Koirassa suuri, kova patti???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun koiralleni tuli samanlainen, samaankohtaan viime viikolla ihan yht'äkkiä? Voitko kertoa miten teidän tapaus eteni. Koiralla rauhoitettiin ell:ssä tulehtuneen anaaliraihasen takia joka huuhdeltiin siellä n. kuukausi sitten ja sai antibioottikuurin . Mietin voisiko johtua rauhotuksesta tai antibioottikuurista? Edellisellä kerralla muistaakseni tuli kaulaan eteen pienempi patti. Se katosi itsestään. Mutta tämä on niin iso että huolestuttaa. Kummastuttaa kun muilla ihan samanlaisia tapauksia, mutta en tiedä niiden loppu tuloksia?
Minun 5 kiloisella koiralla myös patti samassa paikkaa,antibioottikuuri ja allergialääkettä..patti pieneni mutta on vieläkin olemassa. Soitan huomenna el.lääkäriin.. koira vasta 2 vuotias.

Minun isolla koirallani tuli yhtä äkkiä noin pienen nyrkin kokoinen patti lapaluiden väliin. Kokeilin niin patti oli "kuuma" - eli päättelin että verta siinä ainankin kiertää (pinnassa). Patti ei haittaa koiraa yhtään, se senkun mennä vipeltää. Ainoa on että ehkä syö enemmän ruohoa kun aiemmin (=yleensä aina kun on kipeä = syönnyt jotain jne. syö ruohoa). Mutten usko että mikään on pistänyt + samanlaisia patteja on näköjään muillakin koirilla. Eli jokin suht looginen juttu tämä on - tietääkö kukaan mikä?

Nostan ketjua, onko kukaan saanut vastauksia mitä ko. patit voisivat olla? Omalla koiralla on myös tomminen patti takalavassa joka oli aluksi aika pieni, n. rypäleen kokoinen, nyt se on parin kk.n aikana kasvanut n. pienen kesäperunan kokoiseksi.... ajattelin että olisiko joku ihon alainen paise, kun se ei selkeästi ole lihaksissa tai luussa kiinni....

Se ei ole mitään ihme myrkkyä vaan kortisonia!

Älä anna kyytablettia, niitä suositellaan antamaan koirille ainoastaan jos on hengitystieoireita tai pisto/purema on kaulassa. Kun niiden sisältämät aineet on melkoisia myrkkyja voi aiheuttaa vaivoja joillekin koirille ihan itsessään. Ja puremasta on kumminkin jo aikaa, eikä voi edes varmasti tietää onko se edes kyy/amppari.

Yhteistyössä