Koiranpentu myyty 2007, edelleen maksamatta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huijattu?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huijattu?

Vieras
Eli näin on käynyt, myin koiranpennun silloin luotettavan oloiselle ihmiselle. Ollaan oltu yhteydessä tähän asti, mutta aina kun sanon maksusta, hänellä on sitten ilmaantunut keskenmenoja ym. sellaista jonka vuoksi olen antanut asian olla. Eli oma moka tiedän.

No, nyt kun viimeksi vaadin rahani ja uhkasin perintätoimistolla, tuli viesti että leikattu syöpä ja kohtu munasarjat jne viety. Sen jälkeen en ole ämmästä kuullut.

Kysymys onkin, että tuleeko minulle kuluja jos laitan asian perintäfirmalle? Minulla on kauppasopimus, jossa on nimi ja osoite. Tyypit on kyllä muuttaneet ja laittaneet osoitteen salaiseksi ja hommanneet prepaid liittymän.

Löytääkö printäfirma ne? Minulla on vuodelta 2007 joululta tilinumero, josta hän maksoi osan pennun hinnasta. 60e siis puuttuu.

Eli kauppasopimus, mun tilitiedot ja kaikki sadat tekstiviestit löytyy mistä käy ilmi ettei summaa ole maksettu.

Vaikka summa on "pieni", onko toivoa saada rahansa takaisin?

ko. henkilö asuu tampereen seudulla(250km päässä, joten en yhtäkkiö pääse tekemään vierailua...) Ja omistaa kaksi koiraa ja on hankkimassa kolmannen vaikka ei ole maksanut edellistäkään!!!!

ja kyseessä seropi koira joka on jo 1½v...

Perintäkulut tulee sulle niin paljon suuremmaksi kuin tuo kyseinen summa, ettei kannata lähteä viemään eteenpäin. Paska tsägä, mutta voi olla, ettet saa rahaa koskaan... Eihän tuo 60 e kuitenkaan onneksi nyt elämää suurempi summa oo, tiedän että ketuttaa, mutta onneksi ei suuremmista summista oo kyse.

Perintäkulut tulee sulle niin paljon suuremmaksi kuin tuo kyseinen summa, ettei kannata lähteä viemään eteenpäin. Paska tsägä, mutta voi olla, ettet saa rahaa koskaan... Eihän tuo 60 e kuitenkaan onneksi nyt elämää suurempi summa oo, tiedän että ketuttaa, mutta onneksi ei suuremmista summista oo kyse.

laita viesti että maksuaikaa viikko ja jos ei rahat ole tilillä otat yhteyden poliisiin, ja perintätoimistoon.
niinku pelottelet... mä haluaisin ihan periaatteesta rahat tommoiselta.

Tein virheen ja luotin ko. henkilöön. Hänen oli määrä maksaa tilille koko summa muttz maksoikin vain 40e....

ei olisi pitänyt luottaa.

tarjosimme heille jopa ruuan kun tulivat niin kaukaa. Kävivät meillä kylässäkin vielä 08 keväällä....

muut makso käteisellä mut...

oon "uhkaillu" juuri näin ja aina mitä ihmeellisempiä sairauksia ilmenny. viimeisin kohtusyöpä joka tältä ihmiseltä kuulemma leikattiin. Mitään en ole sen jälkeen kuullut....

hmm..
täyttäisköhän toi petoksen tunnusmerkit?
jos siitä tekisi rikosilmoituksen niin asia hoituisi virallisia teitä maksuttomammin.

olkoonkin pieni summa..mutta eihän tommosia tyyppejä saada muuten pysäytettyä jos ei siitä pienestäkin summasta ilmoitusta tee.

kylläpäs jollekkin sattuu monenmoisia sairauksia ym. mut en usko että se 60e laittaminen sun tilille ottaa niin kovasti voimille (eikä pussille) että sitä jättäis maksamatta.. törkeää toimintaa.

onhan se markkoina paljon vaikkei mitn merkkaa.
Mut meillä pienet kaksoset, saisin tolla hintaa 2kk vaippoja tai korviketta. (vahinko)pentuja oli yht 7 ja ne leikattiin joka maksoi 750e. +madotukset ja ruuat 9viikon ajalle. Tuo summa piti käyttää kulujen kattamiseen... Siksi tämä kaihertaa!

Pennun myynti tuolla hinnalla houkuttelee epämääräistä sakkia. Pennun hinnoittelu kunnolla, vahinkopentuja tai ei, takaa paremmat ostajat ja ennen kaikkea paremmat olot pennulle. Etkö ole ollenkaan huolissasi, mitä pennullesi kuuluu?? :o Eikö hyvä kasvattaja ole yhteydessä pentuihinsa myöhemmin??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pennun myynti tuolla hinnalla houkuttelee epämääräistä sakkia. Pennun hinnoittelu kunnolla, vahinkopentuja tai ei, takaa paremmat ostajat ja ennen kaikkea paremmat olot pennulle. Etkö ole ollenkaan huolissasi, mitä pennullesi kuuluu?? :o Eikö hyvä kasvattaja ole yhteydessä pentuihinsa myöhemmin??

Käsitin, että aloittaja ja ostaja ovat seropipennusta sopineet maksuksi sata euroa, mikä mun mielestä on ainakin minimihinta sekarotuisesta koirasta. Väitätkö, ettei muka monen sadan euron rotukoiria kohdella koskaan kaltoin vain koska omistajilla on ollut niihin varaa? Entäs nämä "rikkaat" pentutehtailijat?

Mutta siis ap:lle, sinuna yrittäisin sitkeästi karhuta sitä kuuttakymppiäkin, oli se sitten jonkun mielestä mitättömän pieni summa. Kuulostaa kyllä ostajan toiminta ja puheet sellaisilta, ettei ole ihan puhtaat jauhot pussissa eli koiran olojakin voisi kyllä tarkistella..?

Yhteistyössä