Koiranpentu asiaa neuvoa kaipaan

Meille tuli viikolla ihana koiranpentu. Yritetään opettaa tyttöä johdonmukaisesti sisäsiistiksi. Saako antaa 8 viikoiselle pennulle Brit Training namupaloja ? Ulkoilutetaan toki ahkerasti ja pissa alusta on myös käytössä. Muutamen kerran on pentu kiltisti mennyt itse pissalle alustalle ja silloin kehutaan paljon, mutta vahinkoja toki sattuu koko ajan ja se hieman harmittaa. En siis ota stressiä asiasta, mutta neuvoja kaipaan. Annettaisiin namupaloja onnistuneesta pissa/kakka reissusta jos niitä saa antaa. Myyjän sivulla ei ollut mitään mainintaa.

Kiitos jos joku vastaa asiallisesti
 
koirakas
"myyjän sivuilla"...tarkoitatko namipalojen myyjää vai koirasi kasvattajaa ?
En ole koskaan palkinnut yhtäkään koiraa herkuilla kun ovat tehneet tarpeensa sallittuun paikkaan, olen vain rauhallisesti kehunut ja jokainen on oppinut sisäsiistiksi hyvinkin nuorena.

Sisäsiisteysopetukseen kasvattaja antanee "tukea" eli kertoo sinulle puhelimessa että kyllä se pentu kohta oivaltaa missä on sisätiloissa luvallinen pissapaikka. Soita kasvattajalle saadaksesi itsellesi lisävarmuutta siitä että kaikki on ihan kunnossa.
 
Kiitos vastauksita. Ei olla moitittu jos vahinko on jo tapahtunut. Kehuja on toki saanut kun hienosti on tehnyt tarpeensa sallittuun paikkaan. Meillä on ihana kastattaja, mutta en halua vaivata jokaisen pienen asian kanssa. Eli jätän namit viellä kaappiin ja käytetään sitten myöhemmin.

Aina ei vaan keritä vetää kenkää jalkaan kun se pisu jo tulee joten on vaan pakko turvautua alustoihin.
 
viera.s
Kärsivällisyyttä. :) Kyllä siinä sisäsiisteyskasvatuksessa menee aikansa, pentu ei yksinkertaisesti edes pysty juurikaan vielä pidättämään. Meidän koira oppi sisäsiistiksi aikoinaan n. 4 kk iässä, senkin jälkeen kyllä vein ulos useammin kuin aikuista koiraa tarvitsee viedä. Monilla menee kuitenkin paljon pidempään, nartuilla voi ensimmäinen juoksi vielä tehdä takapakkia sisäsiisteyteen.

Itse käytin makupaloja sisäsiisteyskasvatuksessa, kuten muussakin koulutuksessa. Onnistunee ilmankin, mutta mitään haittaa noista makupaloista ei kohtuullisissa määrissä ole. Ja kaikkeen muuhun koulutukseen makupalat on kyllä kaikkein varmin ja helpoin motivointikeino, kyllähän pennulle kannattaa jo pian alkaa opettaa ainakin luoksetulon alkeita. Sisäsiisteys on useimmille koirille aikuisena sillä tavalla luontaista, että välttämättä suurempia motivaattoreita ei tarvita, mutta muiden asioiden opettamiseen harvalle koiralle riittää pelkkä kehu.
 
"möhkö" :)
Ei voi olettaakaan totaalista sisäsiisteyttä vielä noin pieneltä. Oppii kyllä varmasti sisäsiistiksi ja nyt on tulossa kesä, niin mikäli vain mahdollista ulkona leikin varjolla opetat muitakin käytöstapoja.
Itse annoin koulutusvaiheessa nameja, ei ne kiellettyjä ole noinkaan pieniltä. Mustista ja Mirristä saa varsinkin hyvia, myyjät kyllä neuvovat tarvittaessa. :)
 
Kotona kolme koiraa
Suosittelen nappaamaan pennun syliin aina, kun on herännyt, syönyt, juonut tai riehunut ja kantamaan pihalle pissalle. Syliin siis siksi, ettei ehdi kyykätä siinä kenkiä jalkaan laittaessa. Nopeasti pentu oppii, että asiat tehdään ulos ja rupeaa jopa pyytämään ulos hädän yllättäessä. En lähtisi palkitsemaan nameilla, mutta suullisesti voi kehua kun pissa tulee oikeaan paikkaan. Missään tapauksessa ei kannata torua tai rankaista vahingoista, ne kuuluvat asiaan ja torumalla pennun saa vaan tekemään tarpeensa piiloon.
 
[QUOTE="vieras.";29889376]:LOL: Tässä koirankasvattaja fiksuimmasta päästä.[/QUOTE]

No oon vähän old school, myönnetään.en ymmärrä tuota että pelkästään palkitaan ja muuten vaan jätetään huomiotta. Mutta ap:n on paras tehä niinkuin kokeneemmat sanoo. Mulla on vaan yksi koira ja ihan täyspäinen siitä tuli ja oppi. Mut ehkä se oppi minusta huolimatta :D
 
"Mie"
Naksutin käyttöön. Sisälle ei mitään pissa-alustoja. Ulos alussa kymmeniä kertoja. Aina heräämisen , syömisen, juomisen, leikkimisen ja riehumisen jälkeen ja siinä välissäkin monesti.
 
"lipu"
Meidän terrieripentu vaikutti ekat kuukaudet ihan toivottomalta ja ajattelin ettei se ikinä opi sisäsiistiksi vaikka kuinka yritettiin ulos viedä tiheästi. Sitten se täytti 5kk ja näytti hoksanneen homman idean yhdessä yössä. Isot koirat kuulemma oppii pikkukoiria nopeammin. Ajan kanssa viimeistään hoksaa :)
 

Yhteistyössä