Koiraväki hoi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miljoonakala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miljoonakala

Aktiivinen jäsen
08.09.2004
3 762
0
36
Mä olen vähän ymmälläni. Koira oksentaa, noin 8tunnin päästä ruuasta, aamulla ja nyt illalla ennen ruokaa. Pieniä määriä, eli sellaisia pulautuksia.
Ei ripulia, ainakaan vielä. Koira on ihan pirteä ja reipas muuten. Ruoka on maistunut tähän asti oikein hyvin.
Ell käski seurailemaan tilannetta.

Mikä hitto tuolla on vain onko se syömishäiriöinen tai jotain. :/

olisko syönyt vaikkapa lenkillä jotain sopimatonta? kannattaa tarkkailla tuleeko muita oireita esim. kuumetta, vapinaa yms jos on vaikka saanut suuhunsa myrkkysientä tms

Mun koiravainaalla oli kasvain joka esti ruoan kulkemisen elimistön läpi. Aluksi osa kulki ja osa tuli oksennuksena kunnes kasvain täytti suolen ja kaikki tuli ulos ja koira alkoi turpoamaan- jouduttiin lopettamaan.

Uros 5,5v dobberi, perna poistettu kiertymän takia 3v sitten.
Keltaista sulamatonta ruokaa sieltä niinku tulis mutta vain pieni määrä.
Ei juo enempää eikä vaikuta kipeältä.
Ulkona häkissä on yksin, sieltä on voinut jotain ahmia tai sitten kissanlaatikoista.

Joskus koira oksentaa sen takia että sillä on nälkä. Kuulostaa omituiselta mutta mun koiralla on näin. Samaten koira oksentaa jos sillä on kuuma. Yöllä vetää laattaa kun on kuuma, muttei viitsi mennä pois peiton alta.

Ruokaa me vaihdettiin kaks viikkoa sitten, tähän asti mennyt ilman ongelmia. Ja osissa vaihdettiin.
Viikonloppuna sai raakaa lihaa mutta saanut sitä ennenkin.

Mä mietin tota nälkäoksentelu kun se tulee kumminkin niin viivellä vasta se oksennus.
Tehobaktia annoin ell:n käskystä.

Täytyy seurailla, hermostuttaa vaan kun ei tiedä mikä tolla otuksella on.
Kasvain tietty on aina mahdollinen, ainakin dobbereilla. :/

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Uros 5,5v dobberi, perna poistettu kiertymän takia 3v sitten.
Keltaista sulamatonta ruokaa sieltä niinku tulis mutta vain pieni määrä.
Ei juo enempää eikä vaikuta kipeältä.
Ulkona häkissä on yksin, sieltä on voinut jotain ahmia tai sitten kissanlaatikoista.

Kuinka kauan tätä oireilua on jatkunut. Alkoi tänään / jo pitkäänkin?

Jos alkoi tänään, niin eiköhän se parissa päivässä asetu ellin ohjeillla. Jos jo pitempään, niin sitten kannattaa asiaa jo pohtiakin.

Eilen aamulla oksensi ekan kerran. Mutta sekin oli sellanen kissaraksuoksennus. Eli kissat pudotti raksukupin, koira houni ne napaansa ja sit kohta turjosi ne ulos.
Tänä aamuna herätti mut kuudelta ja oksensi. Meni takas nukkumaan ja heräs yhdeksältä oksentamaan uudestaan.
Sai aamupalan ja päivällä ei ole oksennusta tullut.
Illalla seiskan aikaan pulautti ruokaa ulos ja nyt sai ruuan ja vielä ainakin pysyy sisällä.
Tulipas yksityiskohtainen yrjöselostus :ashamed:

Eihän tu nyt paljoa oksentele mutta kun en yhtään käsitä miksi se ylipäänsä laattailee. Kun ennen kun on ollut ripulilla tai mahataudissa niin mikään ei ole pysynyt sisällä yhtään.