Koittakaa nyt tehdä itsenne näkyviksi

  • Viestiketjun aloittaja vierass
  • Ensimmäinen viesti
tjooh
En kanssa ymmärrä, onko nuo heijastinta käyttämättömät niitä jotka eivät ikinä ole auton ratissa/kyydissä olleet. Ettei tajuta sitä kuinka näkymätön sitä todellakin on...
 
Spencer Hastings
Hyvä kun muistutit, laitankin heti nyt työmatkalle sellaisen. Mulla on aina syksyisin vaalea tai kirkas takki, mutta kyllä dekin pitäis valaista. Haluaisin sellaisen käsivarteen laitettavan pannan ja sitten laukkuun ripustettavan jonkun tyylikkään killuttimen. Oisko kellään vinkkiä mistä saisi ostettua tai tilattua kivoja? Niitä odotellessa tyydyn tähän firman rumaan läpyskään :D
 
Marimekon killutin, sellainen kukkaheijastin?

Heijastimet kaikille käyttöön, hop hop. Myös autoilijoiden taskuun. Autoilija on jalankulkija astuessaan autosta ulos. Lastenvaunuihin heijastin. Koiraan ja talutushihnaan heijastin.
 
vierass
Aikaisemmin noita heijastimia jaeltiin ilmaiseksi vähänsieltä sun täältä. Ihan marketeista löytyy nykyään monenväristä ja näköistä, perinteisellä langalla ja hakaneulalla kuin klipsuilla kiinnitettäviä.
 
"jmia"
Ostin pari vuotta sitten apteekista heijastinteippiä, sitä laitoin rattaisiin niin että näkyy joka suunnasta. Itselleni oon askarrellut siitä kaikenlaisia roikkuvia heijastimia :)
 
mie näyn
vaunuissa on useamoi killutin ja heijastin teippiä rungossa,mulla on heijastimia useampi takissa,polvenkorkusella on heijastimia...mutta tämä teinisukupolvi!!Millä niille sais sen killuttimen näkyville??

Ja yks mua ihmetyttää; miksi vaatevalmistajat on jättäneet heijastimet tyystin pois ns isojen vaatteista (siis justiin näitten teini-ikästen).Muutenkin lasten/nuorten vaatteisiin sais valmistajat laittaa heijastinta..Enkä nyt tahdo vapauttaa vanhempia vastuusta heijastimien käyttökehoituksesta/-komennuksesta.
 
vinkki
On se hyvä, että pukeutuu wt-vaatteisiin, kun niihin on integroituna heijastimet, niin ei haittaa, jos heijastin unohtuu kotiin
Totta. Lidlissä on ollut lapsille myytävänä aivan loistavia kevyttoppatakkeja, joissa on kiinniommeltu heijastinnauhoja ristiin rastiin. Pienet koululaiset näkyvät hyvin pimeässä ainakin meillä, kun näitä takkeja käyttävät. Selkäpuolella kannattaa laittaa vielä reppuun lisäheijastimia, kun se peittää selän.
 
vvieras.
Mutta muistakaahan, että kaikki mikä kiiltää ei heijasta. Esim. joidenkin vaatteiden heijastimet ovat ihan yhtä tyhjän kanssa, harmaata kangasta lähinnä. Yhtenä iltana suojatielle eteen tupsahti polkupyörä. Pinnoissa näytti olevan sellaisia heijastinkierteitä (jouduin tekemään äkkijarrutuksen ja aika liki olin pyörän kanssa). Niistä pinnaheijastimista ei ollut mitään hyötyä. Eivät heijastaneet ollenkaan. Ja se, että on yksi heijastin kassin vetskarissa kiinni ei paljoa auta jos kassi sattuu olemaan mukavasti kainalossa - ja heijastin myös.
 
vierass
Perinteiset kovat heijastimet on parhaita, etenkin jos ne pääsevät vähän pyörimään narun päässä. Itse viritin noita vaunujen jokaisesta kulmasta roikkumaan vaunujen alle hyvin lyhyeen naruun. Samaten ruuvasin tavarakoriin polkupyörään tarkoitettuja isoja pinnaheijastimia.

Ei ole tyhmää vetää heijastinliiviäkään päälle. Reilunkokoinen menee nätisti takin päälle ja sulkeutuu helpostii tarroilla edestä. Pään yli vedettävät on paljon hankalampia.
 
"minna"
Jep! Tästä samasta aiheesta muistuttaisin! Juuri yksi aamu pöllähti pyöräilijä yhtä äkkiä auton eteen, aivan mustissa. Ei näkyny yhtään kun keli oli aivan pimeä, vettä satoi ja katuvalotkin pimeänä. Huikkasin kyllä tällekin rouvalle, että kannattaisi heijastinta käyttää. Kun Se jalankulkija on kuitenkin Se, jolle käy huonosti jos autolla ajaa päälle.
 
mä...
[QUOTE="hox";30345949]Heijastin myös siihen koiran pantaan! Ei ole vittumaisempaa kuin näkymätön koira näkymättlmän liinan päässä t: pyöräilijä[/QUOTE]

Meidän neljällä koiralla on lamput kaulassa. Näkyy vaikka pää olisi välillä pensaassa. Mustia koiria ei meinaa havaita edes kävelijä.
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30346454:
Meidän neljällä koiralla on lamput kaulassa. Näkyy vaikka pää olisi välillä pensaassa. Mustia koiria ei meinaa havaita edes kävelijä.
Toivottavasti myös koirantaluttajalla on heijastin tai useampikin. Moni on sen hauvansa kyllä varustanut hyvin, mutta itse on sitten näkymättömissä. Saa ihmetellä, onko hauva karkusalla vai onko jossain suunnassa joku näkymätön kävijäkin ja missä päin.
 
vierass
Mutta muistakaahan, että kaikki mikä kiiltää ei heijasta. Esim. joidenkin vaatteiden heijastimet ovat ihan yhtä tyhjän kanssa, harmaata kangasta lähinnä.
Ne vaatteiden heijastimen ovat saattaneet toimiakin uutena. Ne kuluvat pesussa eli vanhassa monen monta kertaa pestyssä vaatteessa ei kannata niihin vaatteiden omiin heijastimiin luottaa. Heijastiliivien ohjeissa kerrotaan kuinka monen pesukerran jälkeen ei liiviä enää pitäisi käyttää.
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30348577:
Noi vilkkuvalot on kyllä yks jumalan kirous... Lasten vielä ymmärtää haluavan leikkiä moisilla, mutta ei aikuisten.
Mä taas en ymmärrä tota aikuisten marinaa jostain vilkkuvalosta. Herranduudeli. Ihan sama kunhan näkyy. Ja minä pyöräilen, lenkkeilen ja autoilen itse, enkä koe että missään hommassa ne minua olis häirinnyt.

Se häiritsee, kun loikitaan tuolla ilman mitään heijastinta tai valoa tai ajetaan ajovalot pimeenä.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
ämmmä
Ja teinien mopojen takavalon kuraisuusaste kannattaa kans tarkastaa; Eilen tulin tuota valaisematonta maantietä (80 km/h) ja keskellä kaistaa pimeä mopo ajeli sitä neljääkymppiään, oli muuten hengenlähtö hänellä liki. Etuvalo kyllä näkyi, mutta taakse ei pienintäkään valonhitusta :(
 
"Mymy"
Tykkäisin, että aikuistenkin vaatteissa olis niitä heijastimia ihan ommeltuna jo kaupasta ostaessa. Joka vuosi hankin heijastimia ja ne putoilee ilosesti talven mittaan irti.

Mistä sais silitettävää heijastinkangasta? Vois leikata takin helmaan jotkut kivat kiekurakuviot. Ei ehkä irtois niin helposti. Tai jos jaksais pipertää käsin ihan tavallista heijastinkangasta.
 

Yhteistyössä