Koirien kasvattajat tai muut tietävät :)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Pidättekö Apulaa (http://www.lemmikkipalstat.net/apula/ ) hyvänä palstana myydä pentuja? Vai tuleeko heti arveluttava fiilis jos pennut ovat myynnissä siellä? Onko fiilis sama kaikista roduista?
 
Mä en osaa oikeastaan tohon vastata mutta mä pitäisin ensisijaisen tärkeänä että mä pentujen myyjänä näen ostajan ja juttelen useastikin, tai sitten pennun ostajana käyn katsomassa millaisissa oloissa emä ja pennut on. Se ilmoituspaikka kunnei sitä koko totuutta kerro.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sassykatti:
En oikein arvosta tuota Apulaa, hyvin paljon epäilyttäviä myyjiä/koirien kierrättäjiä. Jos olisin vielä koiraa ottamassa niin kääntyisin ko. rodun pentuvälityksen puoleen.
No kun samaa mieltä olen kuin sä. Ja ihmettelenkin miten ns. harvinaisempiakin rotuja myydään tuolla Apulassa. Luulisi, että kasvattajille soitellaan muutekin ja kysellään pentuja. Pienet piirit ja kaikki tietävät sanoa kenelle on tulossa pentuja. Siksi siis kyselin mielipidettänne :)
 
Hiu
Anteesi ap, ryykään ketjuusi uudella kysymyksellä. Tuntuu typerältä aloittaa uutta ketjua joka otiskoidaan koirankasvattajille.

KASVATTAJAT, eikö koiranpentuja ole hyvä totuttaa jo pentuaikana myös lapsiin? Jos kasvattajalla ei ole lapsia, ottaisivatko he lapsia hoitamaan pentuja aina joskus? Kehtaanko soittaa ja kysyä joltakin lähistön kasvattajalta? Lapset ovat jo koululaisia ja meillä on koira, tietävät miten koiria kohdellaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Hiu:
Anteesi ap, ryykään ketjuusi uudella kysymyksellä. Tuntuu typerältä aloittaa uutta ketjua joka otiskoidaan koirankasvattajille.

KASVATTAJAT, eikö koiranpentuja ole hyvä totuttaa jo pentuaikana myös lapsiin? Jos kasvattajalla ei ole lapsia, ottaisivatko he lapsia hoitamaan pentuja aina joskus? Kehtaanko soittaa ja kysyä joltakin lähistön kasvattajalta? Lapset ovat jo koululaisia ja meillä on koira, tietävät miten koiria kohdellaan.
Hyvä idea. Katsomaan itsekin ottaisin lapsia (siis en ole kasvattaja kylläkään, ainakan vielä ). Mutta niiden pentujen kanssa leikkiminen on oltava tarkoin valvonnassa. Pennut ovat kuitenkin hentoisia vielä. Mä oon sitä mieltä et voit kysyä joltain kasvattajalta jos tunnet edes vähän häntä :)
 
No kyllä meillä pennut tulevat kasvamaan ihan perheympäristössä jossa on lapsia, mekkalaa ja normaalia perhemenoa. Tietysti emolle rauhoitetaan oma alue penikointia ja ensimmäisiä viikkoja varten mutta kyllä heti kun pikkuiset alkavat jotain ymmärtämään ympäröivästä maailmasta ne siirretään tupaan ihmettelemään maailman menoa.
 

Yhteistyössä