkaan pääse,niitä on joka paikassa :whistle: Mun pojalla diagnosoitiin elokuussa koivu- ja heinäallergia kun ensin olimme kärvistelleet oireiden kanssa pitkin kesää. Toukokuussa alkoi iho-oireet ja siitä pian yskä johon auttoi vain ventoline. Senkin saimme avuksi vasta heinäkuussa,arvauskeskus tyrkytti meille vain yskänlääkkeitä...

Meillä siis se yskä oli suurin ongelma. Nenä tai silmät eivät pojalla vuotaneet ainakaan viime kesänä. Iho-oireilun vuoksi meidän poika oli kuumasta kesästä huolimatta pitkissä,ohkaisissa vaatteissa.

Tärkeimmät ohjeet taitaa olla välttää niitä ristiinreagoivia ruoka-aineita mm.ananas,kiivi,omena,päärynä,banaani,porkkana,herneet jne. Kypsennettyinä voivat silti sopia. Toinen tärkeä asia on joka iltainen suihkuttelu,että ne pölyt lähtisivät iholta pois. Meillä oli ainakin pakollista tuo suihkutus. Ja tietenkään ei kannata ulkona kuivatella pyykkejä eikä tuuletella petivaatteita.

Tässä mun vinkit mitä tuli mieleen =) Mäkin odotan kauhulla tulevaa kesää,mutta onneksi saamme lääkityksen. Viime kesänä kun ei ollut kuin ventoline :whistle:

Lisäys: Meidän poika yski selvästi enemmän autossa kun oli ilmastointi päällä :/ Ja meillä siis myös ruoka-allergioita ja atopiaa. Poika pian 3v.<br><br>

Tuossa edellä tulikin jo hyviä vinkkejä.
Lisäisin vielä ,että nykyään on saatavilla pölysuodattimia tuuletusikkunoihin. Meillä on ollut noista apua.
http://personal.inet.fi/yritys/stoppari/

Mekin saatiin ens kevättä varten antihistamiinit ja nenäsuihkeet. Ne pitää aloittaa hyvissä ajoin ennen siitepölykautta. Kannattaa seurata siitepölytiedotteita. Lääkäri ennusti, että etelä-Suomessa joutuu aloittamaan jopa maaliskuussa tänä vuonna. Siitepölyhän kulkeutuu sinne Euroopasta jo aikaisin.
Tärkeää on nimenomaan se, että aloittaa lääkityksen ajoissa! Ei auta enää sitten, kun siitepölyt on saapuneet jo.

antihistamiini kannattaa aloittaa noin 2vkoo ennen kuin arvioitu pölykausi alkaa ....

kaupungin pölyissä ei auton tuuletinta kannata käyttää vetää sisään kaikki muutkin pölyt.... ja tuuletin kannattaa puhdistaa säännöllisesti....

meillä mennään testeihin astmapojan kanssa ens kuussa.....

Mun tytöllä todettiin siitepölyallergia (koivu, pujo, timotei) 3 vuotta sitten.

Kahtena ensimmäisenä keväänä-kesänä hoisin niitä lääkärin määräämillä lääkkeillä eli nenäsuihkeella, silmätipoilla ja suun kautta annettavalla lääkkeellä nimeltään Aerius.

Sitten aloin ajattelemaan asiaa eli miten monta kuukautta hän joutuu käyttämään lääkkeitä joka vuosi ja siitä tulikin sitten yhteensä monta kuukautta esim. maalis-elokuu=6 kk!!! Apuaaa!!!

Vein tytön homeopaatille. Hän sai homeopaattisen hoidon allergiaansa ja niiden avulla oireet pysyivät kokonaan pois!!! Parasta on se ettei hänen tarvitse enää käyttää montaa kuukautta "myrkyllisiä" lääkkeitä.

Jos joku ajattelee samalla tavalla kuin minä, niin suosittelen lämpimästä varaamaan ajan laillistetulta homeopaatilta.

Yhteistyössä