setris
Tietääkö kukaan,ois kiva tietää suunnilleen.
Dobermanni kiinnostais
Tämä ei ole minun kirjottamaa. Ettei tule väärinkäsityksiä.Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2004 klo 16:49 piitu kirjoitti:Ja jotkut myy ilman papereita halvemmalla kuin papereilla, mikä on ihan normaalia ja järkevää.
Minä ostin labbiksen ilman papereita kotikoiraksi 350 eurolla.Oli kuitenki el.lääkärin tarkastama ja kuvattu.
Papereilla olis maksanu 500e.
Ne tosiaan vaihtelee rodun, iän, suvun ja joissakin jopa sukupuolen mukaan, siis hinnat.
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2004 klo 16:49 piitu kirjoitti:Ja jotkut myy ilman papereita halvemmalla kuin papereilla, mikä on ihan normaalia ja järkevää.
Minä ostin labbiksen ilman papereita kotikoiraksi 350 eurolla.Oli kuitenki el.lääkärin tarkastama ja kuvattu.
Ne tosiaan vaihtelee rodun, iän, suvun ja joissakin jopa sukupuolen mukaan, siis hinnat.
Minulla taas herää hälytyskellot kun luen ilmoituksia joissa myydään "puhdasrotuisia" koiria ilman papereita. Itse en ostaisi sellaiselta kasvattajalta mitään. Liian paljon on tuollaisista surullisia esimerkkejä. Pennun luovutuksen jälkeen kasvattajasta ei kuulu kutvaustakaan, numeroei enää vastaa jne.Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2004 klo 16:49 piitu kirjoitti:Ja jotkut myy ilman papereita halvemmalla kuin papereilla, mikä on ihan normaalia ja järkevää.
Peesaan! Jokainen vastuullinen kasvattaja rekisteröi pentueensa. En todellakaan ymmärrä niitä ihmisä, jotka teettää pentuja vain pentujen takia ja vielä vanhemmilla, jotka eivät täytä rodulle asetettuja jalostusvaatimuksia :headwall: :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2004 klo 10:28 Santra kirjoitti:Rekisteröinnistä aiheutuviin kuluihin vetoaminen on puppua, kulut siitä eivät ole niin suuret. Täytyy myös muistaa että jos myöhemmin alkuperäisistä suunnitelmista poiketen kiinnostaisi esim. kilpailla koiran kanssa tai käydä näyttelyissä sekään ei onnistu ilman papereita..
Itse en missään tapauksessa ottaisi koiraa tuollaiselta "puskakasvattajalta" joka pahimmassa tapauksessa jobbaa jopa salakuljetettuja tai sisäsiitettyjä pentuja....
:\| :\|
:kieh: just,no oisko pitäny kysyä kaikkien koirien hintaa \|OAlkuperäinen kirjoittaja 10.11.2004 klo 12:46 nöppäri kirjoitti:No hoh hoijaa, sen hinnan mukaanko koirasi rodun valitset. Kyllä kannattaisi miettiä ensin muita asioita, ennen kui valitsee mitään koiraa. Ja taas minun mielipide :/
Meillä kaksi sekarotuista. Muutamalla sadalla mummon markalla ne hankittiin. Meillä ei ainakaan ollut varaa monen tuhannen rotukoiraan. Ja saivatpahan ainakin hyvän kodin meiltä.Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2004 klo 12:46 nöppäri kirjoitti:No hoh hoijaa, sen hinnan mukaanko koirasi rodun valitset. Kyllä kannattaisi miettiä ensin muita asioita, ennen kui valitsee mitään koiraa. Ja taas minun mielipide :/
Minä vaan jaksan ihmetellä sitä, miks koiria pitää pennuttaa, jos niille ei hommaa papereitaAlkuperäinen kirjoittaja 11.11.2004 klo 15:03 piitu kirjoitti:En ole niin väittänytkään että papereista ei kannattaisi maksaa.
Mutta kaikki ei niitä tarvitse, koska enemmänhän ne on näyttelyä ja siitosta varten.Ja kun tutulta ostaa niin tietää mitä saa.Joo ja oon myös sitä mieltä että hinnan takia ei koiraa osteta.Ensin katsoo rodun mikä sopii, ja päättää et uros vai narttu.Kummassakin on huonot ja hyvät puolensa.Dobermanni ei välttämättä ole ensimmäiseksi koiraksi hyvä, ainakaan lapsiperheeseen.En yleistä, mutta jos ei ole kokemusta, niin ehkä kannattaa kokeilla jotain muuta.
Niin ja ostamalla paperittoman koiran, tukee vaan niitä pentutehtailijoita \|OAlkuperäinen kirjoittaja 11.11.2004 klo 17:45 JeJuJi kirjoitti:Itse kasvattaja en ymmärrä näitä paperittomia koiria... Ja miksi kukaan koskaan maksaisi paperittomasta koirasta edes muutamaa sataa euroa. Onhan paperiton koira rinnastettavissa sekarotuiseen...
Niin kai se on tässäkin asiassa, että tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa!![]()
Aivan, tätä minäkin tarkoitan. Lisäksi ei ole ollenkaan takeita että pennut on siitä yhdistelmästä kuin väitetään.Alkuperäinen kirjoittaja 12.11.2004 klo 09:00 JeJuJi kirjoitti:Aramanda;
Niin ei ne paperit ole tietenkään sen tae, etteikö koira voisi sairastua lonkkavikaan tms. Riski vaan on pienempi sillä esimerkiksi belgianpaimenkoirilla on aika tiukka jalostusohjeistus.
:flower: :flower: :flower:
Meistä itsestämme on kiinni, että annammeko ns. "pentutehtailijoiden" mellastaa. Jokainen paperiton pentu, joka menee kaupaksi edistää mm. narttujen liian tiheää pennuttamista jne.
Sen vuoksi vastuullinen pennunostaja ostaa pennun rekisteröitynä!
Olen nähnyt itse henkilökohatisesti narttuja, joilla teetetään JOKAISESTA juoksusta pennut. Ei se ole enää millään tavalla sitä narttua kohtaan inhimillistä! Joka toinen pentue rekisteröidään ja joka toinen pentue myydään ilman papereita. Ja kauppa käy. Yleensä tämä on pikkurotujen ongelma, mutta kyllä isojenkin rotujen kohdalla tätä tapahtuu...
Luulisi jokaisen hälytyskellot soivan päässä, jos myytävänä on todella "lupaavia ja kauniita" pentuja vailla papereita!
Alkuperäinen kirjoittaja 12.11.2004 klo 10:22 aramanda kirjoitti:Nimenomaan sen halusin tuoda esille,e teti ne paperitkaan ole terveen koiran tae...
Itse en voisi ajatella paperitonta koiraa tai meidät mieheni kanssa "heitettäisiin pois suvusta". Sekä miehen äiti että miehen mummo(v. 75 alkaen) kasvattaa labradoreja. Rotuvalinta on samanlainen kysymys kuin tuo paperittomuus,e n oikeesti edes muuta voi harkita...
Kaupallinen yhteistyö: Storytel