Koirat tappaneet 10 v lapsen Elimäellä!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse tiedän koiria, jotka ovat lapsen kimppuun käyneet (eräs hyökkäsi minun päälleni). Näissä tapauksissa koiria on pidetty ulkona ja ohikulkevat lapset ovat heitelleet kivillä yms. Joten ymmärrän koiriakin. Mutta kauheaa silti tuollainen tietenkin.
Nää menee viel jotenkin ymmärrettävien piikkiin, totta kai koira puolustautuu jos sitä uhataan. Mutta tässä ap:n mainitsemassa tapauksessa kyseessä perheen oma koira ja poika, eikä ainakaan mainintaa mistään häiritsemisestä tms.

Ite en luota koiraan 100% missään tilanteessa vaikka itsekin koiranomistaja olen.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:
Viime aikoina on ollut otsikoissa rotikat ja sakemannit, eikä mitenkään hyvällä tavalla. Toivottavasti tämä nyt ei johda mihinkään rotuvainoon, sillä aika iso osa näitä uutisia lukevista ihmisistä eivät tiedä koirista paljonkaan. Mikä ei sinänsä ole mikään paha asia, ei tarvitsekaan tietää jos ei halua.

Minä en itse ole koskaan pitänyt rotikoista, minulla on niistä huonoja kokemuksia. Mutta en lähtisi yleistämään tätä rotua, vaikka en itsekään niistä perusta! Painotan sitä, että a) koirat (pienimmätkin) tulee aina kouluttaa ja b) koiria ja lapsia ei saisi jättää ilman valvontaa.

Olen muuten usein kuullut ja pari kertaa todistanut, miten lapset käyttäytyvät koiria kohtaan. Vedetään hännästä ja kuonosta, kivitetään, huudetaan ja potkitaan. En sano että juuri tässä tapauksessa niin olisi käynyt, kun en voi tietää, mutta opettakaa lapsillenne, että myös koiralla on oikeus olla rauhassa. Ja että vierasta koiraa, oli se miten pieni tai suloinen tahansa, ei mennä koskemaan ilman omistajan lupaa!
Ja se että on vedetty koiraa hännästä, niin oikeuttaa lapsen kuoleman? Minä tiedän koirista paljonkin ja ihan tarpeeksi että mielipide on se että tallin taakse ja nappi otsaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
30v poika tappaa äitinsä pitäisikö tästäkin alkaa yleistämään.kai lopetit lapsesi
minulla ihminen ja eläin ei ole koskaan saman arvoisia. Tätä mieltä on myös moni koiranomistava ystäväni.
Myös ihmisellä on viettejä ja ihmiselläkin voi naksahtaa päässä jos oikein ärsytetään. Tällaisissa tapauksissa kyllä rangaistaan tappajaa.

harvemmin tällaisissa tapauksissa aletaan kuitenkaan puolustelemaan sitä poikaa. "äiti oli varmaan ärsyttänyt" "ei ole tappajan vika jos kasvatus on mennyt pieleen" yms.

Phoebe
Viime aikoina on ollut otsikoissa rotikat ja sakemannit, eikä mitenkään hyvällä tavalla. Toivottavasti tämä nyt ei johda mihinkään rotuvainoon, sillä aika iso osa näitä uutisia lukevista ihmisistä eivät tiedä koirista paljonkaan. Mikä ei sinänsä ole mikään paha asia, ei tarvitsekaan tietää jos ei halua.

Minä en itse ole koskaan pitänyt rotikoista, minulla on niistä huonoja kokemuksia. Mutta en lähtisi yleistämään tätä rotua, vaikka en itsekään niistä perusta! Painotan sitä, että a) koirat (pienimmätkin) tulee aina kouluttaa ja b) koiria ja lapsia ei saisi jättää ilman valvontaa.

Olen muuten usein kuullut ja pari kertaa todistanut, miten lapset käyttäytyvät koiria kohtaan. Vedetään hännästä ja kuonosta, kivitetään, huudetaan ja potkitaan. En sano että juuri tässä tapauksessa niin olisi käynyt, kun en voi tietää, mutta opettakaa lapsillenne, että myös koiralla on oikeus olla rauhassa. Ja että vierasta koiraa, oli se miten pieni tai suloinen tahansa, ei mennä koskemaan ilman omistajan lupaa!
Ja se että on vedetty koiraa hännästä, niin oikeuttaa lapsen kuoleman? Minä tiedän koirista paljonkin ja ihan tarpeeksi että mielipide on se että tallin taakse ja nappi otsaan.
Voi jessus sun kanssasi! Minä puhuin koiraroduista, ja neuvoin vähän vanhempia. En puolustanut tätä pojan tappanutta koiraa ollenkaan. Yritin tuoda esille toisenkin puolen näistä asioista yleensä, en tästä tapauksesta koska EN TIEDÄ mitä tapahtui.

Tässä on asiaa. Joka kerta kun jotain tällaista tapahtuu, yleistetään niin että ei ole tosikaan... Milloin vuorossa on bullmastiffit, milloin saksanpaimenkoirat, dobermannit ja tällä kertaa rottweilerit. Ihan typerää...
MIKÄ TAHANSA KOIRA VOI OLLA VAARALLINEN VÄÄRISSÄ KÄSISSÄ/VÄÄRIN KOLUTETTUNA, TAI SAIRASTUA NIIN ETTÄ TULEE AGRESSIIVIKSEKSI.
Itselläni ei niin mukavia kokemuksia ajokoirista, vieläkin kun sellainen tulee vastaan, tunnen hiukan inhoa sitä rotua kohtaan, vaikka samalla yritän sanoa itselleni että jokainen koira on erilainen eikä se rotu ja ulkonäkö kerro paljoakaan. Enemmänkin se on kasvatuksesta kiinni.
Meidän koiraa luullaan ulkonäkönsä perusteella paljon haukkuvaksi ja hiukan äkkipikaiseksi, mutta on todellakin päinvastoin...
Mutta kamala tapaus, ihan järkyttävää varmasti sille perheelle, en osaa kuvitellakaan...

jessi

Jossain kohti se koirankin mitta täyttyy...

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Voihan sitä toisaalta vähän miettiä millaisen koiran lapsiperheeseen hankkii..noin niinkun lievennyksenä sille, ettei koskaan ikinä hanki koiraa.
Mistä tahansa koirasta saa mielenvikaisen, jos sitä käsitellään väärin! :headwall:
Tietyt koirarodut kuitenkin sopivat paremmin lapsiperheeseen, kuin toiset.

Rottweilerin rotumääritelmässä onkin luettelo hylkäävistä virheistä, jotka eivät ole toivottuja ominaisuuksia: arkuus, säikkyys, pelkurimaisuus, paukkuarkuus, hyökkäävyys, liioiteltu epäluuloisuus ja hermostuneisuus.

Rottweiler on alunperin jalostettu aggressiiviseksi suojeluskoiraksi, mikä osittain selittänee koiran käyttäytymistä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rottweiler

No huh huh... :x Just tälläsiä kauhukertomuksia oon yrittäny olla lueskelematta...itekkin koirakammoinen ihminen olen...tai ainakin saksanpaimenkoiria ja karjalankarhukoiria kohtaan...ne kun on mua sattuneet joskus järsäisemään syyttä...meillä just 9kk:n ikäinen rotikka tyttö...3v tyttö ja toinen tulossa loppuvuodesta.. kyllä tuollanen vaan saa sitä omaakin koiraa epäilemään.. :x tottahan se on et koira on eläin..ei se osaa ajatella..se tekee hetken mielijohteesta..joillakin vaan naksahtaa nupissa...jotenkin niin turhia loukkaantumisia ja kuolemia kun ihmiset eivät kanna vastuuta tarpeeks elukoistaan eikä perheensä hyvinvoinnista! :attn:

no toi selittää vähän asiaa jos kerta "vieras" ihminen ollut tämä poika. Olis varmaan vanhempienki pitäny ottaa se asia huomioon. Etenki leikkaamaton uros koira voi olla arvaamaton..en tietenkään tiedä muuta kun että uroksia olivat.
Tosin meillä oli sellanen koira joka edellisessä kodissaan joutui ns. lapsen uhriks joka väänsi hännän lähes kaksin kerroin. Koira ei tehnyt lapselle mitään vaan juoksi ulisten pois..onneks häntä vaan murtu. Joskus näinki päin.

sijaisperheen äiti
Täydellinen arvaus, mutta tiedän esim tapauksia joissa perhekodin tai sijaisperheen lapset olleet hyvin julmia eläimiä kohtaan eli tämäkin hyvä ottaa huomioon.

Alkuperäinen kirjoittaja voi se vika olla pojassakin:
Mitenkähän paljon poika oli kerennyt koiria tai koiraa kiusaamaan...
Siltikään sillä koiralla ei ole mitään oikeutta käydä ihmiseen kiinni. Briteissä ja Saksassa rotweilerit tappoivat 5 kuukauden ikäiset vauvat, kiusasiko näissäkin tapauksissa lapset koiria?

Yhdellä tutulla oli kaksi rotikkaa, toinen niistä näykkäisi hänen lastaan, alle 3 vuotiasta. Koira lähti samantien koirien taivaaseen, ei jääty katselemaan josko se purisi pahemmin lasta tai jotakuta muuta. Näin olisin minäkin tehnyt.

Yhteistyössä